Kytkimenkäyttö liikennevaloissa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tulet liikennevaloihin ja nehän ovat AINA punaisella, siispä odottelemaan valojen vaihtumista.

Pidätkö vaihteen ykkösellä ja kykimenpohjassa odottaessa valojen vaihtumista vai vaihde vapaalle ja kytkin ylös?
 
vierailija
Ei vapaalle missään tapauksessa. Kytkin pohjassa ykkönen silmässä. Sitten kun tulee punaoranssit kytkin tuntumaan ja jarrulta jalka pois. Sit heti vihreän vaihtuessa liikkeelle reippaasti.
 
Kytkin pohjassa, jos tiedän, että valo vaihtuu kohta. Vapaalle, jos on pitempi odottelu.
Paitsi, että nykyään ollaan "päivitetty" autot automaateiksi, niin painan vaan jarrua.
 
naiskuski
Kyllä se vaihde on silmässä ja tasamalla tai ylämäessä koko ajan myös kytkin "tuntumassa". Exä kyllä aina huusi, ettei niin saa pitää, ettei kytkin pala, mutta eipä oo yksikään kytkin vielä paskaks menny ja nopeemmin pääsee lähteen alta pois, kun on koko ajan niin kun "valmiudessa"...
 
Kyllä se vaihde on silmässä ja tasamalla tai ylämäessä koko ajan myös kytkin "tuntumassa". Exä kyllä aina huusi, ettei niin saa pitää, ettei kytkin pala, mutta eipä oo yksikään kytkin vielä paskaks menny ja nopeemmin pääsee lähteen alta pois, kun on koko ajan niin kun "valmiudessa"...
naiset+auoilu=katastrofi
.
 
  • Tykkää
Reactions: feger
vierailija
Kyllä se vaihde on silmässä ja tasamalla tai ylämäessä koko ajan myös kytkin "tuntumassa". Exä kyllä aina huusi, ettei niin saa pitää, ettei kytkin pala, mutta eipä oo yksikään kytkin vielä paskaks menny ja nopeemmin pääsee lähteen alta pois, kun on koko ajan niin kun "valmiudessa"...
Jarru pohjaan myös, niin ei tarvitse kokoajan pitää kytkintä tuntumassa.
 
Sitä mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi niin kovin moni ajaa auton valoihin, ja jättää pari autonmittaa rakoa joka sit kytkintä luistattamalla tulee kuroa umpeen kymmenen senttiä kerrallaan?

Kun mä ajan/ajoin niin auto pysähtyy asiallisen puskurinmitan päähän laakista. Mutta milloin valot kestää vaikkapa minuutin, niin eteeni ehtii muodostua kolmen auton mentävä reikä. Mikä on vaikkapa erkanevan kaistan kohdalla takanatulijoille silkkaa kiusaa.

Eihän autoa talliinkaan ajeta noin. Eli, että ensin auto ovensuuhun, sit ihmetellään ja ajetaan seuraavat viis metriä kymmenen senttiä kerrallaan kytkintä luistattaen.
 
vierailija
Sitä mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi niin kovin moni ajaa auton valoihin, ja jättää pari autonmittaa rakoa joka sit kytkintä luistattamalla tulee kuroa umpeen kymmenen senttiä kerrallaan?

Kun mä ajan/ajoin niin auto pysähtyy asiallisen puskurinmitan päähän laakista. Mutta milloin valot kestää vaikkapa minuutin, niin eteeni ehtii muodostua kolmen auton mentävä reikä. Mikä on vaikkapa erkanevan kaistan kohdalla takanatulijoille silkkaa kiusaa.

Eihän autoa talliinkaan ajeta noin. Eli, että ensin auto ovensuuhun, sit ihmetellään ja ajetaan seuraavat viis metriä kymmenen senttiä kerrallaan kytkintä luistattaen.
Tuo on todella ärsyttävää. Varsinkin, kun sitten erkanevalle vasemmalle kaistalle porukka jonottaa tukkien suoraan menevän liikenteen. Mutta eniten mua henkilökohtaisesti risoo se, että kun valot vaihtuu punaoranssiksi, ei tapahdu minkäänlaista valmistautumista liikkeelle lähtemiseen. Sitten kun valo on vihreä niin jonon ensimmäisellä alkaa ykkösen etsintä ja puoli minuuttia myöhemmin pääsee liikkeelle, kun tuossa ajassa jo ainakin kymmenen autoa olisi ehtinyt mennä, jos liikkeelle olisi lähdetty heti vihreän vaihtuessa.

Eihän tuo mitään, jos kerran viikossa tai kahdessa tapahtuisi, mutta kun jotkut joutuvat leipänsä eteen olemaan tienpäällä jatkuvasti ja sama toistuu monta kertaa päivässä, varsinkin ruuhkassa, alkaa pinna välillä kiristyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja

Yhteistyössä