LAHDESSA synnyttäneitä

Minkälaisia kokemuksi PÄKSistä synnytyssairaalana? Minkälainen ilmapiiri, tuputetaanko kivunlievitystä, tuetaanko aktiivisynnyttämistä? Kertokaa kokemuksia kenellä on vielä muistot tuoreena!

k + tumppu 36+5
 
Mulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa. Mitään kivunlievitystä ei tuputettu, paperit oli kyllä luettu toiveineen. Pitivät kyllä huolen ja kysyivät moneen otteeseen haluanko epiduraalin (jos vaikka olisi mieli muuttunut matkan varrella ;)). Mutta ei sitä tuputetttu. Mulla oli kaksossynnytys ja jouduin hyvin pitkälle olemaan "sänkyyn sidottu" ja tyyli oli ihan perinteinen. Tässä kohtaa en lähtenyt ämpyilemään, vauvojen paras oli tärkeintä. Henkilökunta oli ok, en kyllä kauheasti ehtinyt kiinnittämään heihin huomiota.
 
Olen meijän kakkosen synnyttänyt PHKS -04.
Kivunlievitystä ei meinannut saada,ja kätilö kovasti muutenkin "tiuski",
poika syntyi raporttiaikaan klo 14.00, eikä meinennut saada apua kun poika melkein tippui maahan, onneksi oli ukko mukana ni sai käydä hakemassa niitä kätilöitä,sittenhän niitä tulikin kerralla viisi.
Pitäisi mennä tämä kolmonenkin kyseiseen paikkaan synnyttämään kesäkuussa, nyt rv 33+5.
 
3 olen synnyttänyt siellä. HYvää palvelua olen saanut. Kun olen pyytänyt puudutetta, sen olen saanut jne..
Jos yhtä hoitovirhettä ei lasketa niin olen erittäin tyytyväinen.
Se on varmaan niin säkästä ja henkilökemiasta kiinni miten siellä kelläkin asiat sujuu.
Kaikkien kanssa vaan ei suju ja joskus vaan on tilanteita että joku asia ei toimi, esim. epiduraalia ei saa koska anestesialekurilla on kiire jne.

Avoimin mielin vaan sinne ja on hyvä pitää mielessä et, pitää reippaasti sanoa mitä haluu jne.

Onnea matkaan :D
 
Esikoisen synnytin siellä tammikuussa 2005 ja olen paikkaan&palveluun ihan tyytyväinen. Kuten joku jo aiemmin sanoikin että kaikkien kanssa ei välttämättä kemiat kohtaa jne.. ei silti tehnyt tuosta kokemuksesta huonoa ja ihan hyvillä mielin olen sinne heinäkuussa menossa uudelleen.

Neppe05 rv 31+0 ja Nea 01/05
 
Ilmoittaudun!
Synnytin PHKS:ssä toissavuoden lopulla ensimmäisen lapseni ja tähän mennessä ainoan. Ei mitään pahaa sanottavaa paikasta. Synnytyksessä mukana todella mukava kätilöharjoittelija, joka jäi mieleeni. Kivunlievitystä ei mitenkään tuputettu- ei sillä, en sitä kovin helposti halunutkaan. Halusin tuntea supistukset mahdollisimman pitkälle, mutta lopulta pyysin epiduraalin loppurutistusta varten.
Synnytystilanne on kuitenkin niin hektinen ja uusi, että siitä ei paljon mieleen jäänyt- en kuitenkaan kokenut mitään negatiivista henkilökunnan tai "palvelun" suhteen.
Synnyttäneiden osastolla oli mielestäni ihania hoitajia jotka auttoivat vastasynnyttänyttä äitiä hyvin vauvan hoidossa. Tosin imetykseen olisin kaivannut hieman enemmän apua koska se ei luonnistunut tuosta noin vaan- vauva ei osannut imeä kunnolla. Kotiuduin siinä tilanteessa ja kotona oli jonkun aikaa vaikeaa. Siihen olisin siis halunnut enemmän apua, muuten ei mitään negatiivista sanottavaa!
 
synnytin itse esikoisen 1.5.06 phks:ssä. Olen todella tyytyväinen paikkaan. Itsellä oli tosi ihana kätilö joka tuki koko synnytyksen ajan. ja olisi myös tarvittaessa keskustellut synnytyksestä myöhemmin.kipulääkitystä sain kun pyysin ja kätilö myös kysyi onko tarvetta kivun lievitykseen. Synnytäneiden osaston henkilökunta oli myös ihan ok imettämiseen olisin kyllä toivonut hieman lisää apua.
 
miukkis
kolme olen siellä synnyttänyt, eikä pahaa sanottavaa ole. synnytykseni ovat olleet säännöllisiä ja nopeita. kyllä siellä osaava henkilökunta on. viimeisin syntyi syöksynä miltei vastaanottoaulassa, mutta nopeasti siellä saatiin lisäapuja paikalle kun selvisi että vauvan pää on jo puoliksi ulkona. :LOL:

kivunlievityksiä olen saanut mitä olen halunnut. tokassa synnytyksessä tosin kätilö arvioi tilanteen väärin ja kutsui lääkärin laittaa epiduraalin vaikka paikat olivatkin jo melkein täysin auenneet. eli vauva syntyi heti epiduraalin laittamisen jälkeen. mutta ei siitäkään paha kokemus jäänyt, ja itsekin ihmettelin et miten se niin äkkiä syntyi kun ei ehditty olla salissa puolta tuntiakaan ja saliin mennessä paikat oli vasta 4cm auki. ja kolmannessa ei tosiaan ehditty kissaa sanoa kun vauva syntyi, joten kivunlievityksiä ei tarvittu...

tsemppiä loppumetreille :flower:
 

Yhteistyössä