Laihahdin

  • Viestiketjun aloittaja ohhoh ja omena
  • Ensimmäinen viesti
ohhoh ja omena
Aloin juosta lenkkejä kymmenen vuoden tauon jälkeen.

Olen siis liikkunut muuten koko ajan: uinut, sauvakävellyt, pyöräillyt. Juoksemista vain ei jalka kestänyt ennen kuin se leikattiin viime vuonna.

Ruokailuja en ole muuttanut tietoisesti, mutta juokseminen laittaa kropan kyllä eri tavalla toimimaan.

Painoni on kahdessa kuukaudessa tipahtanut 69 kg:sta 61 kg:aan. Ällistyttävää...

Pituuteni on 163 cm. Ikäni on 48v.
 
"vieras"
Millaisia lennkejä juokset, siis matka ja aika? Olen sinua 10 vuotta nuorempi, saman mittainen. Painan 62 kiloa. Juuri tänään kävin pitkästä aikaa juoksemassa ja ajattelin jatkaa koko kesän. Toivottavasti saisin samansuuntaisia tuloksia :).
 
Lihaksetkin kiittää kun vaihtaa lajia välillä!
Saavat vähän erilaista duunia.
 
kfkfkf
Wau :flower:
Mä tahtoisin juosta, mutta tulee ihan sairas lihaskramppi tms mahaan joka ikinen kerta :( oisko kellään vinkkiä tähän? Se tulee tuohon navan viereen, en tiedä et onko se ees lihaskramppi vai mikä, mut eipä pysty jatkaa juoksemista kun se iskee, hyvä jos pystyy kävelemään
 
toinen juoksentelija
[QUOTE="vieras";28590639]Millaisia lennkejä juokset, siis matka ja aika? Olen sinua 10 vuotta nuorempi, saman mittainen. Painan 62 kiloa. Juuri tänään kävin pitkästä aikaa juoksemassa ja ajattelin jatkaa koko kesän. Toivottavasti saisin samansuuntaisia tuloksia :).[/QUOTE]

En ole ap, vaan viestin nro 3 kirjoittaja. Olen samanikäinen kuin sinä ja juoksen kesällä n. 35 km viikossa. Yhden pitemmän lenkin ja kaksi noin kympin lenkkiä. Aina mennään fiiliksen mukaan. Olen nyt juossut vuoden verran.
 
Wau :flower:
Mä tahtoisin juosta, mutta tulee ihan sairas lihaskramppi tms mahaan joka ikinen kerta :( oisko kellään vinkkiä tähän? Se tulee tuohon navan viereen, en tiedä et onko se ees lihaskramppi vai mikä, mut eipä pysty jatkaa juoksemista kun se iskee, hyvä jos pystyy kävelemään
Yks mikä voi olla syynä on väärä hengitystekniikka. Joogasta tai Pilateksesta voi olla apua.
 
ohhoh ja omena
Aloitin tosi varovasti, huomioiden ikäni ja niveleni...

Sauvakävelylenkkini ovat olleen noin 4 - 8 km, 1 - 2 kertaa viikossa. Lisäksi olen käynyt kuntosalilla voimaharjoittelua pienillä painoilla noin 1 - 2 kertaa viikossa.

Kun aloin juosta, aloin tehdä kolmen - neljän km lenkkiä joka päivä. Alkuun kävelin isoimman osan, juoksin vain välillä niin kauan kuin tuntui hyvältä. Välillä oli pakko pitää taukopäiviä, kun lonkka tai nilkka tai polvi alkoi sattua. Tuli jopa pyöräilypäiviä, kun ei voinut muutamaan päivään oikein kävelläkään (sauvat tietty olen jättänyt kotiin). Lisäksi olen tehnyt kotijumppaa noin kolmesti viikossa, kuntosalikorttini kun meni keväällä vanhaksi enkä viitsinyt kesää vastaan hankkia uutta...

Nyt kolme km menee juosten päivittäin, en ole ottanut aikoja mutta ei siinä kauaa nokka tuhise, ehkä puolisen tuntia. Lähden juoksemaan heti työn jälkeen, niin silloin tietysti menee vähän nälkäkin pois.
 
ohhoh ja omena
Lisäksi noin kerran viikossa en juokse, vaan teen edelleen pitkän sauvakävelylenkin miehen kanssa yhdessä. Tällä hetkellä ne pitkät ovat olleet 10 - 15 km eli sellaisia neljän viiden tunnin kävelyitä..
 

Yhteistyössä