Kysykää tulevalta lähihoitajalta mitä haluatte :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";28487861]En mä kyllä ymmärrä mikä ongelma on ottaa vaikka 25 kurssia kerralla, jos käy ne etänä? Tavallisessa lukiossakin voi käydä kursseja itsenäisesti, jolloin niitä saa käytyä enemmän kuin jos pitäisi odottaa millon niitä on tarjolla.[/QUOTE]

Etälukiossakin on lähitunteja, mutta niille ei ole pakko mennä. Tehtäviä suoritetaan itsenäisesti meillä Moodlen kautta. Toki sitten taas itsenäisesti voi anoa jotain kurssia suoritettavaksi, mutta se on aina opon haastattelun kautta mentävä ja luuletko tosiaan, että ne myöntäisivät mitään kymmeniä kursseja jaksoon itsenäiseen opiskeluun ja vielä varsinaiset etäkurssit päälle? Ja se on myös opettajasta kiinni, haluaako antaa opiskella jotain kurssia itsenäisesti ja millä tavalla. Eikä kaikkia kursseja yksinkertaisesti voi suorittaa itsenäisesti.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28487893]Etälukiossakin on lähitunteja, mutta niille ei ole pakko mennä. Tehtäviä suoritetaan itsenäisesti meillä Moodlen kautta. Toki sitten taas itsenäisesti voi anoa jotain kurssia suoritettavaksi, mutta se on aina opon haastattelun kautta mentävä ja luuletko tosiaan, että ne myöntäisivät mitään kymmeniä kursseja jaksoon itsenäiseen opiskeluun ja vielä varsinaiset etäkurssit päälle? Ja se on myös opettajasta kiinni, haluaako antaa opiskella jotain kurssia itsenäisesti ja millä tavalla. Eikä kaikkia kursseja yksinkertaisesti voi suorittaa itsenäisesti.[/QUOTE]

...ja jos lukio ei tunnu omalta vaihtoehdolta, niin ei aikuislukio ole sen helpompi vaikka se saattaa siltä kuulostaa. Kannattaa käydä aikuislukion opon kanssa juttelemassa. Mulla oli itselläni vajaa 20 kurssia suoritettuna kun aloitin, kaikkia ei hyväksytty koska ne olivat taideaineita tai vastaavia. Opo sanoi mulle, että aikuislukion puolella saisin lakin 3 vuoden päästä, tai jos suoritan itsenäisesti joitan kursseja mitä suostutaan antaa suorittaa, niin 2,5 vuoden päästä. Sitten siirryin etälukion puolelle ja siellä voin valita kursseja niin etä- kuin iltapuoleltakin. Ja mulla oli päivälukion kurssien keskiarvo yli yhdeksän ja edelleen taso on pysynyt samana, mutta silti ei suositella yhtään kenellekään mitään kymmenen kurssin jaksotahtia eikä se siis ole edes käytännössä mahdollista.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28487779]Itseopiskellut ambulanssikuski kuulostaa ihan kamalalta! :O jätetään ensihoitajien ja lääkäreiden työ päteville ihmisille ja lähärit voivat pysyä vaihtamassa vaippoja. Oikeasti, todella huolestuttavaa jos epäpätevä itseopiskellut lähihoitaja työskentelee lanssissa! Mihin Suomen terveydenhuolto on menossa? :( surullista[/QUOTE]

Komppaan tätä. Lähihoitajia otetaan lanssiin töihin siksi, koska koulutetuista sh/ensihoitajista on huutava pula - varsinki pääkaupunkiseudulla. On siinä todella suuri ero koulutuksessa lähihoitajalla (ammattikoulu) ja ensihoitaja/sairaanhoitaja amk. Vaikka tässä(kin) ketjussa ilmeisesti ammattiylpeät lähihoitajat muuta yrittävät väittää. Lähihoitaja ei itseopiskelun myötä ole kuitenkaan sairaanhoitaja vaikka haluaisi :kieh: siihen pitää opiskella ammattikorkeassa, itseopiskelu ei riitä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28487861]En mä kyllä ymmärrä mikä ongelma on ottaa vaikka 25 kurssia kerralla, jos käy ne etänä? Tavallisessa lukiossakin voi käydä kursseja itsenäisesti, jolloin niitä saa käytyä enemmän kuin jos pitäisi odottaa millon niitä on tarjolla.[/QUOTE]

Kerralla? Yhteen jaksoon vai yhteen lukuvuoteen?
Oli kuinka etää tai verkkoa tahansa, tentit pitää mennä tekemään. 25 tentin suorittaminen ~1.5vkon aikana on aika.... mahdotonta?
 
[QUOTE="vieras";28487830]En mä aio lapsia hankkia, sori. Ja kyllä sinne aikamoiset tyhjäpäät tuntuu pääsevän, mulla on kaverina monta lähäriä ja niiden taviselämä on kyllä aikamoista rälläämistä. Ja saan välillä viikoittain seurata Facebookista keskusteluja näiden välillä, kuinka "vittuku siistii työharjotteluu pyyhkii vanhojen äijien perseitä -.-". Että kyllä mun huoleni on ihan aiheellinen.[/QUOTE]

Voiko tästä vetää päätelmiä lähihoitajista, vai sun ystäväpiiristä :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Kiraki
"vieras"
[QUOTE="vieras";28487920]Kerralla? Yhteen jaksoon vai yhteen lukuvuoteen?
Oli kuinka etää tai verkkoa tahansa, tentit pitää mennä tekemään. 25 tentin suorittaminen ~1.5vkon aikana on aika.... mahdotonta?[/QUOTE]

Se 25 oli sellanen heitto, liiottelua. Vähän niinku, että ne voitti ihan 6-0. Get it? Tarkoitin, että kai niitä kursseja voi aikuislukiossakin käydä etänä tai itsenäisesti enemmän kun mitä kurssitarjottimella on tarjolla, kun näin voi tehdä ihan tavallisessa lukiossakin. Tietystikään kukaan ei mahdottomiin pysty, mutta kyllä sitä voi keskiarvotahtia nopeammin käydä lukionkin, jos vähän miettii miten tekee ja panostaa opiskeluihin. Kyllä moni käy jopa yliopiston paljon lyhyemmässä ajassa kuin siinä perinteisessä 5 vuodessa :O Jos vaan haluaa, että annetaan valmiit ohjeet mitä tehdään milloin niin ei varmasti onnistukaan, mutta toiset osaavat suunnitella itse opiskelujaan.
 
Mut viikottain kuitenkin seuraat niiden keskusteluja? :LOL:

[QUOTE="vieras";28487963]No, ehkä osasit lukea rivien välistä että he eivät niitä parhaita ystäviäni ole :) Facebookin tapaa vaan päätyä ne yläasteen luokkakaveritkin, vaikka ei yhteyttä niihin millään tavalla muuten pidäkään.[/QUOTE]
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28487967]Se 25 oli sellanen heitto, liiottelua. Vähän niinku, että ne voitti ihan 6-0. Get it? Tarkoitin, että kai niitä kursseja voi aikuislukiossakin käydä etänä tai itsenäisesti enemmän kun mitä kurssitarjottimella on tarjolla, kun näin voi tehdä ihan tavallisessa lukiossakin. Tietystikään kukaan ei mahdottomiin pysty, mutta kyllä sitä voi keskiarvotahtia nopeammin käydä lukionkin, jos vähän miettii miten tekee ja panostaa opiskeluihin. Kyllä moni käy jopa yliopiston paljon lyhyemmässä ajassa kuin siinä perinteisessä 5 vuodessa :O Jos vaan haluaa, että annetaan valmiit ohjeet mitä tehdään milloin niin ei varmasti onnistukaan, mutta toiset osaavat suunnitella itse opiskelujaan.[/QUOTE]

Joo, mutta mihinkään ihmeisiin ei aikuispuolellakaan pysty, koska et voi itse täysin päättää opiskelutahtiasi vaan siihen vaikuttaa niin opinto-ohjaaja, kuin opettajatkin. Tenttipäiviä on vain tietyn verran ja tietyt aineet tentitään tiettyinä päivinä. Ei ne opettajat tule valvomaan sun kokeita milloin haluat, joten ainakin meidän aikuislukiossa (Tampere) ei ainakaan viittä kurssia enempää voi jaksossa suorittaa ihan käytännön syistä, vaikka kuinka tekisi itsenäisesti.
 
[QUOTE="vieras";28487963]No, ehkä osasit lukea rivien välistä että he eivät niitä parhaita ystäviäni ole :) Facebookin tapaa vaan päätyä ne yläasteen luokkakaveritkin, vaikka ei yhteyttä niihin millään tavalla muuten pidäkään.[/QUOTE]

Hieman erikoista vain että kaikki lähihoitajat jotka tunnet olis tuollaisia. Kun itse ainakin tunnen tosi monenlaisia, joskin suurin osa on kaikkea muuta kuin "rällääviä". Tavallisia perheenäitejä useimmat.
 
"vieras"
Hieman erikoista vain että kaikki lähihoitajat jotka tunnet olis tuollaisia. Kun itse ainakin tunnen tosi monenlaisia, joskin suurin osa on kaikkea muuta kuin "rällääviä". Tavallisia perheenäitejä useimmat.
Mä olen suhteellisen nuori verrattuna palstan keski-ikään (?) ja kaveripiirissäni on aika vähän perheenäitejä, useimmat juuri näitä reilu parikymppisiä. Niistä tuntemistani lähäreistähän minä puhuinkin ja oman kokemukseni perusteella he ovat pahanlaatuisia pissiksiä, jotka eivät ole päässeet teinivaiheen yli ja puhuvat ammatinvalinnastaan aika ala-arvoisesti.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28487994]Joo, mutta mihinkään ihmeisiin ei aikuispuolellakaan pysty, koska et voi itse täysin päättää opiskelutahtiasi vaan siihen vaikuttaa niin opinto-ohjaaja, kuin opettajatkin. Tenttipäiviä on vain tietyn verran ja tietyt aineet tentitään tiettyinä päivinä. Ei ne opettajat tule valvomaan sun kokeita milloin haluat, joten ainakin meidän aikuislukiossa (Tampere) ei ainakaan viittä kurssia enempää voi jaksossa suorittaa ihan käytännön syistä, vaikka kuinka tekisi itsenäisesti.[/QUOTE]

Kuulostaa erikoisen jäykältä. Tavallisessa lukiossa onnistui kurssien itsenäinen tekeminen niin, että ei ollut perinteistä koetta ollenkaan ja onnistui myös kokeiden tekeminen vaikkapa siivouskomerossa ilman valvontaa.
 
Samaa oon miettinyt.. Täällä päin ainakin kaikki "pissikset" ja "tyhjäpäät" meni mm. catering puolelle tms. Ei lähihoitajakouluun
Täällä päin aika harvinaasta, että pissikset suuntais mihinkää keittiöhommiin vaan kyllä se on kauneudenhoitopuoli mihin he menevät.

Mä mulla on cateringalan perustutkinto ja parin viikon päästä valmistun lähihoitajaksi. En oo pissis enkä tyhjäpää enkä todellakaa päivitä faceen jotaki niin idioottimaista kuin tuo yks harmaa väittää tuttunsa tekevän. Joo pesen toki muorien ja papparaisten takapuolia, mutta se on mun työtä enkä sitä mitenkää päivittele suureen ääneen. Ja tuo on vain yks osa siitä työstä.
 
[QUOTE="vieras";28488028]Mä olen suhteellisen nuori verrattuna palstan keski-ikään (?) ja kaveripiirissäni on aika vähän perheenäitejä, useimmat juuri näitä reilu parikymppisiä. Niistä tuntemistani lähäreistähän minä puhuinkin ja oman kokemukseni perusteella he ovat pahanlaatuisia pissiksiä, jotka eivät ole päässeet teinivaiheen yli ja puhuvat ammatinvalinnastaan aika ala-arvoisesti.[/QUOTE]

Ehkä ne kasvaa vielä aikuisiksi, niin kuin ihmiset yleensä? Aika monet mun 20 ja risat opiskelijatovereista yliopistolla ei anna itestään täysin aikuista/kehittynyttä kuvaa ihan 100% ajasta. Ja suurimmasta osasta tulee kuitenki opettajia :)
 
[QUOTE="vieras";28488030]Kuulostaa erikoisen jäykältä. Tavallisessa lukiossa onnistui kurssien itsenäinen tekeminen niin, että ei ollut perinteistä koetta ollenkaan ja onnistui myös kokeiden tekeminen vaikkapa siivouskomerossa ilman valvontaa.[/QUOTE]

Okei... :D
 
"vieras"
Ehkä ne kasvaa vielä aikuisiksi, niin kuin ihmiset yleensä? Aika monet mun 20 ja risat opiskelijatovereista yliopistolla ei anna itestään täysin aikuista/kehittynyttä kuvaa ihan 100% ajasta. Ja suurimmasta osasta tulee kuitenki opettajia :)
Toivottavasti, huolestuttavalta vain vaikuttaa ja suurin osa on valmistuneita ja työssäkin, joten vähän sääliksi käy hoidettavia. Kirjoittelevat myös joskus arkaluontoisia ja halventavia yksityisasioita potilaista avoimesti Facebookiin ja itseasiassa olen yhdestä tällaisesta tapauksesta hänen työnantajalleen kannellutkin.
 
[QUOTE="vieras";28488084]Toivottavasti, huolestuttavalta vain vaikuttaa ja suurin osa on valmistuneita ja työssäkin, joten vähän sääliksi käy hoidettavia. Kirjoittelevat myös joskus arkaluontoisia ja halventavia yksityisasioita potilaista avoimesti Facebookiin ja itseasiassa olen yhdestä tällaisesta tapauksesta hänen työnantajalleen kannellutkin.[/QUOTE]

Facebookissa rääppiminen on tietenkin ylettömän huonoa käytöstä. Täytyy silti muistaa, että ihminen voi olla työpaikallaan aivan erilainen. Itsekin saatan joskus väsyneenä yksityiskeskustelussa puuskahtaa rumasti paskaperseistä, vaikka työtä tehdessäni olenkin rikkumattoman kohtelias.

Varmaan sitten kun musta tulee kieltenopettaja niin tuhahtelen kavereilleni koulun kakaroista :whistle:
 
"vieras"
Mä olin erittäin innokas tekemään kursseja itsenäisesti, joten mm. näin tuli tehtyä :D Kerran tein kokeen valvomatta kirjavarastossa. Hyllyt olivat täynnä kyseisen aineen kirjoja ja minulla oli mukana myös oma laukkuni, jossa oli kurssikirjat :D En nyt ihan tätä tapaa suosittele, mutta on tullut tehtyä kokeita myös mm. luokassa, missä muut ovat tunnilla tai opettajanhuoneessa tai kirjastossa, jossa on kirjastonhoitaja, joissa tapauksissa myös kokeen valvominen on onnistunut.
 
"yyhoo"
[QUOTE="vieras";28487917]Komppaan tätä. Lähihoitajia otetaan lanssiin töihin siksi, koska koulutetuista sh/ensihoitajista on huutava pula - varsinki pääkaupunkiseudulla. On siinä todella suuri ero koulutuksessa lähihoitajalla (ammattikoulu) ja ensihoitaja/sairaanhoitaja amk. Vaikka tässä(kin) ketjussa ilmeisesti ammattiylpeät lähihoitajat muuta yrittävät väittää. Lähihoitaja ei itseopiskelun myötä ole kuitenkaan sairaanhoitaja vaikka haluaisi :kieh: siihen pitää opiskella ammattikorkeassa, itseopiskelu ei riitä.[/QUOTE]

En tiedä, miksi näihin provoihin edes tartun, mutta... Niin, oletteko tosiaan vaan haastamassa riitaa, vai vain tyhmiä? :D Miten itseopiskelmalla sais jonkun ammattilaisen paperit, puhumattakaan työpaikasta, jossa ne paperit pitäs näyttää? Hei haloo... Eli voitte tuon provoamisen lopettaa, koska tiedätte tasan tarkkaan itsekin, mitä edellä tarkoitin. Mutta vännetään nyt ratakiskosta kuitenkin; Se, että olen "vain lh", ei estäisi esim. minua lukemasta silti samoja kirjoja, kuin vaikka sairaanhoitaja omissa opinnoissaan ja näin laajentamasta ammatillista osaamista. Se ei tee minusta sh:ta - ei tietenkään, enkä saisi sh:n papereita tai mitään muitakaan lisä"lupia" tehdä muuta kuin, mitä oma ammattitaito ja nimike oikeuttaa, mutta väitän kuitenkin, että se tekisi kuitenkin pikkuisen "viisaamman" ymmärtämään enemmän asiakkaista / potilaista ja heidän asioistaan, kuin pelkät omat opinnot. Kirjoista ne saikutkin ne teoriatietonsa hommaa, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin... ;) Vai mitä varten niitä kirjoja on kirjoitettu, jos niitä ei opiskelussa tarvita? Ja missä on rajoitettu ja kuka niitä valvoo, kuka niitä ammattiopintoihin tarkoitettuja kirjoja lukee? Toki käytännössä ne taidot sitten hiotaan ja opitaan ne lopulliset "jipot", mutta fakta on se, että teoria pitää ensin hyvin pitkälle opiskella kirjoista (tai muusta kirjallisesta materiaalista), vaikka lukisit mille alalle. Vai yritätkö väittää, että lh:ksi opiskelevilta loppuu lukutaito juuri siinä kohtaa, kun se ottaa sh - koulutuksessa luettavan kirjan käteen? :D

Niin-i, minuakin huolestuttaa kyllä suomen tulevaisuus tällaisten provoilijoiden ja riidanhaastajien aivoitusten perusteella... ;)
 
"vieras"
[QUOTE="yyhoo";28488162]En tiedä, miksi näihin provoihin edes tartun, mutta... Niin, oletteko tosiaan vaan haastamassa riitaa, vai vain tyhmiä? :D Miten itseopiskelmalla sais jonkun ammattilaisen paperit, puhumattakaan työpaikasta, jossa ne paperit pitäs näyttää? Hei haloo... Eli voitte tuon provoamisen lopettaa, koska tiedätte tasan tarkkaan itsekin, mitä edellä tarkoitin. Mutta vännetään nyt ratakiskosta kuitenkin; Se, että olen "vain lh", ei estäisi esim. minua lukemasta silti samoja kirjoja, kuin vaikka sairaanhoitaja omissa opinnoissaan ja näin laajentamasta ammatillista osaamista. Se ei tee minusta sh:ta - ei tietenkään, enkä saisi sh:n papereita tai mitään muitakaan lisä"lupia" tehdä muuta kuin, mitä oma ammattitaito ja nimike oikeuttaa, mutta väitän kuitenkin, että se tekisi kuitenkin pikkuisen "viisaamman" ymmärtämään enemmän asiakkaista / potilaista ja heidän asioistaan, kuin pelkät omat opinnot. Kirjoista ne saikutkin ne teoriatietonsa hommaa, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin... ;) Vai mitä varten niitä kirjoja on kirjoitettu, jos niitä ei opiskelussa tarvita? Ja missä on rajoitettu ja kuka niitä valvoo, kuka niitä ammattiopintoihin tarkoitettuja kirjoja lukee? Toki käytännössä ne taidot sitten hiotaan ja opitaan ne lopulliset "jipot", mutta fakta on se, että teoria pitää ensin hyvin pitkälle opiskella kirjoista (tai muusta kirjallisesta materiaalista), vaikka lukisit mille alalle. Vai yritätkö väittää, että lh:ksi opiskelevilta loppuu lukutaito juuri siinä kohtaa, kun se ottaa sh - koulutuksessa luettavan kirjan käteen? :D

Niin-i, minuakin huolestuttaa kyllä suomen tulevaisuus tällaisten provoilijoiden ja riidanhaastajien aivoitusten perusteella... ;)[/QUOTE]

Järkyttävän pitkä teksti paatosta jota ei edes jaksa lukea. En provoa, vaan olen oikeasti sitä mieltä, että lähihoitajat eivät sovi lanssiin mutta vanhusten pyllyjä pesemään kyllä oikein hyvin ammattikoulu-koulutuksella :) miksi et hae amk:hon jos kerran haluat olla ensihoitaja? Ai juu kaikki ei pääse sinne sisälle, eikä ole riittävää älyä opiskella :)
 
"veiras"
yyhoo:lle sen verran, että lähihoitajat työskentelevät jokatapauksessa vain kuljetuksissa, vaikka lukisit kuinka paljon tahansa sairaanhoitajien kirjallisuutta olet silti vain lähihoitaja joka tekee lanssissa samaa kuin kuka tahansa invataksin kuljettaja - ajaa potilaita paikasta a paikkaan b ei kiireellisissä hommissa :hug: vaan
 
"yyhoo"
[QUOTE="vieras";28488291]Järkyttävän pitkä teksti paatosta jota ei edes jaksa lukea. En provoa, vaan olen oikeasti sitä mieltä, että lähihoitajat eivät sovi lanssiin mutta vanhusten pyllyjä pesemään kyllä oikein hyvin ammattikoulu-koulutuksella :) miksi et hae amk:hon jos kerran haluat olla ensihoitaja? Ai juu kaikki ei pääse sinne sisälle, eikä ole riittävää älyä opiskella :)[/QUOTE]

No, ehkä se asenneongelma on sitten siellä päässä... ;) Ja ei, en ole hakemassa AMK:hon - se on ollut jo ajat sitten taakse jäänyttä elämää. Toisenlaisissa olosuhteissa ja toisenlaisella terveydellä kyllä jatkaisin edelleen ensihoidon parissa. Älyssäni tuskin olisi sen enempää vikaa, kun muillakaan sinne hakevilla. Mutta jos tulet haukkumisestani onnelliseksi, niin suotakoon se sitten sinulle, jos ei kerran muita ilonaiheita elämästäsi löydy. :D Ja ehkä sitten olen tyhmä, kun en ymmärrä sitkään, että joku muu ei taas tajunnut siltikään pointtia ollenkaan, vaikka koitti ratakiskoakin vääntää... Vai meneekö sekin taas sen piikkiin, että lukee ja ymmärtää vain sen mitä haluaa ja jättää lukematta ja ymmärtämättä sen mitä ei halua...? :whistle:

yyhoo:lle sen verran, että lähihoitajat työskentelevät jokatapauksessa vain kuljetuksissa, vaikka lukisit kuinka paljon tahansa sairaanhoitajien kirjallisuutta olet silti vain lähihoitaja joka tekee lanssissa samaa kuin kuka tahansa invataksin kuljettaja - ajaa potilaita paikasta a paikkaan b ei kiireellisissä hommissa
Kuten täällä jo moneen kertaan tuli todettua mm. mol:n ilmoitusten perusteella, niin tuo on ihan paikkaohtaista. Ja näytäpäs minulle nyt kohta, jossa väitän itseäni sh:ksi. ;) Eikä mulle mitään halejakaan tartte antaa. :D Olen ihan sinut ammattini kanssa ja tämä ei nyt oikeastaan koske mua enää ollenkaan, vaikka tähän mollaamiseen tartuinkin, kun en ole moniin vuosiin enää ollut ko. töissä. Mutta silloin kun olin, niin kylläpä vaan meillä ihan lähihoitajan papereilla ajettiin myös "pillikyytiä", mutta tiedän myös missä tällä hetkellä mennään ja mikä on suuntaus. Pointti, kuten itsekin ymmärsit, vaikka muuta koitat esittää, oli siinä, että silloin ennenkään, kun itse valmistuin, ei pelkät lh:n paperit riittäneet juuri mihinkään "temppuihin" tai lääkehoitoon, vaan kyllä se vaati myös lisäkoulutusta (joka tietysti sisältyy automaattisesti eh koulutkseen) ja luvat. Ja samaten, jos halusi ymmärtää paremmin kokonaisuuksia ja hahmottaa, miksi tehdään, kuten tehdään ja mitkä kaikki vaikuttaa mihinkin, niin kyllä se vielä vaati sitä itseopiskelua / lukemista / ottamista selvää asioista, joita ei vasinaisesti kuulunut lh opintoihin, mutta liittyy aiheeseen. Että ihan ihme käsitys, että sitä oltais sitten niillä eväillä loppuelämän, mitä papereiden saaminen vaatii. Joten ihan relax vaan, vaikka sieltä lanssista tai polilla se lh tuliskin sinua hoitamaan - kyllä siellä erikositumisjaksolla ihan opiskellaan niitä asioita, joita käytännössä tulee vastaan vaipanvaihdon sijasta ja "seulat" on käyty läpi, ennen kun saa tehdä vaativampia asioita. Jos eh:sta vastaava lääkäri on katsonut henkilön olevan kykenevä työskentelemään ko. hommassa (eli myöntänyt ne luvat), niin ehkä se sitten on niin? Ja kyllä melkein työ kun työ vaatii lisäkoulutuksia ja itsensä kehittämistä koko ajan ja etenkin aloilla, joissa kehitys menee eteenpäin, jos haluaa paikkansa pitää. Vai onko joku ala, missä oikeesti voi jäädä laakereilleen niine hyvineen, kun paperit on kädessä? Itsekin, vaikka olen nyt muissa töissä (niissä jonkun mielestä "paskahommissa", vaikka en osastotyötä teekään), en ole tänä keväänä paljon muuta tehnytkään, kuin hyppinyt koulutuksissa ja itseopiskellut asioita mm. parista harvinaisemmasta sairaudesta, joita meidän asiakkailla on tullut vastaan. Joo, ei käsitelty silloin vuonna miekka ja kivi koulutuksen yhteydessä niitä sairauksia, vaan on pakko itse ottaa selvää, jotta osaan paremmin hoitaa näitä asiakkaita. Voisinhan mä tosiaan olla nytkin vaan se "huono" hoitaja, jota pa*kat kiinnostaa se ihminen kokonaisuutena ja tehdä vain ne pakolliset pyllynpesut, heittää pillerit suuhun ja häipyä ovesta pihalle... Mutta, olen valinnut toisenlaisen tavan, vaikka se sitten joitain päähän ottaiskin.
 

Yhteistyössä