Kysymys: Miksi olet antanut lapsellesi tutin???

Mä vaan en ymmärrä miks pitää antaa tutti? mä en oo koskaan antanu ja hyvin on pärjätty. Parempi ilman ettei ainakaan oo enempää vierotettavaa.

Mut eipä siinä jos haluaa antaa mut mä en tule antamaan koskaan lapselle tuttia.

Kamalan hepulin sain sairaalassa kun esikoiselle yritti tuttia ja mä oli jo synnytysosastolla sanonu että ei tuttia! Mut mitä mä kuulemma tiiän ku oon vielä niin nuori :LOL: No, joka kerta täyty vaan ottaa tutti pois ni kohta tajus hoitajatki..
 
Ihan imemistarpeeseen olen kaikille antanut, yhdelle lapsistani pyysin sen jo sairaalassa kun jatkuvasti hamusi käsiään ja niitä imeskeli. Myöhemmin yritti imeä peukaloa, mutta vaihdoin sen aina tuttiin, ja onnistuinkin. Tutista hieman helpompi vierottaa.
 
"Maris"
Yhtenä syynä tällä "hermoheikolla", yhden lapsen haudanneella äidillä oli se, että luin jostain tutin syömisen voivan ehkäistä kätkytkuolemaa.

Ja toki se rauhoittaa ja ehkäisee tuota peukuttamista. Josta on tosiaan paljon vaikeampi vierottaa.
 
v
Minunkaan ei ollut tarkoitus antaa lapsilleni tuttia, mutta toisin kävi. Kaikki kolme lasta saivat tutit jo sairaalassa. Eipä siitä haittaa ollut. Tutista päästiin eroonkin helposti, kun sen aika oli. Esikoinen luopui itse oma-aloitteisesti. Arvelen, että olisi ollut paljon hankalampaa ilman tuttia.
 
"joo"
En vain jaksanut olla itse koko ajan tuttina. Imi ja lutkutti käsiään joten imemisen tarve oli suuri. Ja jos olisi alkanut peukoloaan sitten imemään, olisi se sitten ollut hiukan hankalampi vieroittaa kuin tutti. Tutin voi nakata sitten roskiin, peukkua ei oikein voi.
 
"vieras"
Kamalan hepulin sain sairaalassa kun esikoiselle yritti tuttia ja mä oli jo synnytysosastolla sanonu että ei tuttia! Mut mitä mä kuulemma tiiän ku oon vielä niin nuori :LOL: No, joka kerta täyty vaan ottaa tutti pois ni kohta tajus hoitajatki..
No voi voi. Paljon helpommin ja rennommin elämä sujuu, kun ei tee kaikista tavallisista asioista elämää suurempia kysymyksiä. :hug:

Ei meilläkään lapsi syönyt tuttia, kun ei huolinut. Olis saanut syödä, mutta sai olla syömättäkin. Toki tietyissä tilanteissa olisi toiminut rauhoittajana. Engl. nimensä mukaanhan se sellainen onkin.
 
@_O
Meillä vauva ei huolinut tuttia alkuun. Ensin koetin tarjota kun söi ihan koko ajan ja mietin onko nälkää vai ei. Oli nälkäinen. Sitten yhtäkkiä 5kk iässä alkoi joku ihme imemisen tarve. Luulin, että on nälkäinen, mutta vain tutti kelpasi.
 
Esikoisella oli aivan hirveät imuhalut ja oli kovin itkuinen vauva. Ajattelin tutin vähän hiljentävän sitä huutoa.
Toinen ei huolinut mitään, ei tuttia, ei tuttipulloa.
 
"Vieras"
Antoivat jo synnärillä kun lapsi oli kova imemään. Jonkin verran imi tuttia mutta oikeastaan vain nukahtaessaan ja heitti sen aina pois. Eikä tutista luopuminen aiheuttanut suurta draamaa, jäi vain pois.
 
"mie"
Esikoiselle opeti tutin käytön n. nelikuisena koska oli jatkuvasti rintaa vailla ja itse en pysty imettämään kenenkään läsnäollessa....
Toinen vaati KOVAAN ääneen jo alle päivän ikäisenä tuutia, oli oikesti ainoa keino saada lapsi lopettamaan huuto.
Kolmas (1v.) ei ole koskaan tuttia huolinut, vaikka kovasti häntä siihen yritin opettaa...
Näin ne lapset vaan valitettavasti on erilaisia... ja vanhemmat myös...
 
"Tutiton"
En tarvinnut antaa. Vauva ei kitissyt. Vauva oli 8kk kun itse lopetteli rintamaidon imemisen. Sain varmaan useasti toimia "imemisen tarpeen tyydyttäjänä" mutta sitä vartenhan olin ja ei minulla ollut mitään sitä vastaan että olin lapseni tarpeita varten. Hän sai läheisyyttä siinä rinnalla ollessa vaikka vain lipaisi sitä tissiä mutta äidin kanssa oli mukava "tillistellä". Meillä olikin "helppo" vauva joka ei tarvinnut äänenvaimenninta. Lisäksi oli äiti ja isä jotka jaksoivat seurustella ja olla läsnä.
 
22
Siksi, koska vauvalla oli niin kova imemisentarve. Jo laitoksella oli ensin toisella rinnalla tunni sitten heti perään toisellakin rinnalla tunnin ja nukkui 15min ja taas alkoi sama kahden tunnin rumba ja taas päälle vain 15min unta.. Sitten hoitaja toi tutin ja tyttö nukkui 2h yhteen menoon. Eli ei sillä nälkä ollut vaan todella kova imemisentarve!
 
"vieras"
[QUOTE="Tutiton";22492534]En tarvinnut antaa. Vauva ei kitissyt. Vauva oli 8kk kun itse lopetteli rintamaidon imemisen. Sain varmaan useasti toimia "imemisen tarpeen tyydyttäjänä" mutta sitä vartenhan olin ja ei minulla ollut mitään sitä vastaan että olin lapseni tarpeita varten. Hän sai läheisyyttä siinä rinnalla ollessa vaikka vain lipaisi sitä tissiä mutta äidin kanssa oli mukava "tillistellä". Meillä olikin "helppo" vauva joka ei tarvinnut äänenvaimenninta. Lisäksi oli äiti ja isä jotka jaksoivat seurustella ja olla läsnä.[/QUOTE]

Ja sädekehä kiiltää kun voi ikäänkuin huomaamatta olla täydellinen vanhempi ja paheksua äitejä jotka jättää vauvan heitteille ja tuppaa tutin suuhun.
 
Imemisen tarpeeseen, ihan yksinkertaisesti. Tissiä piti lutkuttaa jatkuvasti ja sitten suuttua kun sieltä tulikin maitoa.. Esikoiselle muutaman kerran tuttia joskus tarjosin, mutta ei sitten kuitenkaan sitä tykännyt lutkutella, kuopus taas otti innolla tarjotun tekotissin vastaan :D Yksilöitä ovat.
 
"hohhoijaa"
[QUOTE="Tutiton";22492534]En tarvinnut antaa. Vauva ei kitissyt. Vauva oli 8kk kun itse lopetteli rintamaidon imemisen. Sain varmaan useasti toimia "imemisen tarpeen tyydyttäjänä" mutta sitä vartenhan olin ja ei minulla ollut mitään sitä vastaan että olin lapseni tarpeita varten. Hän sai läheisyyttä siinä rinnalla ollessa vaikka vain lipaisi sitä tissiä mutta äidin kanssa oli mukava "tillistellä". Meillä olikin "helppo" vauva joka ei tarvinnut äänenvaimenninta. Lisäksi oli äiti ja isä jotka jaksoivat seurustella ja olla läsnä.[/QUOTE]

Eli meinaatko nyt siis, että ne, jotka antavat vauvalle tutin, eivät ole vanhempia jotka ovat läsnä? Tai että ne jotka antavat tutin, eivät halua antaa lapselleen läheisyyttä?? Eikä tutti aina välttämättä ole äänenvaimennin, siis sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan nimenomaan lohdun tuoja, ettei äidin tarvitsisi istua KOKO PÄIVÄÄ JA KOKO YÖTÄ vauva sylissä ja tissi suussa. Äitihän ei tuolloin siis saisi nukkua yhtään.
 

Yhteistyössä