kysymys ikäerosta

Itseäni on aina mietityttänyt nuo suuremmat ikäerot. Mitä ajattelette, jos 35-38 vuotias mies seurustelee 21-24 vuotiaan naisen kanssa? Olen törmännyt siihen, että kaikki tuntuvat ajattelevan miehen olevan jotenkin epäkypsä tai lapsellinen ikäisekseen. Tai sitten sanotaan, että miehellä on ongelmia oman aikuistumisensa kanssa, kun on "jutut jääneet parikymppisen tasolle."
 
Olen 22 ja mies on 31. Omalla tavallaan todella aikuinen, verbaalisesti lahjakas ja kypsä muutenkin. Toisaalta on muusikko ja kaikki kaverit on myös musiikkipiireissä. Lapsettomia jokainen ja iso osa suunnilleen minun ikäisiä. Mies on paljon noissa "tärkeissä" musiikkimenoissaan (käytännössä lähes kaikki illat) ja ei muutenkaan jaksa olla kovin perhekeskeinen. Jos johonkin ei pääse koska esim. lapsi pitää viedä lääkäriin niin ollaan niin myrtsiä että. Tuntuu suurimman osan ajasta kuin asuisi 15-vuotiaan kanssa.

Eli kyllä, hän on lapsellinen.

(Ja jottei kaikki tulisi heti kyselemään miksi siippaani siedän, niin mun miehessä on kyllä hyviäkin puolia.)
 
Mielestäni iällä ei ole väliä kunhan molemmat on täysi-ikäisiä. Kyllä sellanen 25-40 vuotias mies joka seurustelee 13-16 vuotiaan tytön kanssa on jotenkin sekaisin, mielestäni se jopa on vähän sairasta, koska me naiset kuitenkin tiedetään mitä sen ikäisellä tytöllä päässä liikkuu ja kuinka herkkää vaihetta se kaikin puolin on ja miten tollaset ukkelit voi käyttää nuoria tyttöjä hyväkseen. Mutta esim moni kakskymppinen kaveri on vielä todella lapsellinen ja 16-17 vuotias tyttö on varmaan aika samalla tasolla henkisesti, vaikkei täysikäinen olekaan. 20 vuotias ja 13 vuotias taas olisi jo aika hälyttävä yhdistelmä eikä mielestäni tervettä eikä toivottavaa. esimerkiksi se laivalla tapahtunut raiskaus taannoin oli aika järkyttävä missä 19-vuotiaat miehet olivat raiskanneet 13 vuotiaan. Sen ikäistä ei näin aikuisen naisen silmin voi minään aikuisena tai seksiobjektina edes pitää, vaikka rinnat olisikin jo kasvaneet, kun ei siellä päässä välttämättä ole kuin sahanpurua, mikä tietysti voi olla ongelma myös 19 vee miehenalulla, tietysti.
 
Miehet ovat ikuisia lapsia. ;)
Ei minun lähipiiristäni monikaan hämmästele, jos mies seurustelee itseään reilusti nuoremman naisen kanssa. Varsinkin, jos näkevät liitossa kunnioitusta toisiaan kohtaan.
Aika paljon riippuu myös miehen olemuksesta itsestään. Naljailuna saattaa tulla mainintaa että mies ei pärjää ikäistensä naisten kanssa, joten pitää hankkia kokematon toteuttamaan kaikki toiveensa.

Enemmän hämmästelyjä ja närkästymistä (erityisesti naisilta) tulee kun kuulevat minun mieheni olevan minua 7 vuotta nuorempi. Toisaalta, ne jotka eivät tiedä minun ikääni, luulevat minua melkein saman verran nuoremmaksi kuin mitä mieheni on. Jopa mieheni luuli minut tavatessaan ikäni totaalisen väärin ja hämmästys hänen kasvoillaan olikin valtava kun ikäni sai selville.

Mutta siis "nainen nuori + mies vanha" ei tuota missään yhteiskunnssa ongelmia, mutta "nainen vanha + mies nuori" tuntuu olevan tabu.
 
Mies on 30 ja minä olen 36. Puoltoista vuotta ollaan oltu yhdessä.
Suurimmat ongelmat johtuvat oikeastaan siitä että mies on ensimmäistä kertaa elämässään tosissaan suhteessa naisen kanssa eikä vain leikittele. Joten hän ei osaa joustaa oikein parisuhteessa.
 

Yhteistyössä