Labradorinnoutajan pentuja tai Kultaisennoutajan pentuja?:) koirakuume ;)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
siljakukka
kennelissähän voi olla ihan siitostarkoituksessa koiria moniakin, ja pentuja tehdään niin usein kun voidaan. Ja niistä sitten maksetaan että saadaaan se paperi ja päästään tekemään ne pyörähdykst ja keräämään rusetteja messuhalleihin. Meillä ei siis arvosteta tämmöstä toimintaa. Meidän koirat tekee vaan nämä yhdet pennut. Muuten saavat jolkotella miten tahtovat. Pennutkin tulivat koirien omasta aloitteesta. Astuivat astuttamatta.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Paperiton = Sekarotuinen

On mullakin täällä kotona 3 paperillista samanrotuista koiraa, jos pentuja myyn ilman papereita niin voinhan mä isäksi nimetä kenet vaan, kukaan ei lähde isyystestejä tekemään ;)

Sekarotuisesta mun mielestä maksimihinta on 100-150e, mä myyn paperilliset kivesvikaiset 300 euroon
On tavallaan sekarotuinen,mutta ei silti.
Sanotaan sitten sekarotuiseen rinnastettavissa, samalla linjalla. Ja jos mä menisin tuntemattomaan perheeseen jossa näytetään vaaleita pentuja ja näytetään kahta koiraa tossa on emä ja uros, niin sitä joko uskoo tai ei.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja siljakukka:
kennelissähän voi olla ihan siitostarkoituksessa koiria moniakin, ja pentuja tehdään niin usein kun voidaan. Ja niistä sitten maksetaan että saadaaan se paperi ja päästään tekemään ne pyörähdykst ja keräämään rusetteja messuhalleihin. Meillä ei siis arvosteta tämmöstä toimintaa. Meidän koirat tekee vaan nämä yhdet pennut. Muuten saavat jolkotella miten tahtovat. Pennutkin tulivat koirien omasta aloitteesta. Astuivat astuttamatta.
Pennun rekisteröiminen maksaa n. 50 ?/pentu, millä tavoin tuo maksu estää arvostamasi toiminnan?
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja siljakukka:
kennelissähän voi olla ihan siitostarkoituksessa koiria moniakin, ja pentuja tehdään niin usein kun voidaan. Ja niistä sitten maksetaan että saadaaan se paperi ja päästään tekemään ne pyörähdykst ja keräämään rusetteja messuhalleihin. Meillä ei siis arvosteta tämmöstä toimintaa. Meidän koirat tekee vaan nämä yhdet pennut. Muuten saavat jolkotella miten tahtovat. Pennutkin tulivat koirien omasta aloitteesta. Astuivat astuttamatta.
Jos uros ja naaras on samassa tilassa nartun juoksuaikaan niin yleensä noin käy, ei se uros katso minkälainen se narttu on onko samaa sukua/rotua vai mitä kaikki käy, jos jatkossa ajattelitte että ne asuu samassa talossa niin erottakaa juoksun ajaksi muuten teillä on noita paperittomia pentuja 1-2 krt/vuosi
 
ah
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja siljakukka:
kennelissähän voi olla ihan siitostarkoituksessa koiria moniakin, ja pentuja tehdään niin usein kun voidaan. Ja niistä sitten maksetaan että saadaaan se paperi ja päästään tekemään ne pyörähdykst ja keräämään rusetteja messuhalleihin. Meillä ei siis arvosteta tämmöstä toimintaa. Meidän koirat tekee vaan nämä yhdet pennut. Muuten saavat jolkotella miten tahtovat. Pennutkin tulivat koirien omasta aloitteesta. Astuivat astuttamatta.
Jos uros ja naaras on samassa tilassa nartun juoksuaikaan niin yleensä noin käy, ei se uros katso minkälainen se narttu on onko samaa sukua/rotua vai mitä kaikki käy, jos jatkossa ajattelitte että ne asuu samassa talossa niin erottakaa juoksun ajaksi muuten teillä on noita paperittomia pentuja 1-2 krt/vuosi
"Ystäväiseni" piti tuosta samasta asiasta mulle vuosia sitten hirveän saarnan.
Hitto että nauratti kun heidän paperillinen mussukka pyöräytti 8 pentua,jotka olivat ajokoiralle.Olisi pitänyt huolta niin.
Muuta sanottavaa ei tähän aiheeseen ollutkaan,tulipa vain tuosta mieleen tämä ihana juttu:)
 
minä vaan.
Älkää ottako pulttia, koirat on koiria<3 itse en edes tiedä pystyisinkö hankimaan nopeastikaan koiria koska minusta niistä kannattaa ensin opiskella mahdollisiman paljon että tietää niistä jotakin. Koirakirjaa kannatan<3 ^^ baiih, ei liittyny oikeea aiheesee.
 
Marianne
Alkuperäinen kirjoittaja Justiinsa joo:
No huhhei, 600 euroa on aika kova hinta paperittomasta pennusta!
Puhdasrotuisten paperillisten koirien hinnat liikkuvat nykyään hieman rodusta riippuen haarukassa 800-2000 euroa. Joitakin yksilöitä saa joskus halvemmalla (esim. värivirheellinen, purentavika jne. tai vanhemmilla ei näyttelytuloksia).
Totta, että paperittomista pennuista pyydetään nykyään suhteessa korkeita hintoja paperillisiin verrattuna, mutta hullu on se joka maksaa.
Kuitenkin mielestäni on HYVÄ, että koiralla kuin koiralla, oli sitten puhdasrotuinen tai ei, on reilu hinta, joka hieman rajoittaa ostajakuntaa ja lisää ehkä harkintaa ylipäätään koiranotosta.
Koiran hankkiminen on kuitenkin periaatteessa isompi päätös kuin auton ostaminen.
 
riika
Asiallisesti on ketjun aloittaja kysynyt onko kys. rotujen pentuja myynnissä ja te tulette roskaamaan teidän ohi aiheen-menevillä viesteillä tätä. Mä en tajua minkä takia te tulette tänne pätemään että tää henkilö joka on teettänyt omille koirillensa paperittomia pentuja, on pentuetehtailija? Eiköhän tän viestiketjun aloittaja kumminkin ota yhteyttä tähän jolla on näitä pentuja myynnissä, ja ota selvää kasvattajasta ja sen teettämistä entisitä pennuista (mikäli niitä _edes_ on!). Ja imo tehän voitte itsekkin ottaa selvää, ennen kuin syytätte ketään, eikös?
 
koiraharrastaja
Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Pliis tee meidän roduille palvelus äläkä ota noutajaa!!! Löytyy niitä paperittomia seurakoiria muistakin roduista. MUR!
:D:D:D:D:D::::D:D:D:D:D:D koira on ihmisen paras ystävä, ei mikään vitun taideteos, teillä varmaan koirat asuu jossain lasivitriineissä HUOH kultsut on parhaita koiria ikinä ja tän kommentin jälkeen suosittelen kaikille ystävilleni kultsua nimenomaan SEURAkoiraksi
 
mm
Vatuullinen kasvattaja perehtyy koiriensa sukutauluihin, ettei esim. kaksi toisilleen hyvin läheisesti sukua olevaa koiraa pääse lisääntymään. Jos koiraa ei rekisteröidä, niin ei sukutauluakaan tunneta. Näin ei myöskään tiedetä sukujen mahdollisia perinnöllisiä sairauksia, koska näitä ei ole tutkittu tai tiedot ei ole ylhäällä. Tämä vain kommenttina siihen, että koira ei välitä kenet se astuu. Itse kehoitan suhtautumaan varauksella paperittomiin koiriin, koska ei ole mitään tietoa siitä, että mitä saa.
 
joopa joo
koiralla paperit vai ei. itse maksoin paperittomasta koirasta joka oli sekarotuinen itäsiperian laika ja karjalankarhu koira 700€ ja koira on maksanut itsensä hyvin takasin ei ole sairastellut ja hauku karhua 6tuntia joka sitten ammuttiin. hirviä on ammuttu nyt 32 ja koira on 4 vuotias. paraskoira joka minulla on koskaan ollut ja jos sitä sanotaan pentu tehtailua niin hyvä näitä koiria tarvitaan...
 

Yhteistyössä