Kysymys KELAn asumistuesta

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Elikkäs tämmönen kysymys olisi. Aloitan nyt opiskelut ja sitä ennen olen ollut töissä ja säästänyt kivan tukun rahaa, jotta on vara opiskella ja asua mukavasti. Asumme tyttäreni kanssa kahdestaan ja minulla ei ole tuloja opintojeni aikana. Kysymys kuuluukin, onkohan Kelalla jotain hintakattoa mikä vuokra on maksimi? Tiedän sen , että 57 neliötä on se maksimi määrä mihin korvataan. Me kun asutaan tällä hetkellä 72 neliöisessä kolmiossa missä vuokra on 820€/kk. Antaakohan KELA tähän tukea vai pitääkö muuttaa pienempään ja halvempaan?
 
123
Asumistuen määräytymiseen vaikuttavat ruokakunnan
henkilöluku
asunnon pinta-ala
asunnon sijaintikunta, valmistumis- tai perusparannusvuosi sekä lämmitysjärjestelmä
bruttokuukausitulojen yhteismäärä ja
omaisuus.
 
ap
Sosiaalitoimisto maksaa kohtuuvuokran kokonaan. Ennen oli maksimissaan 580e. Mutta vaatiivat opintolainan ottamisen.
En mä tartte sosiaalitoimistolta tukea. Enkä ajattellut ottaa opintotukeakaan kun kerran olen tehnyt työtä ja säästänyt rahaa opintoja varten. Tuo asumistuki lähinnä olisi mukava saada kun en kerran ole opintotuen asumislisään oikeutettu kun on lapsi.
 
asuja
me laskettiin tolla laskurilla asumistuen määräksi 250 euroa. no saatiin sitten 45 euroa oikeessa elämässä. mä en hahmota ollenkaan. eka luulin laskeneeni väärin itse, mutta ei kyllä. ehkä siinä laskurissa ei ole kaikkia huomioon otettavia asioita tms... mutta en siis ihan täysin siihen luottaisi
 

Yhteistyössä