Laihan ihmisen raskaus näyttää rumalta.

  • Viestiketjun aloittaja "aino"
  • Ensimmäinen viesti
Niin, lihavasta ei kukaan raskautta huomaa. Mies kyseli joku vuosi siten naapurilta, että koskas se vauva syntyy. "Se on puolivuotias, nukkuu tuolla sisällä", tokaisi nainen. Ja mistään ulkoisista merkeistä ei olisi voinut päätellä, että synnytys on jo tapahtunut. Eikä kyllä kukaan olisi tajunnut raskauttakaan, jos hän ei itse sitä olisi mainostanut.

Mun mielestä hoikan ihmisen vauvamahat ovat todella kauniita, koska raskaus usein kaunistaa ihmistä muutenkin ainakin minun silmissäni. Lihavat ihmiset eivät ole minun silmääni kauniita, raskaana eivätkä ilman raskautta.
 
"Minna"
Niin, lihavasta ei kukaan raskautta huomaa. Mies kyseli joku vuosi siten naapurilta, että koskas se vauva syntyy. "Se on puolivuotias, nukkuu tuolla sisällä", tokaisi nainen. Ja mistään ulkoisista merkeistä ei olisi voinut päätellä, että synnytys on jo tapahtunut. Eikä kyllä kukaan olisi tajunnut raskauttakaan, jos hän ei itse sitä olisi mainostanut.

Mun mielestä hoikan ihmisen vauvamahat ovat todella kauniita, koska raskaus usein kaunistaa ihmistä muutenkin ainakin minun silmissäni. Lihavat ihmiset eivät ole minun silmääni kauniita, raskaana eivätkä ilman raskautta.

Pitäskö sun oikeasti hankkia jotain apua itsellesi? Kirjoitustesi perusteella olet todella yksinkertainen ihminen joka jaksaa dissata lihavia joka ketjussa. Luin äsken tuon Markon apuvälineketjun ja sinun kommmenttejasi siellä...voi hyvää päivää. Et ole varmaan koskaan itse ollut ylipainoinen eikä sinulla ole mitään hajua millaista elämä sellaisena on ja miten ihminen voi painaa päälle 200kg ja silti kirjoitat kuin tietäisit kaiken sellaisen ihmisen valinnoista ja elämästä. Minä tiedän oikeasti mistä tässä kirjoitan, sinä takuulla et!
 
t u
[QUOTE="Minna";28457276]Pitäskö sun oikeasti hankkia jotain apua itsellesi? Kirjoitustesi perusteella olet todella yksinkertainen ihminen joka jaksaa dissata lihavia joka ketjussa. Luin äsken tuon Markon apuvälineketjun ja sinun kommmenttejasi siellä...voi hyvää päivää. Et ole varmaan koskaan itse ollut ylipainoinen eikä sinulla ole mitään hajua millaista elämä sellaisena on ja miten ihminen voi painaa päälle 200kg ja silti kirjoitat kuin tietäisit kaiken sellaisen ihmisen valinnoista ja elämästä. Minä tiedän oikeasti mistä tässä kirjoitan, sinä takuulla et![/QUOTE]

Huomatkaa, rakkaat palstailijat, että nämä aloitukset on tarkoitettu nimenomaan riidan haastamiseksi ja nyt osui ja upposi.
 
"heh"
No, mielipide tämäkin ja siihen toki sinulla täysi oikeus. Minusta kylläkin juuri hoikkien ihmisten raskaus on kaikista kauneinta. Maha on kiinteä pallo ja kroppa todella naisellinen. Toisin kuin lihavien raskaus, jossa löllö keskeltä yrittää jonkinlainen raskausmaha erottua, aina ei ole edes varma onko siellä vauvamaha vai pelkkää läskiä.
Naisen muodot tulevat parhaiten esiin laihalla kun hän on raskaana. Juuri sellainen kuin naisen on tarkoitus olla.

Ja uskon että suurin osa on tätä mieltä, myös miehistä :)
 
[QUOTE="Minna";28457276]Pitäskö sun oikeasti hankkia jotain apua itsellesi? Kirjoitustesi perusteella olet todella yksinkertainen ihminen joka jaksaa dissata lihavia joka ketjussa. Luin äsken tuon Markon apuvälineketjun ja sinun kommmenttejasi siellä...voi hyvää päivää. Et ole varmaan koskaan itse ollut ylipainoinen eikä sinulla ole mitään hajua millaista elämä sellaisena on ja miten ihminen voi painaa päälle 200kg ja silti kirjoitat kuin tietäisit kaiken sellaisen ihmisen valinnoista ja elämästä. Minä tiedän oikeasti mistä tässä kirjoitan, sinä takuulla et![/QUOTE]

Niin. En tarvitse apua, kiitos. Olen toki koulutukseni puolesta joutunut lukemaan vuosia kansanterveystiedettä, lääketiedettä, terveystalousteidettä, sosiaalipolitiikkaa ja epidemiologiaa, eli valitettavasti yhteiskunnalle koituvat kustannukset itseaiheutetusta idiotismista ovat niin valtavat, että harva sen tajuaa. Kuten kerroin, yksilötasollahan tilanne on aina kurja. Mutta miksi suutut totuudesta? Tarvitsenko apua, kun kerron, että lihavat voisivat paremmin jos laihduttaisivat? Tiedetäänhän se nyt hyvänen aika, ei totuudesta mielestäni tarvitse hermojaan menettää. Enhän minäkään menetä hermojani tai ota henkilökohtaisesti, jos jonkun mielestä laihat ihmiset ovat rumia (kuten ap:n mielestä). Hänellä on oikeus mielipiteeseensä. Minä kuitenkin pohjaan em. lihavuudesta aiheutuvien kustannusten ja terveyskuorman yksityiskohdat tietoon, en mielipiteeseen. Tiede ja tutkimukset perustuvat aina isoihin otoksiin, ja niitä olen tottunut pyörittelemään. En erittele ketään yksilöinä, toki tuohon Markon räikeään esimerkkiin otin kantaa -ja sehän vain nyt vahvistaa jo ennestään tiedetyt asiat.

Selvennän sen verran, että tämä laihojen raskausketju on kyllä ihan pelleilyä ja provokaatiota alusta saakka, ja kerroin myös, että minun mielestäni lihavat ihmiset eivät ole kauniita. Ap:n mielestä laihat eivät ole. Miksi siitä suutut? Kenelle? Oletko itse ylipainoinen ja ajattelit minun "haukkuvan" sinua? painitko ylipainon kanssa ja otit asian henkilökohtaisesti? En vaadi ketään pitämään laihoja ihmisiä kauniina. Kauneudesta ei oikeastaan ole kyse (paitsi tässä ketjussa) vaan terveydestä voittopuolisesti. Että höpöhöpö vaan.

Lisäksi mitä tulee tuohon Markon apuvälineketjuun, on aina edullisempaa sekä yksilön että kansanterveyden ja -talouden kannalta panostaa sekä ennaltaehkäisyyn että yksilön oman motivaation kohottamiseen tiellä kohti terveempää elämää. En sanonut missään vaiheessa, että Markosta pitäisi tehdä kestävyysurheilija tai Hunks- tanssija, vaan hän voisi laihduttaa helposti muutamia kymmeniä kiloja. Kaikki voittaisivat. Hänen elämänlatunsa takuuvarmasti kohenisi. Toivottavasti häntä tuettaisi terveydenhuollon puolelta siihen. Vai oletko eri mieltä? Jos olet, perusteletko.

Tiedän kyllä, että ylipaino on vaikea asia monelle. En kuitenkaan hyväksy sitä, että ylipainosta on tulossa normi: tällöin ihmisten elinajanodote laskee, terveiden elinvuosien määrä elämän loppupäässä vähenee ja esimerkiksi sydän ja verisuonitautien esiintyvyys kääntyy jälleen nousuun. Lihavien ihmisten vaatteita ei myyty vielä pari vuosikymmentä sitten, mutta nyt kaikki kaupat ovat täynnä näitä isoja telttoja, joita kaunistellen myydään "great girlseille" tai "isoille tytöille". Sanaa "fat" ei tietysti saa käyttää,mutta esimerkiksi laihojen ihmisten farkkumalli on "skinny", eli luiseva. Kauniisti ilmaistu? Miksi lihavia kohtaan pitää olla poliittisesti korrekti? Ei ole kenenkään etu hyssytellä tätä aikapommia. On kestämätöntä, että lihaville ihmisille ei saa mainita heidän painostaan enää edes esimerkiksi lääkärissä tai terveystarkastuksissa. Entäpä jos he suuttuvat siitä?! Kauheaa! Tietysti aiheesta saa ja pitäkin puhua, ja kertoa yksilötason mahdollisuuksista pudottaa painoa. Se on ihan kaikkei etu. Vai oletko tästäkin eri mieltä?

Joten hautaapa sotakirves ja koita olla ottamatta henkilökohtaisesti.
 
"heh"
:D Kenellä on oikeus päättää tai määritellä, millainen naisen on tarkoitus olla?
No voisin kuvitella että "luonto" on tarkoittanut naisen olevan ns. normaalipainoinen, jossa ei ylimääräistä läskiä ole. Sellainen joka fyysisen liikkumisen kautta on jäntevä ilman nykyhyvinvoinnnin tuomia lisäkiloja ja liikunnanpuutteen aiheuttamaa plösöytymistä.
Sellainen kuin terve ihminen on. Ehkä tämä normaaliuden käsite on tosiaan kadoksissa nykyaikana, kun on kaikkea mässyä tarjolla ja liikkumattomuus on muodostunut "normaaliksi" elämäntavaksi.

Mutta on selvää ettei luonto ole sellaiseksi ihmistä alunperin tarkoittanut. Eihän eläimetkään liho muodottomiksi muutoin kuin lemmikkeinä, kun omistaja ei välitä tarpeeksi terveistä elintavoista.

Ja sama juttu pätee yhtä lailla miehiin.
 
"heh"
Ja ei muuten se maha kaikilla laihoilla niin kovasti tule ulospäin. Esim. siskoni oli hoikka kun oli raskaana, mutta hänellä maha oli aina suhteellisen pieni toisin kuin minulla. Että sekin riippuu muista vartalon ominaisuuksista ja on yksilöllistä. Mutta mitä rumaa voi olla kauniissa, kiinteässä raskausmahassa joka työntyy kovasti ulospäin kun nainen on muutoin sopusuhtainen? Eikö se raskausmaha sillä plösöllä ole kaikista rumin, kun sekään ei ole kiinteä vaan plösön alla oleva kumpare. Lisäksi neuvolantädin on hankalampi löytää sieltä oikeat mitat ja kokeilla vatsaa. Minulla oli kerran joku harjoittelija mukana kun neuvolassa olin, ja neuvolatäti kehui että kun minulta on helppo kokeilla kun olen hoikka, olin siis harjoittelijallekin hyvä kohde. Eikä lainkaan paha asia :)
 
[QUOTE="heh";28457360] Sellainen joka fyysisen liikkumisen kautta on jäntevä ilman nykyhyvinvoinnnin tuomia lisäkiloja ja liikunnanpuutteen aiheuttamaa plösöytymistä.
Sellainen kuin terve ihminen on. Ehkä tämä normaaliuden käsite on tosiaan kadoksissa nykyaikana, kun on kaikkea mässyä tarjolla ja liikkumattomuus on muodostunut "normaaliksi" elämäntavaksi.

[/QUOTE]

Näinpä.
 
"Minttu"
Kateellinen olet. Itse olen 4 lapsen äiti ja minulla on eirttäin treenattu vartalo josta ei kukaan usko että minulla on lapsia. Jopa 6 vuotiaan lapseni 120cm takki sopii minulle ja xs vaatteet. lihavat ovat kauheita, läskien sekaan peittyy kaunis raskausmaha
 
50 kg
Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä :) turha kuitenkaan puhua muiden suulla....

Itse olen tosi hoikka ja monet ihasteli raskausmahaani. Se oli suht pieni, kiinteä, pyöreä. Ei näkynyt takaapäin. Mahan koko ei kyllä riipu vain äidin koosta, vaan kohdun malli vaikuttaa siihen aika paljon. Minulla taaksepäin kallistunut kohtu. Olin miltei 7 kuukaudella raskaana, eikä pomoni edes huomannut raskauttani... että niin. Kyllä se masu silloin jo näkyi mutta esim. tuntemattomat ei välttämättä hoksanneet, kun ei ihan ihoa nuolevia vaatteita tullut käytettyä.
 
Siis hoikan hmisen raskaushan on tosi kaunista. Itsellä on muutama ylimääräinen kilo mutta nyt raskausaikana paino pudonnut ja omasta mielestä maha on ihana kiinteä pallo, ei höllyvä epämääräinen josta ei erota onko raskaana vai ei...

rv21+2
 

Yhteistyössä