Lahjoitatteko vai myyttekö?

Alkuperäinen kirjoittaja liisa:
miten voi lahjoittaa lastenkoteihin?
Jotkut järjestää reissuja sinne ja vievät ihan henk.koht. Sitä en tiedä mistä sellasia joitakuita löytää... Meidän töistä lähtee joku porukka, niiden matkaan ajattelin pistää kaikki pienet vaatteet ja leluja sun muuta meille tarpeetonta mutta heille tarpeellista.
 
Meillä ei kyllä makseta uudestakaan 60? mutta noin hintaan puuttumatta meillä jemmataan kamaa ja myydää kirppiksellä. Sukulaisille tai kavereille jos on tarvetta niin lainataan tai lahjoitetaan jotakin. Lainaaminen siis ei ole mitään vuokraamista vaan sitä, että toinen saa käyttää niinkuin tahtoo, mutta laittaa sitten kamat takaisin kun jäävät liian pieniksi. Jos joku menee rikki tai katoaa tms. niin ei niistä välitetä.
 
Oliivi
Kaiken kannan pelastusarmeijan keräyslaatikkoon. En jaksa nähdä sitä vaivaa että kauppaisin niitä eteenpäin. Helpommalla pääsen niitä eroon kun kannan sinne laatikkoon kauppareissulla.
 
liisa
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja liisa:
miten voi lahjoittaa lastenkoteihin?
Jotkut järjestää reissuja sinne ja vievät ihan henk.koht. Sitä en tiedä mistä sellasia joitakuita löytää... Meidän töistä lähtee joku porukka, niiden matkaan ajattelin pistää kaikki pienet vaatteet ja leluja sun muuta meille tarpeetonta mutta heille tarpeellista.
Mä mielelläni laittaisin kans lasten vaatteita mukaan, jos tietäisin väylän.
 
vieras
Myyn. Aikanaan on täällä Suomessakin tehty rankasti töitä, että olemme tämän elintason saavuttaneet. Tehköön nyt siellä rajan takanakin töitä hyvinvointinsa eteen, kun mahdollisuudet on samant kuin meilläkin. Ja onhan sitä lastenkoteja täälläkin..
 
a
Myyn sellaiset vaatteet ja lastentarvikkeet joista saa ihan rahaakin eikä pelkästään lähettämisen vaivaa. Käyttövaatteet menee lähinnä sukulaisten ja kavereiden lapsille ilmaiseksi tai pilkkahintaan. Aikaisemmin pistettiin vaatetta myös rajan taakse mutta nyt muuton jälkeen ei ole löytynyt helppoa kanavaa pistää tavaraa sinne menemään.
 
liisa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myyn. Aikanaan on täällä Suomessakin tehty rankasti töitä, että olemme tämän elintason saavuttaneet. Tehköön nyt siellä rajan takanakin töitä hyvinvointinsa eteen, kun mahdollisuudet on samant kuin meilläkin. Ja onhan sitä lastenkoteja täälläkin..
Joo mutta se ei ole niiden lasten vika, että niiden vanhemmat ja isovanhemmat ei saanu niille järjestettyä niin hyviä oloja kuin täällä.
 
suurperheen äiti
Mä oon antanut osan lasten vaatteista ja tavaroista ystäville tai puolitutuille, kenellä tiedän, että ovat menneet tosi tarpeeseen. Osan taas olen myynyt kirpparilla. Meiltä on vaan törkeän pitkä matka kirppareille - eikä oikein mahdollisuuksia käydä päivittäin kohentamassa pöydän kuntoa.
Osan vaatteista olen vienyt niihin kierrätysluukkuihin-mihinköhän ne päätyvät?
 
Joko tai. Riippuu tilan tai rahan tarpeesta.

Huutikseen olen lopen kyllääntynyt kun siellä(kään) ei tunnu mikään enää tekevän kauppaansa.

Lahjoitan ensisijaisesti ystäville ja he puolestaan meille, osan laitan kyllä lastenkoteihin Viroon yms. Riippuu vähän mitä keräystä milloinkin on meneillään. Joutaa sitä lahjoituksia kotimaahankin kyllä.
 
vierailija
Teen ihan kaikkea... välillä myyn, välillä annan kaverille, välillä lahjoitan. Ihan uudenveroiset saatan laittaa huutonettiin, kerran-pari vuodessa pidän kirppariviikon, jatkuvasti lahjoittelen kaverille. Siitä huolimatta jää vielä isot määrät Pelastusarmeijalle vietäväksi.
 
JOs olen itse ostanut kalliin haalarin, olisi ihan kiva saada siitä vähän rahaa takaisinkin.

Haalarit ja housut yleensä meillä menee ihan rikkipuhki joten paikkausten jälkeen viimeinen osoite on roke.

Vauva-ajan vanupuvut, toppapuvut sun muut puvut on kyllä ihna uuden veroisia mutta niistä en voi luopua.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja liisa:
miten voi lahjoittaa lastenkoteihin?
Jotkut järjestää reissuja sinne ja vievät ihan henk.koht. Sitä en tiedä mistä sellasia joitakuita löytää... Meidän töistä lähtee joku porukka, niiden matkaan ajattelin pistää kaikki pienet vaatteet ja leluja sun muuta meille tarpeetonta mutta heille tarpeellista.
Tutun kautta olen myös laittanut näihin keräyksiin. Sielä vaan hoitajat napsivat parhaat päältä ja myyvät joten en kauhea hyviä vaatteita ole laittanut. Ottavat mielellään vähän rikkinäisiä ja sellaisia joissa on tahroja jotka ei pesussa lähde.
 

Yhteistyössä