Kysymys osakeyhtiöstä.

Voi Milanna hyvä, kuinka sinä voit pyörittää mitään firmaa, jos sinulla ei ole edes peruslainsäädäntö tiedossa???
Siksi kannattaa olla jopa lakimieskin firmoissa ja hyvää kirjänpitäjä, että omistaja voi keskittyjä työntekoon, mutta minulle on myös tärkeä ottaa asioista selvää, jos se menee liian ristiritaiseksi niin on pakko miettiä myös missä se vika on. Joka tapauksessa huomenna lähden keskustelemaan tästä asiasta ja muista asioista. Kun minulle ei kelpaa vastaus että pakko olla mutta toisalta ei ole mikään pakkoa kun on firmoja virkailijankin mielestä ilman varajäsentä, vähän oudolta kun kuulosta kaikki.
 
Sivumennen
Sinähän olet jo saanut vastauksia tässä ketjussa ja jotenkin tuntuu nyt vain siltä, että olet ymmärtänyt joitakin asioita väärin eikä siitä, että sinulle on annettu ristiriitaista tiatoa.
 
Sinähän olet jo saanut vastauksia tässä ketjussa ja jotenkin tuntuu nyt vain siltä, että olet ymmärtänyt joitakin asioita väärin eikä siitä, että sinulle on annettu ristiriitaista tiatoa.
Niin sain siksi haluan kysyä miksi sellainen tietoa olen saanut? Kuulosta kun on pakko, mutta kun ei kuitenkaan ole. Kiitos vastauksista ja asiallisista :). Huomenna joka tapauksessa lähden ja otan selvää paremmin miksi ristiritaista tietoa kuitenkin olen saanut. Aina vaan pelko päällä että asiat menisi oikein ja myös että itsellä ei jäisi mitään ristiritaista tietoa.
 
Sivumennen
Niin sain siksi haluan kysyä miksi sellainen tietoa olen saanut? Kuulosta kun on pakko, mutta kun ei kuitenkaan ole. Kiitos vastauksista ja asiallisista :). Huomenna joka tapauksessa lähden ja otan selvää paremmin miksi ristiritaista tietoa kuitenkin olen saanut. Aina vaan pelko päällä että asiat menisi oikein ja myös että itsellä ei jäisi mitään ristiritaista tietoa.
Mikä se ristiriitainen tieto tarkalleen ottaen on?
 
Sivumennen
Just niin kuin kerron, virkailija sanoi että pakko olla, mutta toisalta se on nähnyt sellaisia yrityksiä missä ei ole varajäsentä ja se on mennyt läpi.

Niin ja esim. Virossa ei ole pakko olla mutta hyvää olla.
Niin mutta jos kuitenkin tarkoitti, että osakeyhtiön hallituksessa on oltava. En jaksa uskoa, että niin ristiriitaista tietoa sieltä antaisivat, kun se on kuitenkin ihan perustietoa.
 
Sivumennen
Niin mutta jos kuitenkin tarkoitti, että osakeyhtiön hallituksessa on oltava. En jaksa uskoa, että niin ristiriitaista tietoa sieltä antaisivat, kun se on kuitenkin ihan perustietoa.
Mutta ehkä on viisainta, että kysyt kirjanpitäjältäsi, niin sitten ainakin saat kasvotusten nämä tärkeät tiedot. Puhelimessa voi helposti kuulla väärin tai ylipäänsä väärin. Tiedän, kun itsekin asun maassa, jossa ei puhuta äidinkieltäni.
 
Totta puhelimessa joskus voi olla aika hankala ja mulla muutenkin tänään pää jo täynnä näitä firmoja, kun pitäisi tehdä lyhyessä ajassa kaikenlaisia selvityksiä ja vielä muuta työtä sen lisääksi, huomenna lähden kirjänpitäjän luo ja kuuntelen sujuvasti sekä tehdään kaikki tarvitseva.
 
finlex.fi kertoo

Hallituksen jäsenet, varajäsenet ja puheenjohtaja

Hallitukseen on valittava yhdestä viiteen varsinaista jäsentä, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin. Jos hallitukseen kuuluu vähemmän kuin kolme jäsentä, hallituksessa on oltava ainakin yksi varajäsen. Mitä tässä laissa säädetään jäsenestä, sovelletaan myös varajäseneen.

Jos hallituksessa on useita jäseniä, sille on valittava puheenjohtaja. Puheenjohtajan valitsee hallitus, jos hallitusta valittaessa ei ole päätetty toisin tai yhtiöjärjestyksessä ei määrätä toisin.
 
Sivumennen
Totta puhelimessa joskus voi olla aika hankala ja mulla muutenkin tänään pää jo täynnä näitä firmoja, kun pitäisi tehdä lyhyessä ajassa kaikenlaisia selvityksiä ja vielä muuta työtä sen lisääksi, huomenna lähden kirjänpitäjän luo ja kuuntelen sujuvasti sekä tehdään kaikki tarvitseva.
No hyvä, varmasti kaikki selviää parhain päin :)
 
finlex.fi kertoo

Hallituksen jäsenet, varajäsenet ja puheenjohtaja

Hallitukseen on valittava yhdestä viiteen varsinaista jäsentä, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin. Jos hallitukseen kuuluu vähemmän kuin kolme jäsentä, hallituksessa on oltava ainakin yksi varajäsen. Mitä tässä laissa säädetään jäsenestä, sovelletaan myös varajäseneen.

Jos hallituksessa on useita jäseniä, sille on valittava puheenjohtaja. Puheenjohtajan valitsee hallitus, jos hallitusta valittaessa ei ole päätetty toisin tai yhtiöjärjestyksessä ei määrätä toisin.
Niin kyllä ja tiedän :). Nyt vaan huomenna haluan selvittää, mitä virkailija tarkoitti. Uskon että asiat kuitenkin noin menevät ja ehkä itse ymmärsin tai kysyin väärin jotenkin.
 

Yhteistyössä