Kysymys kasvissyöjille tofukinkusta (tai miksei muillekin..)

  • Viestiketjun aloittaja "Tytteli"
  • Ensimmäinen viesti
"Tytteli"
Eli meille on tulossa kasvissyöjiä jouluvieraiksi ja aattelin laittaa tofukinkun ja mietinkin nyt, että kuuluuko se tarjota kylmänä vai lämpimänä? Vai onko se ihan vain mielipideasia? Meillä ainakin esim. aina syödään joulukinkku kylmänä.
 
vege
Juu, samaa mieltä kuin edellinen... isotöinen ja aika ööö... öh. Itse teen aina jotain munakoisopaistosta tai vastaavaa hienompaa evästä. En mä ainakaa kasvissyöjänä halua syödä mitään kinkunkorviketta. That's my opinion.
 
"Tytteli"
No ainakin tää kasvissyöjä tykkää tofusta kovasti ja on toivonut perinteisempää jouluruokaa laatikkoineen kaikkineen ja aattelin, että ois kiva että ois sit jotain proteiinipitoista myös. Herkkuja on myös paljon muita ja teen ihan pienen tofukinkun, joten jos jää syömättä niin ei oo maailmanloppu.
 
"Tytteli"
Mun mielestä ei kuulostanut isotöiseltä, meinaan siis laittaa kylmäsavutofua ja sit siihen kuorrutuksen ja paistetaan uunissa 15-20 minsaa, sitä vaan mietin, että tarjotaanko se sit suoraan ton paistamisen jälkeen vai voiko tarjota sit kylmänä.
 
:)
[QUOTE="huuhuu";22731613]tofu ei kovin hyvältä kylmänä maistu, että eiköhän se kannata lämpimänä syödä. Onko vegaani vai kenties laktovege tai jopa lakto-ovovege?[/QUOTE]

Mun mielestä erityisesti savutofu maistuu tosi hyvältä kylmänä! Oletko kokeillut?
 
"Tytteli"
Tää on siis varmaan mielipideasia. =) Ehkä paistan sen valmiiksi ja sit lämmitän ennen ruokailua jos syöjät niin haluavat.. Niin ja en tiedä minkä luokan vegeihminen on, kananmunaa ei syö mutta maitotuotteet menevät, tosin tykkää käyttää mieluummin soijamaitoa yms.
 

Yhteistyössä