Läppäreistä... *tyhmä kysymys*

Ostin muutama pvä sitten kannettavan tietsikan. Eikä siis ole moista aiemmin ollut, nyt mua mietityttää että,kumpi säästää enemmän akkua:

* Pidänkö sitä verkkovirrassa kokoajan,siis silloin kun olen kotona
vai
*Ilman verkkovirtaa,ja lataan vain kun tarve?


:whistle:
 
Oikeasti siinä pitäisi olla sellainen systeemi että akku ei reagoi siihen verkkovirtaan sen jälkeen kun on täysi. Mutta pitääkö paikkansa? Jaa-a. Ota akku pois kotona ollessa ja pidä piuha seinässä. Silloin ei ainakaan "syö" akkua.
 
EJK
Akun käyttöikä lyhenee, jos sitä koko ajan pitää verkkovirrassa. Suositus on, että akku ladataan vaan sitten, kun sen tarve on (eli pitäisi päästää tyhjenemään). Mutta käytäntö onkin sitten toinen, ainakin itselläni ;)
 
Zoe-F
Mulla on ollu toi toinen pari vuotta tossa seinässä kiinni ja akku paikoillaan.
Muutaman kerran oon ottanu mukaan johonkin ja sillo käyttäny akkua, eikä oo ainakaan vielä menny akku "pilalle"

Mä en sano mikä olis "oikee" tapa, jokainen tekee niinku tykkää.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja pieniJahentoOte:
Onko mun akku sitten pilalla, kun pidän aina verkkovirtaa vaikka akku on paikallaan?
Kyllähän sen käyttöikä oletettavasti lyhenee ainakin siinä ymmärryksen valossa, joka minulle on suotu. Ihan samoin kuin puhelimen akkukin, jos sitä pitää koko ajan verkkovirrassa.
 
Tossa veljelt kyselin ja sanoi että etekii jos läppä on vaan kotona, kotikäytössä, niin voi pitää kokoajan piuhan päässä. Mut sit jos sitä kannellaan mukana muuallakin, milloin ei ois mahollisuutta verkkovirtaan, pitäis käyttää akkua kotonakii silleen tyhjäks, ja sit ladata täyteen.
Ja silloin kun kotona kone ei oo käynnissä, kannattaa ottaa töpseli irti.

muoks. Ja veli lisäs sen että tarkoittaa näitä uusimpia koneita.
Minun vanha kone, vuonna 2005 ostettu, siin akku meni pilalle, kun jatkuvasti pijin piuhassa. Mut veli just sitä sanoi, kun se oli niin kauheen vanha. Joskus millo lie sekään kone oli tehty. Halvalla sen silloin ostin gigantista.
 

Yhteistyössä