Kysymys ruokakauppojen myyjille

Tiedättekö kuinka usein ostoskorit pestään? Mä oon aina pohdiskellut tätä, kun käyn ostoksilla, kun ne on usein tosi paskaiset. Miksi ne on muuten muovisia eikä metallisia? Luulis että metallinen kori puhdistuu paremmin.
 
Eli ostoskorit autoklaaviin? .... mutta oikeassa olet, usein näkee vaikka mitä roskaa niissä ja voin kuvitella jonkun mummon, joka vuoroin kaivaa persettä, etsii sopivaa tomaattia pyörittelemällä jokaista erikseen ja sitten kantaa sitä koria ... että kyllä siinä pyllybakteereita voi elää.
 
vierailija
Eli ostoskorit autoklaaviin? .... mutta oikeassa olet, usein näkee vaikka mitä roskaa niissä ja voin kuvitella jonkun mummon, joka vuoroin kaivaa persettä, etsii sopivaa tomaattia pyörittelemällä jokaista erikseen ja sitten kantaa sitä koria ... että kyllä siinä pyllybakteereita voi elää.
Miten voi olla ettei ole itse tajunnut ajatella tätä :eek:

Hyi..

Mutta ap. puhuu kyllä asiaa.. Pitääkin vinkata eräälle kaupassa työskentelevälle tutulle.
 
Ja sieltä se oksutauti/noroviruskin tarttuu mukaan, ostoskorissa ja kärryssä.
Ällöttävää, että jotkut vanhemmat pitävät lapsiaan siellä kärryssä sisällä.
Eiköhän se ennemmin tartu noista tuotteista, joita käpälöidään paskaisilla räpylöillä? Nimittäin, tomaatti antaa paljon paremman kasvualustan pöpöille kuin kuollut muovi/metallipinta.

P.S. kaupat voisivat laittaa ne korit UV-valon alle yöksi, jolloin pöpöt kuolevat.
 
Kyllä kerran kuussa nyt on ihan liian vähän.. o_O

Taas olis jobi mihin vois työllistää ihmisiä..
Kerran kuussa on usein. Joissain kaupoissa pestään sitten, kun tarpeeksi moni asiakas valittaa. Me saadaan tasaiseen tahtiin palautetta puhtaista koreista ja siitä miten muissa kaupoissa ne on likaisempia.
Peseminen voi myös olla hankalaa, jos ei kaupassa ole isoa pesukonetta eikä isoja tiloja korien pesemiseen ja kuivaamiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: papumössö
xcv
Kyllä kerran kuussa nyt on ihan liian vähän.. o_O

Taas olis jobi mihin vois työllistää ihmisiä..
Mä olin opiskeluaikoina ilta- ja viikonloppuhommissa eräässä ruokakaupassa enkä muista, että koreja tai kärryjä olisi koskaan pesty sen kahden vuoden aikana... saatettiinhan ne tietysti joskus pestä kun en ollut töissä, mutta ei se mikään säännöllinen rutiini kyllä ollut. Eikä mun tietooni tullut kyllä kertaakaan...
 
Uu vähänkö hienoa, jos jossain pestään kerran kuussa! Sen eron kyllä huomaa. Joissain kaupoissa on lähes aina melkein puhtaat korit, joissain on aina harmaantuneet töhnän peittoiset korit. Kätsyä muuten K-kaupoilta käyttää mustia koreja. Ei näy paskat :whistle:

Miten ne pestään? Vesipaineella suihkutetaan vai onko siihen oma kone? Pestäänkö ne yleensä kaupan takatiloissa jossain vai kiikutetaan jollekin pesuyritykselle?
 
vierailija
Uu vähänkö hienoa, jos jossain pestään kerran kuussa! Sen eron kyllä huomaa. Joissain kaupoissa on lähes aina melkein puhtaat korit, joissain on aina harmaantuneet töhnän peittoiset korit. Kätsyä muuten K-kaupoilta käyttää mustia koreja. Ei näy paskat :whistle:

Miten ne pestään? Vesipaineella suihkutetaan vai onko siihen oma kone? Pestäänkö ne yleensä kaupan takatiloissa jossain vai kiikutetaan jollekin pesuyritykselle?
No ei takuulla kaupassa ole korinpesuhuonetta. Jos niitä ylipäätään pestään (mitä epäilen) niin se tapahtuu jossain muualla.
 

Yhteistyössä