La-aamuna otettu kihomatolääke, onko normaalia että eläviä matoja kuhisee vieläkin perseessä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei, nyt joku mättää. Tuliko lääkkeestä ripuli, eli se ei olisi ehtinyt vaikuttaa (sehän ei imeydy suolen läpi vaan vaikuttaa paikallisesti suolessa viipyessään)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23608487]Ei, nyt joku mättää. Tuliko lääkkeestä ripuli, eli se ei olisi ehtinyt vaikuttaa (sehän ei imeydy suolen läpi vaan vaikuttaa paikallisesti suolessa viipyessään)[/QUOTE]

Ei tullut. Olen kyllä käynyt paskalla joitain kertoja mutta voiko hidas suoli vaikuttaa? Eiiiikä :(
 
Pyrivinkö? Aina ei kerta-annos auta, ja apteekista kuulin, että sille voi madot tulla immuuniski.
Joskus vielä muutamankin päivän jlk. voi ulosteen mukana tulla eläviä matoja. Jos uusintalääkitys sen n. 14 vrkn. päästäkään ei tunnu hävittävän matoja, kannattaa kokeilla sitä reseptilääkettä ( jonka nimeä en koskaan muista:snotty:)
 
"vieras"
Pyrivinkö? Aina ei kerta-annos auta, ja apteekista kuulin, että sille voi madot tulla immuuniski.
Joskus vielä muutamankin päivän jlk. voi ulosteen mukana tulla eläviä matoja. Jos uusintalääkitys sen n. 14 vrkn. päästäkään ei tunnu hävittävän matoja, kannattaa kokeilla sitä reseptilääkettä ( jonka nimeä en koskaan muista:snotty:)
Tais olla vermox? Joo tämä on pyrviniä. Eli periaatteessa voi olla ihan normaalia että tänään vielä näkyy mato. Paskan mukana ei ole näkynyt matoja. Eikö se mene niin että jos niin on paljon niin näkyy ulosteessa. Odottelen pari päivää ja syön kuurin uudestaan, hulluksi tämä tekee vaikka vaaratonta onkin...
 
[QUOTE="vieras";23608550]Tais olla vermox? Joo tämä on pyrviniä. Eli periaatteessa voi olla ihan normaalia että tänään vielä näkyy mato. Paskan mukana ei ole näkynyt matoja. Eikö se mene niin että jos niin on paljon niin näkyy ulosteessa. Odottelen pari päivää ja syön kuurin uudestaan, hulluksi tämä tekee vaikka vaaratonta onkin...[/QUOTE]

mulle sanottiin apteekista näin, että voi vielä jäädä jonnekin ohutsuolen seinämiin ja kulkeutua hitaammin ulos:x vaikka valmisteen tuoteselosteessa lukeekin, että hävittää / tappaa madot kerta-annoksena. Vaikka joskus ne madot eivät kerta-annoksella vaan katoa.
 
"Milla"
Meidän perheessä meni aikaa hukkaan Pyrvineillä ja normaali annoksilla Vermoxia leikkiessä.....
Vaadi lääkäriltä Vermox tehokuuri jos Pyrvinin vaikutus heikko, kuulostaa siltä ettei ehkä tehoa niin kuin kuuluisi. Vermox tehoannos on 1 tabletti kolmena peräkkäisenä päivänä ja sama uusiksi 2 viikon päästä eli lääkettä kuluu paketillinen/hlö. Lääkärit ei kyllä välttämättä helpolla tuota kirjota, voimia taisteluun!
 
Mulle annettiin ohjeistus, että jos kuhina käy vielä lääkkeen oton jälkeen niin uusi annostus vaan heti perään. Jos ei kolmantena iltana auta niin lääkäriin. Meillä auttoi toinen annos pojalla, jolla matoja oli kaikkein eniten. Ja siis ihan oikea määrä annettiin jo ekalla kerralla. Osa vaan jonkun syyn takia selvisi ekasta annoksesta hengissä... :(
 
JOMPAAN KUMPAAN
Mulle annettiin ohjeistus, että jos kuhina käy vielä lääkkeen oton jälkeen niin uusi annostus vaan heti perään. Jos ei kolmantena iltana auta niin lääkäriin. Meillä auttoi toinen annos pojalla, jolla matoja oli kaikkein eniten. Ja siis ihan oikea määrä annettiin jo ekalla kerralla. Osa vaan jonkun syyn takia selvisi ekasta annoksesta hengissä... :(
Eikös se tehoo vain niihin matoihin, vai miten se ny oli:D
 
minä,
Pyrvin on kihomatolääke, joka tehoaa kihomatoihin jo kerta-annoksena. Sen avulla voidaan hoitaa tehokkaasti koko perhe. Saatavana apteekista ilman reseptiä.


Miten Pyrvin vaikuttaa?

Pyrvinin vaikuttava aine on pyrviiniembonaatti. Aine kertyy kihomatoon, joka veltostuu ja poistuu ruoansulatuskanavasta. Pyrvin ei vaikuta kihomadon muniin, joten parhaan mahdollisen vaikutuksen saamiseksi hoito tulee uusia kahden viikon kuluttua. Tämä hävittää myös ensimmäisen annoksen jälkeen munista kuoriutuneet madot.


Pyrvinin käyttö

Pyrvin on tablettimuotoinen lääke. Tabletit otetaan kerta-annoksena, ja annostelu tapahtuu painon mukaan seuraavasti:

10-15 kg: 1 tabletti
15-30 kg: 2 tablettia
30-45 kg: 3 tablettia
45-60 kg: 4 tablettia
60-70 kg: 5 tablettia
yli 70 kg : 6 tablettia

Pyrvinin teho ei lisäänny enää kuuden tabletin jälkeen. Tabletit suositellaan otettavaksi kokonaisina riittävän nestemäärän kanssa. Tabletit voidaan tarvittaessa pilkkoa pienille lapsille. Tällöin on syytä olla varovainen, sillä pilkottaessa tabletit saattavat värjätä esim. vaatteita.

Kaikki perheenjäsenet on syytä hoitaa samanaikaisesti. Hoito voidaan tarvittaessa uusia kahden viikon kuluessa.

Mahdolliset haittavaikutukset

Pyrvin aiheuttaa harvoin haittavaikutuksia. Pahoinvointia, oksentelua tai suoliston kouristelua voi ilmetä.
 
mirikka
itselläni myös on ollut kihomatoja iltasin ja yösiin kutinaa siten se jäi pois moneksi vuodeksi noin 4 vuota kun kuukautiset alkoivat ei ennän silloin tullut eilen illalla minusta tuntui kutinaa e
eilen että on kihomatoja taas muta en eilen otanut mitään lääkettä minun pitäisi sanoa äidille etttä minua alkaa taas kutinaa lääkettä ostamaan se ei silloinkaa turtunut muhin perhejäseniin eikä varmaa nytekää tartu
 
kihomato
Joo o.. Mul on täl hetkel kihomatoja... Oon 14 vee ja otin lääkkeen 3 päivää sitten ja kuhina käy samallalailla... Otan tänään uuden annoksen ja lääkäri sanoi eilen että pitää soittaa sinne jos ei tehoa toisen kerran jälkeen.:sick::poop::unsure::unsure: kiitos mun ihanan kaverin joka ei kertonut että hällä on kihomatoja.. Tuli meille yökylään.. Sittempä tää helvetti alkoi...:sick:
 
Taas kihomatoja tyttärellä10 vuotta näin ne omin silmin pepunreiässä .iljettävää katsottavaa.tytär valittanut koko syksyn vatsaoireita laihtunut kalpea vein terveyskeskukseen kovien alavatsakipujen takia kaikki labra_arvot normaaleja sanoivat käytännössä että valitan turhasta jo kuukausi sitten,miksei terveyskeskuksessa osata epäillä kihomatoja uskotaanko tosiaan että matojen aika on suomessa ohi,vaikuttaa siltä ettäniitä matoja on tosi paljon koska peräaukko viimeyönä kuhisi niitä apuaa. Terveyskeskuksesta ei ollut mitään hyötyä. Voisiko niitä ohjeistaa terveyskeskuksissa että peräaukkoon saa katsoa jos lapsilla pitkäaikaisia vatsa- oireita,jatkuvaa vessassa käyntiä miksi diagnosointi jätetään äideille
 
vierailija
Kihomadot on kyllä hirveitä! En oo mun kihomadoista vielä kertonu äidille mut nii kamala kuhina käy että huomenna pakotan itteni lähettämään äitille viestiä että hakee sitä Pyrviniä! Kokeillaan sitä jos toimis! Taas mun sisko saa haukkuu mua matoper*eeks
 
vierailija
Yh itsellä kihomatoja, enkä uskalla kertoa vanhemmille nimittäin siskoni alkaa tietenkin haukkumaan. Joskus pienenä ehkä 7 vuotiaana otettiin matolääkkeet ja noin, mutta oon nyt tosiaan 13.v, ja on kesäloma, joten syynä yleensä käyttäisin koulun vessoja, mutta nyt en oikeastaan keksi mistä nämä kihomadot keskellä kesää on tulleet. Yhtä helvettiä koko kihomadot, vaikka vaarattomia onki.
:mad:
 
Yh itsellä kihomatoja, enkä uskalla kertoa vanhemmille nimittäin siskoni alkaa tietenkin haukkumaan. Joskus pienenä ehkä 7 vuotiaana otettiin matolääkkeet ja noin, mutta oon nyt tosiaan 13.v, ja on kesäloma, joten syynä yleensä käyttäisin koulun vessoja, mutta nyt en oikeastaan keksi mistä nämä kihomadot keskellä kesää on tulleet. Yhtä helvettiä koko kihomadot, vaikka vaarattomia onki.
:mad:
Syytä siskoasi. Hyökkäys on paras puolustus.
Ja eikö noissa matotapauksisss pidä hoitaa koko perhe kerralla.
 
vierailija
Tuo Pyrvin on mielestäni törkeän kallis lääke. Epäilen, että Orion nettoaa sillä melkoisesti -miettikää vain paljonko rahaa menee Pyrviniin, kun päiväkotiryhmässä jollain on kihomatoja ja jokainen perhe, jolla suinkin on rahaa, ostaa tuplakuurin koko perheelle! Ja kun ei se sitten edes tehoa. Jos on rahat tiukalla niin kuurit jää ostamatta, ja sittenhän ne taas leviää... Tästä pitäisi puhua enemmän, mutta eihän kukaan kehtaa, kun pelkää leimautuvansa 'matoperseeksi' tms yhtä mukavaa.
 
hyihyi
Oon 14v ja muistan ku mul oli ehkä 2 vuotta sitte kihomatoi, ihan järkyttävää oli. Niitä tuli joka ilta varmaan 10kpl pyllystä (ok no ei ihan niin paljon), ja kutisi iha kamalasti. Noh, siitä selvisin ja nyt sain tossa marraskuussa uudelleen. Nolotti iha kauheesti kertoo äitille sen jälkee, ku olin pari pv sanonu et pylly kutisee. Kesti ehkä muutama pv ni ne onneks lähti. Käytin vaa sellasii ”isompii alkkareit” ja käsidesi, kynsien leikkuu, käsienpesu ja hyvä hygienia oli ehdotonta. Oli kans apuu siitä, et laitoin joka yö bebanthenii peppureiän ympärille. Nyt siit on semmone kuukaus ja kappas vaan, ne palas. Löysin ehkä 4kpl matoja ja en mitenkää uskalla kertoo äitille. Se osti meille niitä Pyrvin lääkkeitä mut en löydä mistään sitä purkkia. Pakko varmaan sanoo et haluun ottaa uuden kuurin varuiks koska välil vähän kutisee, tai jtn. Oon 100% varma et ihan oma vika kun uusiks sain, kun mulla tapana kokoajan pureskella kynsinauhoja... Lopetin heti ku madot löysin ja nyt kun alotin taas ni madot palas. Hohhoijjaa. Pitää päästä kyllä eroon tästä tavasta. Kyllä vaatii paljo kärsivällisyyttä nää kihomadot. Tsemppiä kaikille perheille joilla näistä vaivaa! <3
 

Yhteistyössä