Kysymys: Tulet vastaan kun olen koirieni kanssa lenkillä...

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;26788444:
No jos saa luvan silittää niin sitten molempia tietty. :)
Ei me kyllä koskaan keskeytetä kenenkään koiralenkityksiä sen vuoksi että pitäisi päästä silittämään.
En ole koskaan närkästynyt siitä, että lapset (tai aikuisetkin) haluaa moikata koiria. :) Se lenkki jatkuu sitten sen muutaman minuutin pysähdyksen jälkeen.
 
Noin ihunat koirat, mitä sinulla on, niin meidän kohtaamiselta olisivat hyvinkin rapsutetut ja silitetyt molemmat :)! Meillä on hyviä koirakokemuksia, kopkopkop, ja lapset on opastettu lähestymisissä ja vallankin luvan kysymisissä, joten jos se on ok koiran omistajalta ja koiralta itseltään, niin meistä saa rapsutusseuran väliaikaiselta lenkkipitstopilta...sekä ison liudan kysymyksiä innokkailta lapsiltamme.

Joten ei - en voi sanoa kumpi vetoaisi enemmän, koska kummatkin saavat oman osansa ihailuista ja helllyyksistä. Riippuisi siitä kohtaamistilanteesta, kumpi koirista tekee ikään kuin se aloitteen, että on uteliaampi ja lähestyttävissä olevampi :).
 
Meidän lapset eivät erityisemmin ole kiinnostuneita vieraista koirista, joten tuskin pyytäisivät lupaa silittää. Hyvä jos noteeraavat muita koiria.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;26788444:
No jos saa luvan silittää niin sitten molempia tietty. :)
Ei me kyllä koskaan keskeytetä kenenkään koiralenkityksiä sen vuoksi että pitäisi päästä silittämään.
Mulle on huudettu Tampereen keskustorilta vihaisesti "ANTAISIT EDES SILITTÄÄ PERKELE!"
Mulla oli pennun koulutus meneillään, enkä todellakaan antanut kenenkään random-tyypin tulla iholle.
Yleensä pidänkin koulutusliivin päällä, niin se tuo jotenkin sitä auktoriteettia pysyä hiukan etäämmällä.
Vaikka täällä meidän kylillä ihmiset ovan tosi kivoja, kun eivät ne tule lupia kyselemättä muutenkaan moikkaamaan koiria. :)
 
IhanaValo
No meijän tytöt varmaan yrittäsivät hyökätä silittämään kumpui vaan ois tulossa lähemmäs, ennnen mitään lupien kyselyä ees vaikka tietty on koitettu opettaa että pitää aina kysyä ensin lupa saako silittää..mut jos toinen alkais heti haukkumaan niin ei sit varmaan sitä silitettäis, etenkin esikoinen pelästyy helposti kovia ääniä. Mut siis en usko että olis koiran ulkonäöstä kiinni kumpaa silitettäis :)
 
Mulle on huudettu Tampereen keskustorilta vihaisesti "ANTAISIT EDES SILITTÄÄ PERKELE!"
Mulla oli pennun koulutus meneillään, enkä todellakaan antanut kenenkään random-tyypin tulla iholle.
Yleensä pidänkin koulutusliivin päällä, niin se tuo jotenkin sitä auktoriteettia pysyä hiukan etäämmällä.
Vaikka täällä meidän kylillä ihmiset ovan tosi kivoja, kun eivät ne tule lupia kyselemättä muutenkaan moikkaamaan koiria. :)
No mäkin mielelläni noudatan koirieni kanssa käytäntöä, että jos hihnassa kuljetaan niin ei pysähdellä moikkailemaan jokaista vastaantulevaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;26789241:
No mäkin mielelläni noudatan koirieni kanssa käytäntöä, että jos hihnassa kuljetaan niin ei pysähdellä moikkailemaan jokaista vastaantulevaa.
Ei mekään tarkoituksella, mut jos joku haluaa moikata niin tietty pysähdytään :)
 
hhhhh
Nauru pääsi, ihanat koirat ja etenkin Tarmolla on niin sopiva nimi, että! :D Luulen että haluaisin silittää molempia, jos Tarmo on vieläpä sellainen innokas tuhisija, niin ehkä sitten häntä kahta kauheammin.
 
Lapsista en tiiä, mutta minä lässyttäisin Tarmolle ja paijaisin sitä :). Jösses että on söpö koira! Tuollaiset "niin ruma, että on jo suorastaan kaunis"-koirat on mun makuuni (eikä Tarmo saa tuosta sitten loukkaantua!).
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
Ajateido
Bella on kiltimmän näköinen, alempi näyttää jotenkin salakavalalta :D
Olen koiraihminen ja jos nyt ihan tosissaan mietin niin kumpikaan ei näytä häijyltä, todella ihania molemmat. Lupa silittää merkitsee mulle sitä että omistaja tuntee koiransa ja luottaa molempiin juuri niin paljon kuin koiraan voi luottaa.
 
opop
Meillä tällä hetkellä kaksi koiraa, joista toinen on sellainen, jota en lasten kanssa jätä kahdestaan. Ihmeen helposti jotkut vanhemmat jotka täällä käyvät, kyllä päästävät lapsensa ihan minkä koiran luo tahansa. Joudun aina erikseen teroittamaan ihmisten päähän, että tämän toisen koiran luo ei missään nimessä kannata lapsia päästää, mutta silti joku uhkarohkea käy aina yrittämässä äidin vain ihmetellessä vieressä ja laiskasti kieltäen. Koirat viettävät aikansa ulkona narun päässä silloin kun olemme itsekin pihalla, ja mielestäni jos sanon selvin sanoin, että tätä toista koiraa ei saa lähestyä, niin silloin se pitäisi myös uskoa. En alkaa vieraiden takia sitä siirtämään mihinkään muualle, ei liene kovin vaikeaa teroittaa niiden lasten päähän, että siihen ei saa koskea. Toisaalta taas, minullehan se vastuu sitten TIETENKIN lankeaa, jos jotain tapahtuu, vaikka olen kieltänyt.
 
"meriska"
Meillä tällä hetkellä kaksi koiraa, joista toinen on sellainen, jota en lasten kanssa jätä kahdestaan. Ihmeen helposti jotkut vanhemmat jotka täällä käyvät, kyllä päästävät lapsensa ihan minkä koiran luo tahansa. Joudun aina erikseen teroittamaan ihmisten päähän, että tämän toisen koiran luo ei missään nimessä kannata lapsia päästää, mutta silti joku uhkarohkea käy aina yrittämässä äidin vain ihmetellessä vieressä ja laiskasti kieltäen. Koirat viettävät aikansa ulkona narun päässä silloin kun olemme itsekin pihalla, ja mielestäni jos sanon selvin sanoin, että tätä toista koiraa ei saa lähestyä, niin silloin se pitäisi myös uskoa. En alkaa vieraiden takia sitä siirtämään mihinkään muualle, ei liene kovin vaikeaa teroittaa niiden lasten päähän, että siihen ei saa koskea. Toisaalta taas, minullehan se vastuu sitten TIETENKIN lankeaa, jos jotain tapahtuu, vaikka olen kieltänyt.
Tottakai vastuu on sinun jos pidät koiraa julkisella paikalla niin että lapset pääsevät sen lähelle! Eiköhän tuo kuvailemasi koira kuuluisi sellaiseen paikkaan että kukaan lapsi ei pääse sen lähelle, esim. toiseen huoneeseen siksi aikaa. Niin vastuullinen koiranomistaja tekisi!
 
opop
Meriska, oma pihani tuskin on julkinen paikka, vaan minun pihani! Ja jos tänne vierailijoita tulee, niin tuskin on paljon vaadittu, että he kunnioittaisivat toivettani, ja jättäisivät koiran rauhaan?? Koira ei koskaan ole tehnyt kenellekään mitään, mutta se saattaa murista lapsille, ja minä en tidellakaan halua, että kukaan räkänokka menee sitä lääppimään niin, että koira saa hullun maineen, vain siksi, että sen omaa tilaa ei jotkut älykääpiöt tajua kunnioittaa. Vai tulisiko sulle mieleen päästää kakaras lääppimään koiraa, joka painaa 40kg ja jonka omistaja sanoo, että lapsia ei saa päästää koiran lähelle?
 

Yhteistyössä