Lähihoitajaksi oppisopimuksella.

hyvät puolet:
- saa palkkaa, päivä rahan koulupäivistä (n.32 e/päivä)
- mulla oli ihan hyvä palkka että jäi jopa jotain käteenkin ( -5% normi palkasta)
- mulla oli onneksi sellainen työpaikka että työvuorot oli ma-pe 8-16
- sain työpaikan soittamalla sinne itse, kysyin että ottavatko mut sinne oppisopimuksella
- tietysti opiskelu on vähän hankalampaa kun on lapsia, mutta ei sietämätöntä


huonot puolet:
- en mielestäni nähnyt tarpeeksi, että mitä eri vaihtoehtoja on kun oli koko ajan vaan samassa paikassa... suuntauksena päihde- ja mielenterveystyö
 
opiskelija
Opiskelen oppisopimuksella lähihoitajaksi.
+ Saa olla töissä ja saa palkkaa (1730 + lisät)
+ teoriaa 1 päivä viikossa
+käytännössä oppii paljon
- paljon tehtäviä ja itseopiskelua
-3 vuorotyö, yksin teet yövuoron (34 asukasta), pelottaa olla yksin koko talossa asukkaiden kanssa (huh mikä vastuu)
 
toinen opiskelija
"Opiskelija", kuinka voit työskennellä yksin yövuorossa opiskelijana?? Oppisopimusopiskelija kyllä on myös työntekijä mutta yhä myös opiskelija, jolloin häneltä ei voi vaatia niin suurta vastuuta. Kuka ottaa sitten sen vastuun, jos jotain sattuu??
Sitten toinen kysymys.. kuinka olette saaneet opso-paikat? Olen itse nyt hakemassa paikkaa, mutta kiven alla tuntuvat olevan, ainakin täällä Hämeessä päin, määrärahat kaikilla vähissä.
 
toinen opiskelija
Työssäoppimisjaksoista ei meidän koulutuksessa ainakaan saanut palkkaa, kun oli työvoimapoliittinen oppisop.koulutus kyseessä. Ihan saivat ilmaista työvoimaa meistä..
Jos olet liitossa, saat sitä tukea johon olet oikeutettu, muutoin peruspäivärahaa johon lisätään koulutuspäiväraha, olikohan se jotain 8?/pv, ja joka kattaa matkat ja ruoan.
 
Kouluttaja
Alkuperäinen kirjoittaja toinen opiskelija:
Työssäoppimisjaksoista ei meidän koulutuksessa ainakaan saanut palkkaa, kun oli työvoimapoliittinen oppisop.koulutus kyseessä. Ihan saivat ilmaista työvoimaa meistä..
Ja mitähän ihmettä on työvoimapoliittinen oppisopimuskoulutus ???
Ei semmosta oo olemassakaan...

 
oppis
Alkuperäinen kirjoittaja Kouluttaja:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen opiskelija:
Työssäoppimisjaksoista ei meidän koulutuksessa ainakaan saanut palkkaa, kun oli työvoimapoliittinen oppisop.koulutus kyseessä. Ihan saivat ilmaista työvoimaa meistä..
Ja mitähän ihmettä on työvoimapoliittinen oppisopimuskoulutus ???
Ei semmosta oo olemassakaan...
mulle on työkkäri luvannut auttaa löytämään oppisopimuspaikan,tarkotaisiko sitä?
 
hmmh
Alkuperäinen kirjoittaja Kouluttaja:
Ja mitähän ihmettä on työvoimapoliittinen oppisopimuskoulutus ???
Ei semmosta oo olemassakaan...

Täälläpäin alkaa alkuvuodesta tollanen koulutus.
Eka vuosi on työvoimapoliittista koulutusta,teoriaopintoja ja tokana vuonna työkkärin avustuksella etsitään oppisopimuspaikka.
Tiedä sitten millasta koulutusta on...
 
Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Kertokaahan aivan kaikki.
Huonot ja hyvät puolet
Palkkaus
Millaisia työvuoroja
Miten sait työpaikan
Onko opiskelu vaikeaa/rankkaa
...............
Heipskukkuu!

Onko täällä pienten lasten äitejä, jotka opiskelevat oppisopimuksella lähihoitajaksi? Mistä saitte oppisopimuspaikan? Löytyikö työpaikka helposti? Miten opiskelu sujuu lasten ja perheen kanssa? Mitä hyvää oppisopimuksessa on, mitä parannettavaa? Kiitos :)
 
tietoa!
Alkuperäinen kirjoittaja nirpana:
hyvät puolet:
- saa palkkaa, päivä rahan koulupäivistä (n.32 e/päivä)
- mulla oli ihan hyvä palkka että jäi jopa jotain käteenkin ( -5% normi palkasta)
- mulla oli onneksi sellainen työpaikka että työvuorot oli ma-pe 8-16
- sain työpaikan soittamalla sinne itse, kysyin että ottavatko mut sinne oppisopimuksella
- tietysti opiskelu on vähän hankalampaa kun on lapsia, mutta ei sietämätöntä


huonot puolet:
- en mielestäni nähnyt tarpeeksi, että mitä eri vaihtoehtoja on kun oli koko ajan vaan samassa paikassa... suuntauksena päihde- ja mielenterveystyö
Hei! haluaisin kovasti myös päästä päihdetyöhön, mutta pirkanmaalta ei tahdo saada paikkaa. kertoisitko minulle millaisen paikan sait?
 
Mä kyselin yhdessä vaiheessa. Mistään en paikkaa saanut. Mulle yhdestä päiväkodista jopa sanoi, että sä olet niin nuori, että mene kuule koulunpenkille vaan.
Rahallisesti näkisin tuon ainoana vaihtoehtona itselleni opiskella lähihoitajaksi. Rahallisesti pelkkään kouluun meno ei onnistu
 
Miss Mimmu
Kertoisitteko millaisia tehtäviä oppisopimus opiskelussa on? Laajoja? Paljonkin viikossa? Miten ne palautetaan ja arvostellaan? Mistä tieto tehtäviin löydetään, töistä vai kirjoista ja netistä? Olen kahden vaiheilla aloitanko oppisopimuskoulutuksen vaiko menenkö koulunpenkille 2 vuodeksi.
 
Tietoa tarvitaan
Minua kiinnostaisi mielenterveys ja päihdetyö, ja nyt täällä olisi alkamassa erään koulun mukaan oppisopimuskoulutus lähihoitajaksi.

http://www.ksao.fi/koulutustarjonta/aikuiskoulutus.html?koulutus=38

Osaisiko kukaan kertoa enemmän tyhmälle, että mitä kaikkea tuo pitää sisällään? Siis kuuluuko siihen perus pistämiset ja vanhusten pyllyjen pyyhkimiset? Vai onko mahdollisuus hakeutua sellaiseen paikkaan, joka keskittyy vain tuohon mielenterveys ja päihdepuoleen? Vai onko pistäminen ja muu "sairaanhoito" pakollista?

Älkää lytätkö ihan, tiedän, olen tyhmä. :)
 

Yhteistyössä