LÄSKIN SULATTAJAT vko 36

Kyy
Chef....163cm....LP 85kg....NYT 76kg...-900g

Juudith...168cm.....LP 88,1kg....NYT 89,2kg...

Kyy....162cm.....LP 98,8kg....NYT 94,5kg....-4,3kg

Lumpeenkukka...167cm....LP 83,7kg...NYT 79,8kg...-600g

LuvLucy...173cm....LP 90,5kg....NYT 86,5kg...-700g


Mörkö....163cm....LP 96,7kg....NYT 71,9kg...

NirppaII....168cm....LP 82kg....NYT 81,5kg....

Outius.....171cm... LP 89kg... NYT 68,2kg...

Parsekki....163cm....LP 85,8kg...NYT 67,5kg...

Piparipurkki...167cm.....LP 75,8kg....NYT 69kg...+/-0kg

Pupeltaja.....173,5cm.....LP 98,5kg....NYT 97,3kg....

:).....166cm....LP 89kg......NYT 88,4kg....-600g


Läskin sulattajat on kaikille avoin laihisketju. Jos siis haluat mukaan, niin ilmoittaudu ketjuun. Ilmoita pituutesi ja painosi, niin lisään sinut listalle. Punnitus on perjantaisin ja silloin siis jokainen kertoo mikä on sen hetkinen paino ja paljonko paino on laskenut tai noussut.

Tsemppiä taas kaikille uuteen viikkoon! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
"Lumpeenkukka"
Heips!

Paino laskusuunnassa! :) Viime viikonloppuna oli tosin pirskeet ja tuli syötyä vähän epäterveellisesti. Mutta kyllä huomaa että vatsaan ei mahdu enää niin paljoa kuin ennen. Tuli tosi huono olo kun vatsa oli täynnä.

Elikkäs paino nyt 79.8 kg, eli pudotusta viime perjantaihin -600 g. Olen kyllä onnessani kun pääsin tuonne seitsemällä alkavaan lukemaan. :) Vielä on matkaa jäljellä, mutta kyllä se tästä.
 
Kyy
NYt on ihan pakko vähän hehkuttaa! Viikon ahkera uurastus on tuottanut tulosta! :D Mullahan on siis tossa uutena lähtöpainona sunnuntai-illan valtava turvotuspaino viikonlopun juhlinnan ja krapulan parantelun jäljiltä. Että siis kun ihmettelette noin suurta viikkopudotusta, niin suuri osa siinä on pelkkää turvotusta. Mutta mahtava fiilis silti, kannatti lähteä joka aamu lenkille ennen aamupalaa. Ja kannatti käydä maanantai-iltana uimassa 1km ja torstai-iltana pitempi lenkki ystävän kanssa. :) Ja nyt kun on ottanut tuon lenkkeilyn kuvioon mukaan, niin on paljon helpompi myös syödä järkevästi ja säännöllisesti! Suosittelen kaikille! :D Edelliseen pinoon laitoinkin tämän minun "metodini", jos joku haluaa kurkkia millä tähän on päästy! :D Nyt oikeasti tuntuu siltä, että paino on mahdollista saada tippumaan ihan järkevillä elämäntavoilla ilman mitään kitudieettejä. Tsemppiä teille muillekin! :D
 
Kyy
[QUOTE="Lumpeenkukka";24544235]Heips!

Paino laskusuunnassa! :) Viime viikonloppuna oli tosin pirskeet ja tuli syötyä vähän epäterveellisesti. Mutta kyllä huomaa että vatsaan ei mahdu enää niin paljoa kuin ennen. Tuli tosi huono olo kun vatsa oli täynnä.

Elikkäs paino nyt 79.8 kg, eli pudotusta viime perjantaihin -600 g. Olen kyllä onnessani kun pääsin tuonne seitsemällä alkavaan lukemaan. :) Vielä on matkaa jäljellä, mutta kyllä se tästä.[/QUOTE]

Onnea uudesta kymmenluvusta! :flower:
 
"Lumpeenkukka"
Onnea uudesta kymmenluvusta! :flower:
Kiitän! On sulla kyllä mahtava pudotuslukema nyt tuossa listassa! :) Wau! Lenkkeily on kyllä tosi mukavaa ja siihen jää koukkuun. :)
Mulla mies alkoi jo seuraavana päivänä valittaa että lihaksia särkee jaloista niin ei jaksa kävellä. Ja 2 kertaa sitten kävi vaan lenkillä mun kanssa ja luovutti. Noh, yksin saa mennä omaa tahtiaan. :)

Ei nuo kitudieetit auta mitään. Kun palaat sitten syömään normiruokaa niin paino tulee takasin. Mutta olen kyllä sitä mieltä että jos pitää kuuriluontoisesti tuollaisia dieettejä ei siitä varmaan haittaa ole? Vai mitä muut on mieltä?
 
"kyy"
[QUOTE="Lumpeenkukka";24544348]Kiitän! On sulla kyllä mahtava pudotuslukema nyt tuossa listassa! :) Wau! Lenkkeily on kyllä tosi mukavaa ja siihen jää koukkuun. :)
Mulla mies alkoi jo seuraavana päivänä valittaa että lihaksia särkee jaloista niin ei jaksa kävellä. Ja 2 kertaa sitten kävi vaan lenkillä mun kanssa ja luovutti. Noh, yksin saa mennä omaa tahtiaan. :)

Ei nuo kitudieetit auta mitään. Kun palaat sitten syömään normiruokaa niin paino tulee takasin. Mutta olen kyllä sitä mieltä että jos pitää kuuriluontoisesti tuollaisia dieettejä ei siitä varmaan haittaa ole? Vai mitä muut on mieltä?[/QUOTE]

Se varmasti riippuu paljon ihmisen aineenvaihdunnasta ja siitä millaisen kuurin kiskaisee.. Esim. itsellä kroppa menee äkkiä sekaisin ja pikakuurista on silloin enemmän haittaa kuin hyötyä. Mut mulla onkin jos jonkin näköistä laihdutusyritystä takana ja siksi kroppa reagoi herkästi. Varmasti sellaisella, jolla ei niitä yrityksiä oo ihan niin montaa takana voi kuuri ollakin tehokas ja vaikka hyvä alku painonpudotukselle. :D Hyvin on yksilöllistä. :)
 
Mulla on oma "virallinen" punnituspäivä aina lauantaisin, mutta jospa mäkin sitten tähän listaan merkkaan aina perjantaipainon. On ehkä selkeämpi niin.

Paino junnasi, junnasi, junnasi ja vielä vähän junnasi, kunnes se sitten tänään humpsahti alaspäin. Joten kannatti potkia vastaan, vaikka vatuttikin :D

Paino tänään 76,0 kg, eli viime viikosta -900g. Aina aiemmin olen pudottanut yli kilon viikossa, mutta se viikko tuleekin täyteen vasta huomenna. Ja toisaalta tässä kyllä käynee hiljalleen myös siten, että se putoamistahti hiljenee, koska pudotettava määrä vähenee ja normaalipaino lähenee. Joskin sinne on vielä 10 kg matka, mutta kuitenkin.

Nyt on karistettuja kiloja takanapäin 9 ja valitettavasti mulla on sellainen olo, ettei se näy missään. Ei ole hoikempi olo ja peilistäkin katsoo ihan yhtä lihava akka, kuin aina ennenkin. Toki pienemmät vaatteet mahtuu päälle, mutta jotenkin silti se hoikistumisen ymmärtäminen ei onnistu.

Bmi oli aluksi 31,99 joka tarkoitta merkittävää lihavuutta ja nyt se on 28,6 joka on enää "vain" lievä lihavuus...eli kyllä jotain on tapahtunut. Olisi vaan kiva myös itse nähdä se peilistä.

Sinänsä en jaksa surkutella, koska toisaalta saan kyllä ihan mielettömän hyvän fiiliksen siitä vaa-an lukemasta, vaikken tietenkään siihen vielä täysin tyytyväinen olekaan. Aluksi päätin, etten enää koskaan paina 80 kiloa tai yli. Nyt tuntuisi ihan naurettavalta ajatellakin, että joskus vaakani hipoisi niitä lukemia. Niin ei todellakaan tule käymään.
Yhtä varmaa on myös se, että jatkossa vaakani tulee näyttämään korkeintaan 75,9 kg...huomenna sen lukeman on siis paree tippua sadalla grammalla, eikä se saa enää ikinä, milloinkaan siitä nousta :D

2 viikon sisällä (jos kroppa ei tee mitään ihmetemppua) olen pudottanut 10 kg. Se tuntuu hyvältä. Jotenkaan en pidä omalla kohdallani alle 10 kg pudotusta minään, koska pudotettavaa on niin paljon, joten se 10 kg tulee olemaan riemun päivä. Siinä siis seuraava tavoite, johon nyt kovasti tähtään :)

Kitudieteistä olen tietyllä tapaa vähän eri mieltä. Oma painonpudotukseni lienee teidän muiden mielestä kitudietti, mutta ei se kyllä siltä tunnu. Ja väitän siinäkin kohtaa vastaan, että kun kitudietti loppuu, tulisi kilot takaisin.

Ruokavalioni tarkoitus on olla radikaalisti erilainen, kuin ennen. Haluan ikäänkuin herättää itseni opettelemalla täysin erilaisen tyylin syödä, kuin mitä ennen. Omalla kohdallani uskon parhaaksi vaihtoehdoksi tiukahkon linjan ja mahdollisimman vähän syömistä. Olen hyvin lyhytjänteinen ihminen, joten haluan muutoksia nopeasti ja koska pudotettavaa on ihan saakelisti, on selvää, että vaikka olisin kokonaan syömättä, muutos vie silti aikansa. Eli ehdin kyllä aivan varmasti sisäistämään sen, mitä elämäni tulee ruoan suhteen jatkossa olemaan.

Ratkaisin tilanteen siis siten, että syön todella vähän ja vain pari kertaa päivässä. Tiedostan sen, että on terveellisempiäkin keinoja pudottaa painoa, mutta mielestäni on se ja sama syönkö nyt epäterveellisesti pari-kolme kuukautta, kun olen syönyt ihan äärimmäisen epäterveellisesti jo viimeiset 4 vuotta. Koen siis, että se muutama kuukausi on melko pientä siinä sitten enää.

Ruokailukertoja radikaalisti rajoittamalla pääsen sen asian kimppuun, että mulla on jatkuva tarve vähän napostella. Ainoa keino päästä siitä eroon, on lopettaa se. Kun syön 2-3 kertaa vuorokaudessa ja pidän siitä kiinni, ei napostelulle jää tilaa.

Lisäksi haluan kokea ruokailun jälkeen olevani kylläinen. Jos meinaan syödä kaikenkaikkiaan vähän, ei ruokailukertoja voi olla montaa, sillä en todellakaan koe olevani kylläinen sen jälkeen, kun olen syönyt yhden leivän.

Kitudiettiä ylläpitäessäni paino siis putoaa melko ripeään tahtiin. Ennen tätä 6 päivän punnitustulosta pienin viikkolukemani oli 1,3 kg ja toiseksi pienen 1,5 kg. Se kertonee jotakin siitä, että miten vähän syön. Kun pääsen lähemmäs tavoitepainoa, alan syömään enemmän, sillä tarkoitukseni ei ole kuihduttaa itseäni 40-kiloiseksi. Ja tällä ruokavaliolla sitä ennen pitkään olisin.

Mikäli en aivan väärässä ole, niin tavoitepainoni ylläpito vaatisi noin tuplaten sen määrän ruokaa, mitä nyt syön. Ja jos pystyn elämään tällä ruokavaliolla hyvällä fiiliksellä, niin enköhän pysty sitten silläkin :) Ruoan laatu jne. pysyy samana, mutta määrä tuplaantuu.

Lumpeenkukka puhui kitudietin jälkeen normiruokaan palaamisesta. Mitä on normiruoka? Jos se on sitä, mitä ennen söin (ja mikä on ihAn helkutin kakana normiruoasta) niin tarkoitukseni ei ole kyllä ikinä, milloinkaan enää palata sille ruokavaliolle. Söin PÄIVITTÄIN vähintään yhden suklaapatukan, yleensä pussillisen karkkia, monta kertaa viikossa munkin, hyvin usein jätskiä jne. jne. Usein korvasin lounaan ja päivällisen leivällä ja välipalat olivat niitä suklaapatukoita.

Jos normiruoalla tarkoitetaan ns. virallisterveellistä linjaa, niin se on melko pitkälti sitä mitä nyt syön, mutta määrä tosiaan tuplaantuu painoa ylläpidettäessä. En siis usko silläkään lihovani, vaan nimenomaan estäväni lisälaihtumisen.

Mutta aika näyttää olenko väärässä, vai en. Helppo se nyt tässä kohtaa on uhota, kun en ole vielä ylläpitovaiheessa :D Joskin tuntuisi kyllä oikeastikin hyvin kaukaiselta ottaa ne kilot vielä takaisin.
 
Wow Kyy! Sulla vasta pudotus onkin. :D
Tulee mieleen Suurin Pudottaja ohjelma. ;D

En itte viittiny viime kerral kertoo, et ku söin pitkästä aikaa Pringles sipsei niin tuli kilo lisää painoo.... Ite en sitä ostanu vaan muru mut yllätti sillä ku pidin vähän lomaa. Noooh piänpä taas uusiks Pringles sipsi tauon, ku heti tulee painoo lisää ku kosken siihen. :D

Nyt mittasin painon niin paino on 86,5kg! :')
Tavoitteena päästä 80kg within this year. ^^
 
Kyy
Chef: Sinulle haluan sanoa tuosta dietistäsi vain sen, että kroppasi kerkeää siinä muutaman kuukauden aikana tottua tuohon niukkaenergiseen ruokavalioosi, joten kun olet saavuttanut tavoitepainosi, niin älä heti tuplaa annoksiasi vaan lisää ruokamäärää pikku hiljaa ja katso mikä on tulos. Meinaan sinun perusenergiankulutuksesi pienenee tuolla dietillä eikä se palaa ennalleen vaikka söisit mitä, joten lihot entistä helpommin. Joten siksi varoitan, nosta ihan pikku hiljaa sitten sitä ruokamäärää ja katso missä kohtaa ateriasi ovat sen kokoisia, että painon putoaminen lakkaa, mutta paino ei myöskään nouse vaan pysyy paikallaan. :) Ja muistathan myös sen, että uusien ruokailutapojen tottuminen vie ainakin vuoden ellei kaksi, joten 2-3kk on siihen verrattuna pieni aika. Joten olehan tarkkana. Ja sanon tämän vain siksi, että olen itse ollut monellakin kitudieetillä ja aina saanut kilot korkojen kanssa takaisin. En halua, että sinulle käy samoin. :)
 
Kyy: Kuten jo tosiaan sanoin, kun pääsen lähemmäs tavoitetta, alan syömään enemmän. En siis vasta silloin, kun tavoite on jo saavutettu, vaan hiljalleen :) Lisäksi tässä matkan varrella herättelen kroppaani säännöllisen epäsäännöllisesti, eli kroppa saa energiarikkaampiakin päivä matkan varrella. Erikoispäivien kohdalla ruokavalioni noudattaminen on senvertaa hankalaa, että katson parhaaksi syödä toisella tapaa ja silloin kaloreita tulee huomattavasti enemmän. Ei ne siltikään yli kulutuksen sen päivän osalta nouse, mutta sinne rajanpintaan todennäköisesti.

Olen laihduttanut muutaman kerran aiemminkin, eikä kilot ole koskaan palaneet korkojen kera, joten siihen en ihan heti usko. Kilot ovat saattaneet palata lähtöpisteeseen jos olen alkanut syömään kuten ennen, mutta gramaakaan enepää kuin ennen, ei ole tullut. Ehkä olen sitten ees tämän suhteen onnekas? :D :D

Enkä usko että uusien ruokailutottumistapojen oppiminen vie vuotta, saati kahta. Mä opin muutamassa viikossa mättöämään ihan sikana, joten uskon oppivani muutamassa kuukaudessa myöskin hillitsemään sen sikamättöämisen. Mieliteosta ja mieliteon hillitsemisestähän kaikki on lopulta kiinni, eikä siihen vaadita kuin semmoinen kunnon äkkääminen ja sen jälkeen asian sisäistäminen...eikä se kyllä vuotta vie. Tai toki voi viedä, jos ikäänkuin antaa itselleen moiseen luvan, mutta mä en anna. Tai ihan sama...opin tai en opi sitä, niin meinaan silti syödä suunnitelmani mukaan.

Kyllä, tiedän olevani hankala ja kovapäinen, mutten suostu muuttamaan kantaani ennen kuin toisin todistetaan. Jotta aika näyttää ryöminkö rotankolooni sanojani nieleksimään, vai en :D

Mielessä kyllä jo kävi, että tuki painonhallinnassa siinä ylläpitovaiheessa tulee varmasti olemaan positiivinen asia, joten jos ei kukaan muu tee sitä mua ennen, aloitan läskinsulattajien ylläpitoryhmän, kun olen tavoitepainossani :)
 
"kyy"
Kyy: Kuten jo tosiaan sanoin, kun pääsen lähemmäs tavoitetta, alan syömään enemmän. En siis vasta silloin, kun tavoite on jo saavutettu, vaan hiljalleen :) Lisäksi tässä matkan varrella herättelen kroppaani säännöllisen epäsäännöllisesti, eli kroppa saa energiarikkaampiakin päivä matkan varrella. Erikoispäivien kohdalla ruokavalioni noudattaminen on senvertaa hankalaa, että katson parhaaksi syödä toisella tapaa ja silloin kaloreita tulee huomattavasti enemmän. Ei ne siltikään yli kulutuksen sen päivän osalta nouse, mutta sinne rajanpintaan todennäköisesti.

Olen laihduttanut muutaman kerran aiemminkin, eikä kilot ole koskaan palaneet korkojen kera, joten siihen en ihan heti usko. Kilot ovat saattaneet palata lähtöpisteeseen jos olen alkanut syömään kuten ennen, mutta gramaakaan enepää kuin ennen, ei ole tullut. Ehkä olen sitten ees tämän suhteen onnekas? :D :D

Enkä usko että uusien ruokailutottumistapojen oppiminen vie vuotta, saati kahta. Mä opin muutamassa viikossa mättöämään ihan sikana, joten uskon oppivani muutamassa kuukaudessa myöskin hillitsemään sen sikamättöämisen. Mieliteosta ja mieliteon hillitsemisestähän kaikki on lopulta kiinni, eikä siihen vaadita kuin semmoinen kunnon äkkääminen ja sen jälkeen asian sisäistäminen...eikä se kyllä vuotta vie. Tai toki voi viedä, jos ikäänkuin antaa itselleen moiseen luvan, mutta mä en anna. Tai ihan sama...opin tai en opi sitä, niin meinaan silti syödä suunnitelmani mukaan.

Kyllä, tiedän olevani hankala ja kovapäinen, mutten suostu muuttamaan kantaani ennen kuin toisin todistetaan. Jotta aika näyttää ryöminkö rotankolooni sanojani nieleksimään, vai en :D

Mielessä kyllä jo kävi, että tuki painonhallinnassa siinä ylläpitovaiheessa tulee varmasti olemaan positiivinen asia, joten jos ei kukaan muu tee sitä mua ennen, aloitan läskinsulattajien ylläpitoryhmän, kun olen tavoitepainossani :)
Tarkoitus ei ollut moittia sinun ruokavaliotasi, yritin vain varoittaa ettei sulle käy kuten mulle. :) Ja siis tarkoitin, että siinä menee lähemmäs vuosi tai parikin, että sinun ei enää tarvitse miettiä, että nyt "vastustan tätä himoa" vaan se himo itsessään on poissa. Paino varmasti putoaa ennemmin, enkä usko että retkahtaisitkaan, mutta että tavasta tulee automaatio eikä mikään muu tapa enää ole mielessä, vie aikaa. :) Ja tämä ei ole vain minun päästäni, vaan asiaa on ihan ammattilaiset tutkineet ja näin todenneet. Että kun olet vuoden pitänyt sen ihannepainosi, niin voit todeta, että osaat jo eikä sun tartte enää miettiä sitä asiaa ollenkaan, toivottavasti ikinä. :)
Ja nuo sinun energiarikkaammat päiväsi kuulostaa ihan hyvältä sen kannalta, et se elimistö ei menis sinne säästöliekille. :D Ja tosi hienoa, että sulla ei oo kilot tullut korkojen kanssa takaisin, mulla on. Ja monta kertaa. Olen ollut alle 70kg kun olen aloittanut laihduttamisen. Sitten tulin raskaaksi ja annoin olla. Raskauden jälkeen painoni jämähti 76kg:n ja en voinut olla siihen tyytyväinen. Ja siitä on aikaa ainakin 3-4 vuotta. Ja sen jälkeen olen laihduttanut miltei koko ajan välillä onnistuen ja välillä sit taas saanut niitä kiloja lisää. Täältä pinosta tosiaan näkee mikä tilanne on nyt. Siksi varoitin, en siksi ettenkö uskoisi sinuun. :D
 
Kyy: En mä ajatellut misään nimessä, että kiusataksesi otit asian puheeksi tms. vaan ymmärrän täysin sen, että yrität auttaa :) mun vaan on itsepäisyydessäni tässä kohtaa vaikea ottaa apua vastaan, mutta osaan kyllä sitten nöyrtyä, jos totean olleeni väärässä :D mutta sen siis vasta aika näyttää :)

Siskoni laihdutti reilut 30 kiloa ja olen keskutellut hänen kanssaat pitkät pätkät juurikin siitä, mitä pääkopan sisällä tapahtuu ja onko se vielä tänä päivänäkin hänelle vaikeaa, kun ei voi syödä kuten ennen jne.
Hän on pitänyt painonsa tässä uudessa lukemassa nyt jo 4 vuotta, mutta ei se vieläkään sillälailla automaatio ole, kuin mitä se on ollut aikoinaan mulle...siis ennen kun lihoin. Kyllä hän joutuu edelleen tyrkkäämään himojaan syrjään ja käymään vaa-alla ihan säännöllisesti joka viikko, koska muuten paino nousee. Hän on asettanut itselleen 2 kilon rajan ja jos vaakalukema nousee sen yli, hän pudottaa painonsa takaisin alas.

En sitten tiedä mitä tarkoitetaan sillä oppimisella...eikö siskoni ole oppinut, vaikka on pitänyt painoaan yllä jo 4 vuotta? Vai onko tuo juurikin sitä, että on oppinut...vaikka tuo on automaatiosta kaukana.

Toisaalta jos mietin tupakanpolttoa, niin ennen kuin aloitin, ei mieleni tehnyt tupakkaa koskaan. Kun lopetin, oli se helppoa kuin heinänteko, mutta vuoden kuluttua repsahdin ja aloitin uudestaan.
Poltin noin 5 vuotta, kunnes lopetin taas kuin seinään...eikä se ollut tälläkään kertaa vaikeaa. Mielitekoja tuli sitten vasta vähän myöhemmin, mutta enää ne eivät johtaneet tupakanpolttoon. Vielä tänäkin päivänä, kun savutonta elämää on ihan kohta takana 5 vuotta, tekee mieleni ajoittain mennä tupakalle.

Ehkei siis riippuvuudesta (on se sitten ruoka, tupakka, alkoholi tms) pääse koskaan ihan kokonaan eroon?

Se on kuitenkin faktaa, että yhtä suuria annoksia hän ei enää pysty syömään, kuin mitä ennen. Mahaan ei yksinkertaisesti mahdu :D
 
Piparipurkki
Hei Kaikki ja onnea painonsa laskuun saaneille ja myös onnea teille jotka edelleen yritätte!! :)

Itse kuulun tällä viikolla taas +/-/0 jengiin, eli paino aamulla oli 69-tasan. Noh, ihmeempiä en taaskaan odotellut ja hienoa ettei tullut plussaa :)
Olen yrittänyt tehdä itselleni selväksi että minun tavallani paino ei vauhdilla tipu ja toisinaan saattaa tulla jopa plussaa mutta hitaasti tässä ollaan alaspäin menossakin! Eikä ajalla niin väliä kunhan loppupeleissä vaan paino laskee =)

Nyt syksyksi päätin ottaa tehtävän, opettelen syömään oikein myös koulu/ohjelma päivinä ja alankin tekemään eväät mukaan. Valmiit salaattipussit ovat suosikkejani,- sekaan vain hiukan jotain kastikkeeksi sopivaa ja salaatti on helppo syödä reissunpäälläkin suoraan pussista :D

Mitä muut tykkäävät ottaa evääksi ja helpoksi syötäväksi mukaan?
 
Kyy
Pakko tulle hehkuttaan teille, et onnistuin saamaan 5kg viikossa pois! Tänään paino 93,8kg eli tasan 5kg vähemmän kuin viime sunnuntaina, mistä toi aloituspaino on! :D

Ja Piparipurkin kysymykseen: Mulla on siinä mielessä hyvä tilanne, et ei tartte kuljetella eväitä mukana, kun oon aikas lailla aina ruoka-aikaan kotona. :D Mikä onkin mun pelastukseni, sillä ne eväät on mun heikkous. En jaksa panostaa ja yleensä siksi otankin mukaan vaan jotain pussikeittoja, millä voi korvata aterioita, jos oon sellaisessa paikassa, missä niiden syöminen onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:
Pullunkainen
Saako tulla taas ja jälleen kerran takaisin? Laita alkupainoksi vaikka 77kg... ja pituutta se 169 cm...

Nyt riitti. Ja kaveri oli laihtunut niin mä en kestä, että jos se laihtuu ja mä en :D Kiitos luojalle kilpailuhenkisyydestä!
 
Pullunkainen
Saako tulla taas ja jälleen kerran takaisin? Laita alkupainoksi vaikka 77kg... ja pituutta se 169 cm...

Nyt riitti. Ja kaveri oli laihtunut niin mä en kestä, että jos se laihtuu ja mä en :D Kiitos luojalle kilpailuhenkisyydestä!
Aattelin muuten käydä vaa'alla vaan joka toinen viikko. Näkyis sitten jotain tuloksiakin enkä ehkä heti luovuttaisi :) Mut tuun sanomaan vähintäänkin hep tänne ketjuun väliviikoillakin :)
 
On se kyl jännä, miten jotkut haluavat käydä niin harvoin vaa'alla.
Multa loppuu motivaatio heti, jos en voi käydä vaa'alla enintään kolmen päivän välein. Yritin viimeks sitä, että just viikottain punnitsisin, mut en kauaa jaksanu sillä tavalla. Yleensä käyn päivittäin ja jos oon herkutellu niin sit en välttis heti seuraavana päivänä kyl punnitse. :D Tosin just wiissä se sanoo, et "parhaimman tuloksen saat kun käyt joka päivä samaan aikaan". :p
 
Pulllunkainen
On se kyl jännä, miten jotkut haluavat käydä niin harvoin vaa'alla.
Multa loppuu motivaatio heti, jos en voi käydä vaa'alla enintään kolmen päivän välein. Yritin viimeks sitä, että just viikottain punnitsisin, mut en kauaa jaksanu sillä tavalla. Yleensä käyn päivittäin ja jos oon herkutellu niin sit en välttis heti seuraavana päivänä kyl punnitse. :D Tosin just wiissä se sanoo, et "parhaimman tuloksen saat kun käyt joka päivä samaan aikaan". :p
No mä oon aina ollut tommonen, että ravaan siellä päivittäin. sit jos mä oon pitänyt kovaa kuria ja aamulla se ei näytäkkään vähemmän kuin eilen niin mä masennun ja luovutan (eikä se tietenkään tipu tasaisesti päivittäin!). Nyt mä yritän ylläpitää sitä motivaatiota just sillä, että käyn niin harvoin, että joka kerta olisi pudotusta... Mietin jopa kk väliä :D Ja mulla paino ei oo koskaan tippunut nopeaa tahtia. Siksikin pidempi väli vaikuttaa paremmalta ajatukselta :)
 
Mä punnaan itseni päivittäin...jos grammat nousee, niin piiskaan itseäni plussasta, jos ne laskee, riemuitsen ja motivaatio pysy edelleen kohdillaan :D

Tämä viikko on ollut melko kaoottinen, koska olen kipeä. Nieleminen sattuu, puhuminen sattuu, syöminen ja juominenkin sattuu. Mulla on jonkun hiton syysflunssakuumeen lisäksi aftoja, jolloin juominen on ihan tuskaa, koska se lääke liukenee juomisen mukana. Joten tällä viikolla olen syönyt normaalia enempi ja juonut ihan minimit...ei hyvä, mutta näillä nyt mennään tämä viikko ja kun olo kohenee, pystyn taas juomaan paremmin :) Mä jo niin himoitsen mun kuplavettäni :D :D

Paino on nyt plussalla, mutta onneksi niin vähän, että se todennäköisesti laskee ennen punnitusta ja odotan kyllä saavani edes pienen miinuksen. Mutta perjantaina ollaan viisaampia sen asian suhteen :)
 
Taidan jutella täällä yksikseni, mutta mitäpä tuosta :D

Tekee ihan älyttömästi mieli mennä tonkiman sitä -15 kg ja alle 70kg -tavoitelaatikkoa, vaikka kiloja on lähtenyt vasta vajaa 10 ja vaaka näyttää vasta runsasta 75 kiloa. En niin millään malttais pitää näppejä sieltä erossa. Syy on lähinnä siinä, että pelkään tässä käyvän niin, että osa vaatteista on mulle siinä kohtaa jo liian suuria! Saattaa olla, että tämä on toiveajattelua, mutta silti.

Olen heittänyt nyt jo KOLMET liian suuret housut pois (roskiin, koska en enää koskaan halua nähdäkään niitä, saati käyttää sitä kokoa), sillä ne ovat tosiaan olleet niin suuret, etteivät ne istu enää lainkaan. Ilman vyötä ne eivät pysyneet ylhäällä ja vyönkin kanssa kävi niin, että se kangas rypyttäytyi vyötärölle, persus roikkui ja reisien tilalla oli hurjasti ylimääräistä tilaa. Myös yksi (ainoa) hameeni on niin iso, ettei sitä voi enää käyttää...se kun ei yksinkertaisesti enää pysy ylhäällä.

Peilistä kurkistaa ehkä 2 kg keventynyt läskikasa, eli itse en juuri huomaa hoikistumista. Onneksi ystäväni vaaka näyttää alenevia lukuja :D

Olen nyt ihan suoraan kysynyt muutamalta kaverilta, huomaavatko he hoikistumisena ja kuulemma huomaavat. Se sai kyllä kieltämättä hymyn huulille.

Laihduttaminen on nyt ollut henkisesti hyvin hankalaa, sillä olen ollut sairaana ja silloin olen syönyt normaalia enemmän. En tietenkään samalla tapaa kuin ennen (yhtä jogurttiannosta ja 2 lettua lukuunottamatta en ole herkutellut) mutta enemmän, kuin diettini aikana. Vaakaan piirtyi hetkiseksi jopa plussaa, mutta se karisi itsestään ja vieläpä korkojen kera. Huomenna on punnitus ja toivon kovasti, että saisin saman lukeman vaakaan aamulla, kuin mitä sinne tänä aamuna tuli. Enempikin pudotusta kelpaa, mutta vähempään voi olla vaikea tyytyä.

Mitäpä vielä...tänään meinaan tsekata vaatekaapista tavoitehousuja läpi. Yhdet on tosiaan jo jääneet isoiksi ja dumpattu roskiin, joten luultavasti sieltä löytyy jotain, mikä passaa päälle. Tällä hetkellä jalassa on yhdet tavoitehousuista ja nämä on nyt passelit...joskin nämä saa kyllä mielellään joku kaunis päivä jäädä mulle liian suuriksi :) Jos nyt käy siten, ettei tavoitehousuja kaapista enää löydy, niitä pitää kaivaa laatikosta. Toisaalta haluan vastustaa kiusausta sinne kurkkimisen suhteen...mutta eikö se jo riitä, että vastustan mättöämistä...pitääkö mun KAIKKEA kivaa jatkossa välttää :D :D :D

Mutta huomiseen...nähdään silloin toinen toisiamme vähän vähemmän, kuin ennen. Ollaan siis astetta ohuempia :D
 

Yhteistyössä