Kysymys kanasta

Mistä tietää onko kana pilaantunutta? Pakastin kanasuikaleet vähäksi aikaa, viimeinen käyttöpäivä oli 8.9. Nyt ollut jääkaapissa eilisestä asti (koska hölmönä luulin että olisin ehtinyt paistaa ne eilen).
Joten, mistä tiedän voiko tuota syödä?

on nälkä :(
 
"vieras"
Koska pakastit ne, tuolloin 8.9 vai paljonkin myöhemmin? Kylähän ne nyt pakastimessa säilyvät.
Pilaantuneet lihatuotteet haiskahtavat pahalta ja jos kana on pakattu pakkaukseen jossa on muovikalvo päällä, se on varma merkki että muovi pullottaa ulospäin.
Jos ei tuoksahda yhtään ja pakkaus on ookoo, niin paista ja syö :D
 
Mulla on nenä tukossa :D mutta ei millekään erityisen pahalle haiskahda, en mä edes taida tietää miltä normibroileri haisee. Väri on normaali ja pakastin ne ennen tuota viimeistä käyttöpäivää. Ehkä mä uskallan nyt sit paistaa.

Kiitokset vastauksista :)
 
Määä
No aistinvaraisesta arvioinnista ei ole apua oikeasti ruokamyrkytyksiä aiheuttavien basillien kohdalla. Itse pyrin laittamaan kyllä heti tuotteen sulettua ruoaksi. Mutta kai mää nyt sitten vielä kahden päivän ajan sulatetusta laittaisin uhallakin, ainakin possupihvit mulla on viime aikoina jääneet vielä vuorokaudeksi, kun yhdessä eivät ole sulaneet.
 
jhb
Eihän toi 8.9. enää päde, koska kerran olivat pakkasessa. Sekin kyllä vaikuttaa, että milloin olet ne pakkaseen laittanut.

Itse haistelisin todella tarkkaan, ja paistaisin kunnolla, jos haju ok.
 
Määä
Ja niin, eihän sillä päivämäärällä ole pakastetuissa merkitystä jos on ennen sitä pakastettu, paitsi että muutamassa kuukaudessa alkaa härskiintyä.
Mutta totakin sääntöä kun miettii että heti pitäisi sulatettua laittaa, niin paljonhan noita ruokia myydään sulana niin että ovat olleet pakastettuna, ja esim. jauhelihastakin osa on ollut pakastettua sitä tehdessä. Tosin broilerin kohdalla taisi laki muuttua ettei saa myydä tuoreena kertaalleen pakastettua, mutta possua ilmeisesti saa?
 
chicken
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28976056:
Ja niin, eihän sillä päivämäärällä ole pakastetuissa merkitystä jos on ennen sitä pakastettu, paitsi että muutamassa kuukaudessa alkaa härskiintyä.
Mutta totakin sääntöä kun miettii että heti pitäisi sulatettua laittaa, niin paljonhan noita ruokia myydään sulana niin että ovat olleet pakastettuna, ja esim. jauhelihastakin osa on ollut pakastettua sitä tehdessä. Tosin broilerin kohdalla taisi laki muuttua ettei saa myydä tuoreena kertaalleen pakastettua, mutta possua ilmeisesti saa?
AP oli laittamassa kanaa..
 
"Vieras"
Kyllä mä oon aina ottanu lihat edellisenä päivänä pakkasesta jääkaappiin jotta ehtivät sulaa. Ei oo tullu mielenkään että ne siinä pilantuis. Toki pitkään ei sitten säily kun sulatettu on.
 

Yhteistyössä