Kysymys punktiosta ja follien koosta

Kerätäänkö punktiossa kaikista follikkeilsta munasolut pois? Vaikka follikkelit olisivatkin pieniä? entä minkä kokoinen follikkelin pitäisi olla että sisällä on kypsäsolu? voiko esim 14mm follissa olla sisällä kypsäsolu?

kyselin siksi koska mulla tällähetkellä on 6 suurempaa follia ja toista kymmentä 12mm kokoista. Eli jääkö nää 12mm itsekseen rappeutumaan
 
No mulle tänään lääkäri sanoi, että 15 mm pitäisi follin olla, jotta voisi toivoa kypsän solun löytyvän. Pienemmissäkin voi olla solu sisällä, mutta se ei ehdi kypsyä eikä irrotuspiikki eli Pregnylkään niitä kypsytä. Toisaalta olen täältä jostain lukenut, että joskus 13 mm folleissakin olisi kypsiä soluja ollut.

Milloin sulla on punktio? Nuo 12-milliset voivat päivässä parissa kasvaa tarpeeksi suuriksi.
 
Matsalu Kiitos tiedosta...kirjoittelin tuonne joulukuun IVF pinoon paremmin meidän tilanteesta mihin jo kommentoitkin =) Meillä tosiaan lääkäri sitä mieletä ettei noi 12mm saisi kasvaa missään nimessä isommiksi vaan noi 6 suurempaa saa luvan riittää....toivoisin silti että 12mm kasvaisivat edes 15mm että olis jotain mahkuja siihen että niisä saattaisi olla kypsäsolu sisällä....
 

Yhteistyössä