kysymyksiä päiväkodin aloittamisesta

Meillä menee syksyllä 3v ja 8kk lapset päuväkotiin sisarryhmään.

mulla on muutama kysymys, en ole vielä ollut yhteydessä päiväkotiin kysyäkseni, mutta

-tarviiko lapsilla olla sisätossut päiväkodissa nykyään, ainakin 20v sitten piti kun mä olin, heh...

-millä ihmeellä onnistutte nimikoimaan KAIKKI vaatteet pesunkestävästi? (en halua linkkejä mihinkään kalliisiin nettisivuihin, missä maksetaan maltaita joistain nimikointipalveluista, kiitos ) :D
 
Tossu (varrelliset on hyvät ja ei kannata ostaa karvallisia)
tuttiin nimi
vaippoja kannattaa viedä tarrallisia ja paketti kerrallaan ja paketin kylkeen nimi
sadevaatteet
nimikointi onnistuu hyvin vaatteen kokolappuun ja villasukkiin ja kenkiin voit laittaa nimen ruskealla laastariteipillä (leukoplast) se on edullinen uusia.

Kaupasta voi myös ostaa puuvillanauhaa ja siihen kirjoittaa nimen ja sen ommella kiinni.

unileluihin myös nimi ja jos on rättejä käytössä.
 
neukkis
Tossut on hyvä olla tai pienillä on pelkkiä jarrusukkiakin sisällä.
Tekstiilitussilla on hyvä nimikoida kaikki vaatteet ulkopuvuista sukkiin. Joissan sukissa on sisävarressa valmiiksi valkea kohta nimeä varten.
 
Monet haluaisivat käyttää lapsillaan jarrusukkia, mutta usein pientenryhmässä käsienpesu paikalla lainehtii ja tossut pitävät jalat kuivina. Samoin jos vaikka lasi tippuu niin tossu suojaa paremmin siruilta kuin sukka.
 
juu lidlin tarravaippoja viedään paketti kerrallaan, ihan parhaita ovat.
ajattelin ostaa varrelliset "mokkasiinit" pienemmälle, tytölle ostettiin tänään alesta sellaset kimaltavat tyttömäiset "jumppatossut"
tän tyyppiset:


sadevaatteet on jo saatu synttärilahjaksi tytölle, ihan uudet, hanskoja myöten, saappaat on molemmille ja pojalle pitääpi kysyä queenilta sadepukua, sadehanskat pitää ostaa pojalle.
 
:)
Anteeksi, mutta ihanko totta päiväkoti ottaa 8 kk vauvan jo hoitoon? Tai siis totta kai ottaa, jos ei muuta ole tarjota. Mutta onko sinulla jo vanhempainvapaa loppunut tuolloin? Eikö se kuitenkin ole edellytys, että saa kunnallisen hoidon....tosin, mistäpä minä tiedän, viettekö kunnalliseen vai yksityiseen pk:iin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Anteeksi, mutta ihanko totta päiväkoti ottaa 8 kk vauvan jo hoitoon? Tai siis totta kai ottaa, jos ei muuta ole tarjota. Mutta onko sinulla jo vanhempainvapaa loppunut tuolloin? Eikö se kuitenkin ole edellytys, että saa kunnallisen hoidon....tosin, mistäpä minä tiedän, viettekö kunnalliseen vai yksityiseen pk:iin :D
ottavat, koska jatkan opiskelua ja piukassa on päivähoitopaikat täällä. äippävapaa loppuisi 1kk myöhemmin, mutta on pakko jatkaa opiskeluja heti lukukauden alusta, joten tilanne vaan nyt on tämä. kunnalliseen poika pääsee. suostuivat kuukaudella ottamaan aikaisemmin. mielelläni olisin 1kk kauemmin kotona, mut sitr pääsisin jatkaa opiskelua vasta tammikuun lukukaudelle, ja jäisi liian pitkä väli jatkaa, kun opintosuunnitelma muuttuu koko ajan.
 
Meidän päiväkodissa ei ole tossupakkoa, tosin tyttö halusi sisätossut, kun kaikilla muillakin oli. Meillä on noita nimitarroja, mutta kaappiin ne on jääneet. Osassa on tussilla kirjoitettuna, mut suurin osa on noita päiväkotivaatteita niin en jaksa edes nimikoida.
 
Meidän lapset oli yksityisellä eikä siellä tarvinnut olla tossuja, kellään ei ollut.
Varaudu siihen että lapset sairastaa paljon ensimmäiset 6kk, näin teki ainakin meillä. Harvassa oli ne viikot ettei kumpikaan ollut kipeenä yhtenäkään päivänä, raskasta.

Tässä samaisessa paikassa aloitti yksi pikkupoika päivähoito "uransa" ollessaan 3kk ikäinen. Ei kai se vanhempainloma ole pakollinen mikä pitää pitää..



 
juu, ollaan ajateltu että voi tosiaan olla varsinkin pienempi usein kipeenä. Meillä on onneksi niin että mun äiti on kotona kolmen alle kouluikäisen kanssa, ja me ollaan lähes päivittäin oltu siellä, siinä on myös pihalla toistakymmentä lasta vähintään, jotka joko koti tai päivähoidossa ja pihalla leikkivät usein kaikki keskenään, joten siinä on jo monet taudit saatu niin että on varmaan ainakin tolla 3v:llä parempi vastustuskyky kuin jollain toisella joka ei koskaan ole ollut paljon tekemisissä muiden ikäistensä kanssa :) meillä on onneksi hoitopaikka ainakin syksyksi mun äidillä jos mä en voi olla pois koulusta ja mies töistä
 

Yhteistyössä