Lähestymiskielto ja lapsen kuskaamiset etävanhemmalle - mahdoton yhtälö?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Nyt alkaa olla tuota exää sen verran mitta täys, että harkitsen vakavasti lähestymiskieltoa... Mutta entäs tapaamiset lapsen kanssa? Miten kuljetukset ees taas? Lapsi sen verran pieni vielä kuitenkin, että on pakko valvoa, että aikuinen ottaa "vastaan" ja joudutaan varmaan sitä "suojaetäisyyttä" lähemmäs menemään luovutustilanteissa.
Miten nää siis käytännössä toimii? Lapsi kuitenkin tapaa suotuisissa merkeissä isäänsä säännöllisesti, mutta mun kiusaaminen menee nyt sen verran yli, että pakko tehä jotain... :(
 
Sovi vaihto esim.paikkakuntasi ensi-ja turvakodin kautta. Tai kerro lastenvalvojalle jos hänellä olisi asiaan ratkaisu, jokaisella kunnalla mielestäni pitäisi olla joku paikka tälläisiä tilanteita varten. Meillä se oli juuri tuo yllämainittu. Se toimii myös siten, että joku "viranomainen" on myös tietoinen haetaanko ja palautetaanko lapsi ajoissa.
 
"vieras"
Turvakotia täällä käpykylässä ei ole, lapsi ei ole noin päivinä päiväkodissa ja tuskin se on kummien ja isovanhemienkaan velvollisuus olla joka toinen viikonloppu lastani kuskata... :( Eli tulee menemään jonkun vaihtopaikan kautta sitten ilmeisesti. No täytyy sitä sitten miettiä, kun niitä ruvetaan tosissaan järjestelemään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";21952141]Turvakotia täällä käpykylässä ei ole, lapsi ei ole noin päivinä päiväkodissa ja tuskin se on kummien ja isovanhemienkaan velvollisuus olla joka toinen viikonloppu lastani kuskata... :( Eli tulee menemään jonkun vaihtopaikan kautta sitten ilmeisesti. No täytyy sitä sitten miettiä, kun niitä ruvetaan tosissaan järjestelemään.[/QUOTE]

Jos kyse on siitä, että vanhemmat eivät tule toimeen keskenään, niin monet kunnat eivät suostu maksamaan esim. ensikodin palveluja vaan ne pitää itse maksaa. Sillä perusteellahan todella monet perheet käyttäisivät palvelua. Jos kyseessä on valvotut tapaamiset (tuomioistuin määrää)niin kunta maksaa. Itse ostaenhan on mahdollista hankkia vaikka mitä palveluksia.
 

Yhteistyössä