Lähtisitkö kahdestaan lapsen kanssa ulkomaille viikoksi?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mun mielestä toi vaan on niin hullu idea. o_O Mitä jos lapsi tai aikuinen sairastuu. Kuka hakee ruuat, jos pieni lapsi kyseessä ja huonepalvelua ei ole. Ja vielä pahempi jos aikuinen sairastuu. Mitä pieni lapsi tekee hotellihuoneessa kipeän aikuisen kanssa? En ymmärrä. Ex-mies suunnittelee matkaa siis 5-vuotiaamme kanssa.
 
palsta vastaa
palstalla opittu, jätä lapset mummolaan ja mene elämänkumppanisi kanssa. Lapsia ei saa ottaa häihin lapsia ei saa ottaa juhlii ja ethän ota lapsia myöskään lomallesikaan pilaamaan,lapset on arkea jota hoidetaan sitten kun on arki lomalla ladataan akkuja ja ollaan ilman lapsia
 
Asioita mitä en ole edes ajatellut, miten tukiverkoton yh pärjää yksin kun sairastuu tai lapsi sairastuu? :D

Eipä tuo nyt sen kummosempi asia ole, oli sitten ulkomailla tai koto suomessa..

Eli kyllä voisin ihan hyvin lähteä enkä näe siinä mitään outoa.
 
"vieras"
Lähtisin ja olen ollut yksin 4v:n kanssa reissussa..Kun vähän katsoo minne lähtee niin ei tarvitse huolehtia..Varmasti oppaat auttavat myös jos tiukka paikka tulee..Vonhan minä sairastua täällä suomessakin..
 
"vieras"
Hienoa, jos ex jaksaa ja haluaa lähteä lapsen kanssa!

Itse mietin tota lähinnä se jaksamisen kannalta, kun on tottunut kahden hoitamaan lasta. Lyhyempiä matkoja on tehty kahdestaan, esim. laivareissuja, mutta viikon matkalle saisi mielellään olla toinen aikuinen mukana. Mutta ap:n tilanteessa antaisin miehen ja lapsen lähteä.
 
"niina"
Mä olin yh siihen asti ku lapsi oli 5v ja käytiin sen viiden vuoden aikana kahdestaan 2xvietnamissa 3xthaimaassa ja 2xpariisissa(viikonloppumatkalla). Tosin thaimaassa meillä oli ystäviä että tukiverkkoa olis kyllä ollu siellä. Vietnamissa olin kyllä 3pv yrjötaudissa ku lapsi oli 2v mutta respaan kun kerroin tästä niin toivat ruokaa hotellihuoneeseen ja ikkunan edessä ku oli uima allas niin pihavahti jopa vei lapsen uimaan (tosin seurasin ikkunasta silmä tarkkana). Ku on hyvä hotelli niin ei oo hätää vaikka joutuis siellä sitten sairaana viettämään aikaa ja lapsella jotain tekemistä siellä. Tietysti oon ollu aina kova matkustamaan ja matkakohteet oli ennestään tuttuja niin ei tarvinnu sitä stressata. Nyt ku on mies mukana niin on kyllä hiukan helpompaa ku nuoremman lapsen kanssa voi jakaa hoitovastuuta niin lentomatkatkin on viihtyisämpiä.
 
"Äiti"
Totta kai lähtisin ja olenkin matkustanut paljon lapsen/lasten kanssa. Ensimmäisen kerran olin ”ainoana aikuisena” poikani kanssa matkalla, kun hän oli 1,5 v. Ollaan siitä lähtien kerran vuodessa käyty jossakin ulkomailla. Ollaan matkustettu valmismatkoilla ja omatoimistesti, jopa reppumatkalaisina. MAita on listaamme kertynyt Ruotsista Belgiaan ja Espanjasta Thaimaaseen. Pian lähden yhden lapsen kanssa viikoksi Lontooseen.

Aina on ollut kivaa ja asiat sujuneet hyvin.
 

Yhteistyössä