Laihduttaminen ja taaperon kotihoito mahdoton yhtälö?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen jo 5-6 vuotta halunnut karistaa 10-15 kg mutta se tuntuu vaikealta koska hoidan taaperoa kotona. Ongelmana ovat ensin ruokailut, taapero on nirso ja jättää usein vaivalla laittamani ruuat syömättä. Jos en söisi noita "tähteitä" meillä menisi kamalasti ruokaa hukkaan. Taapero syö mm. pastaa ja perunaa, pinaattilettuja, ym. jotka olen kokenut oman laihtumisen kannalta vaikeiksi. En raaski millään heittää ruokaa roskiin vaan syön taaperolta jääneet ruuat ja hieman vihreitä, kasviksia, vihanneksia, vihersmoothieita siihen päälle.

En laihdu näin mitenkään! Taapero ei taatusti syö salaatteja tai muuta vaan joudun tekemään aina kahdelle eri ruuat. Miten saisin syönnit kuriin niin ettei ruokaa menisi hukkaan ja silti voisin laihtua syömällä "oikein"?
 
vierailija426
No ei se lapsen vika ole, että äiti on ahne ja pihi. Kylmästi laitat roskiin ne mitä lapselta jää. Niin mä tein ja teen jos lapselta jotakin jää, en mä ala oman ruoan lisäksi syödä vielä toisten tähteitä. En ole ikinä tajunnut tuota, että äitien pitäisi syödä lapsen tähteet. Hei haloo, sun korvien välissä tuo vika eikä missään muualla.
 
viera.s
Siis tarkoitatko niitä tähteitä, jotka taaperolta jää lautaselle? No eihän ne salaatin kera nautittuna kyllä taatusti estä laihtumista, jos taaperon eteen ei mitään jättiannoksia iske. Vai tarkoitatko sitä, että teet kattilallisen ruokaa taaperolle, se ei lapselle maistukaan ja sinä vedät sitten sen ruokakattilallisen itsellesi valmistamasi ruuan lisäksi?
 
vierailija
Ei ole provo. 5-6 vuotta on siis tämä paino tullut, ja nyt kun lapsi on päässyt vauva-ajan yli haluaisin laihduttaa ne pois. Kirjoitin asian epäselvästi.

En tiedä teistä mutta meillä on ollut köyhyyttä. Oli aika ettei ollut varaa ostaa edes uusia vaatteita. En osaa heittää ruokaa roskiin, minusta se on kamalaa. Kaiketi pitäisi opetella, mutta tuntuu pahalta kun lapsi nirsoaa ja esimerkiksi joutuu kananrintafilettä pistämään roskiin kun muutenkin ruokalaskut meidän taloudessa on korkeat. Mies valittaa rahasta ja rahan riittävyydestä edelleen, ja yritän säästää ruuassa. Ei tämä ole mikään tekosyy vaan jäänne ajoilta jolloin ruokaa ei missään nimessä olisi halunnut heittää pois.

Ei tämä ole ainoa syy miksen ole laihtunut. Huomioikaa että vauvan syntymisen jälkeen olen onnistunut tiputtamaan 18 kg. Se onnistui imettämällä, käymällä vaunulenkillä ja olemalla kiireinen sairaan vauvan hoitamisessa (ei unta, ei taukoa, ei apuja). Nyt taapero on isompi ja vihaa vaunulenkkejä. Ei anna hetken rauhaa minulle jumpata ja nukkuu edelleen tosi huonosti. Olen yrittänyt jatkaa laihduttamista syömällä oikein mutta tämä ruuan haaskaus tuntuu tosi pahalta. Noinko kevyesti te suhtaudutte siihen että heitätte kallista ruokaa roskiin?
 
vierailija426
Ei ole provo. 5-6 vuotta on siis tämä paino tullut, ja nyt kun lapsi on päässyt vauva-ajan yli haluaisin laihduttaa ne pois. Kirjoitin asian epäselvästi.

En tiedä teistä mutta meillä on ollut köyhyyttä. Oli aika ettei ollut varaa ostaa edes uusia vaatteita. En osaa heittää ruokaa roskiin, minusta se on kamalaa. Kaiketi pitäisi opetella, mutta tuntuu pahalta kun lapsi nirsoaa ja esimerkiksi joutuu kananrintafilettä pistämään roskiin kun muutenkin ruokalaskut meidän taloudessa on korkeat. Mies valittaa rahasta ja rahan riittävyydestä edelleen, ja yritän säästää ruuassa. Ei tämä ole mikään tekosyy vaan jäänne ajoilta jolloin ruokaa ei missään nimessä olisi halunnut heittää pois.

Ei tämä ole ainoa syy miksen ole laihtunut. Huomioikaa että vauvan syntymisen jälkeen olen onnistunut tiputtamaan 18 kg. Se onnistui imettämällä, käymällä vaunulenkillä ja olemalla kiireinen sairaan vauvan hoitamisessa (ei unta, ei taukoa, ei apuja). Nyt taapero on isompi ja vihaa vaunulenkkejä. Ei anna hetken rauhaa minulle jumpata ja nukkuu edelleen tosi huonosti. Olen yrittänyt jatkaa laihduttamista syömällä oikein mutta tämä ruuan haaskaus tuntuu tosi pahalta. Noinko kevyesti te suhtaudutte siihen että heitätte kallista ruokaa roskiin?
Voi, että ei ollut varaa ostaa edes uusia vaatteita. No mieti sitä jos ei tahdo olla rahaa siihen ruokaan! Ilman uusia vaatteita pärjää kyllä! Itse olen ollut opiskeleva yh ja voin sanoa, että silloin oli köyhää! Piti välillä laskea senttejä, että saan lapselle ruokaa. Jotkut uudet vaatteet oli siinä täysin sivuseikka.

Miten hemmetin isoja annoksia sä oikein sille lapselle laitat jos et voi loppua laittaa roskiin??? Etkö osaa annostella oikein? Opettele tekemään ruokaa sopivia määriä ja annostele lapselle vain pieni määrä ruokaa, lisää saa kyllä otettua jos haluaa.

Kyllä heitän ruokaa roskiin jos sitä jää eikä sitä enää kukaan syö. Siitäkin huolimatta, että ollaan eletty lapsen kanssa köyhästi. Tuo vaikuttaa tekosyyltä sulta joten itseäsi saat syyttää ettet laihdu.
 
viera.s
Eikö mieskään voi syödä samaa ruokaa kuin taapero? Ja kananrintafile on nyt laihduttajallekin tosi hyvää ruokaa.

Minä en suhtaudu kevyesti ruuan roskiin heittämiseen, enkä sitä juuri ollenkaan tee. Hyvällä suunnittelulla välttää haaskauksen. Ja lapselle tietysti pienet annokset ja lisää sitten, jos maistuu. En minä sentään lautaselta lapsen jämiä syö, ne menee meillä koiralle. Mutta siis eihän siihen lautaselle koskaan jääkään kuin max ruokalusikallinen ruokaa, kun laittaa vaan vähän. Varsinkin, jos ruoka on sellaista ettei menekki ole taattu.

Laihtumisessa ratkaisevinta on annoskoko. Voit toki syödä lapsen jämät jos välttämättä haluat, mutta vähennä se sitten muusta syömästäsi ruuasta.
 
vierailija
Ei ole provo. 5-6 vuotta on siis tämä paino tullut, ja nyt kun lapsi on päässyt vauva-ajan yli haluaisin laihduttaa ne pois. Kirjoitin asian epäselvästi.

En tiedä teistä mutta meillä on ollut köyhyyttä. Oli aika ettei ollut varaa ostaa edes uusia vaatteita. En osaa heittää ruokaa roskiin, minusta se on kamalaa. Kaiketi pitäisi opetella, mutta tuntuu pahalta kun lapsi nirsoaa ja esimerkiksi joutuu kananrintafilettä pistämään roskiin kun muutenkin ruokalaskut meidän taloudessa on korkeat. Mies valittaa rahasta ja rahan riittävyydestä edelleen, ja yritän säästää ruuassa. Ei tämä ole mikään tekosyy vaan jäänne ajoilta jolloin ruokaa ei missään nimessä olisi halunnut heittää pois.

Ei tämä ole ainoa syy miksen ole laihtunut. Huomioikaa että vauvan syntymisen jälkeen olen onnistunut tiputtamaan 18 kg. Se onnistui imettämällä, käymällä vaunulenkillä ja olemalla kiireinen sairaan vauvan hoitamisessa (ei unta, ei taukoa, ei apuja). Nyt taapero on isompi ja vihaa vaunulenkkejä. Ei anna hetken rauhaa minulle jumpata ja nukkuu edelleen tosi huonosti. Olen yrittänyt jatkaa laihduttamista syömällä oikein mutta tämä ruuan haaskaus tuntuu tosi pahalta. Noinko kevyesti te suhtaudutte siihen että heitätte kallista ruokaa roskiin?
Ei tietenkään mielestäni pidä ajatella että on OK heittää ruokaa pois, koska eihän se ole millään tavalla järkevää. Mutta miten voi mennä arviosi ruokamenekistä niin pieleen, että joudut itse ahmimaan hirveitä määriä ruokaa, joka muuten jouduttaisiin heittämään pois? Kai sinä suurinpiirtein tiedät kuinka paljon se lapsi syö?

Älä valmista hirveitä määriä ruokaa, jos tiedät että lapsi ei sitä syö. Ja annostele lautaselle vain vähän ruokaa kerrallaan. Sitten jos lapselle jää nälkä, niin ruokaa voi aina ottaa lisää. Monet ruuat sitäpaitsi säilyy hyvin muutaman päivän jääkaapissa ja monia ruokia myös voi pakastaa jos ei tule kaikkea syötyä kerralla.

Ja lapsi mukaan jumppaamiseen! Ei sinun tarvitse lapselta saada rauhaa siihen. Menet lapsen kanssa kävelylle, leikit sen kanssa hippaa, otat sen reppuselkään ja juokset ympäriinsä, nostelet sitä ilmaan. Kilpailkaa vaikka että kumpi jaksaa hyppiä pidempään. Tehkää kuperkeikkoja. Mahdollisuuksia on ihan rajattomasti! Ja jos kaipaat omaa rauhaa liikkumiseen, niin pistä mies viettämään laatuaikaa lapsensa kanssa ja otat sitä omaa aikaa sitten.
 
vierailija
Ala syömään samaa ruokaa kuin taapero, mutta pienennä annoskokoa. Muista tarjota lapsellekin salaatteja ja muuta kevyttä & terveellistä. Syökää vain ruoka-aikoina. Napostelut pois.
 
vierailija
:LOL:

Ei ole todellista. Palsta tarjoaa viihdettä ja kunnon hörönauruja päivästä toiseen kun mammat kaivavat vaikka väkisin oikeutuksen ja perustelut omille hölmöilyilleen, kuten itsensä turvottaminen lihavaksi lapioimalla omin kätösin ruokaa suuhunsa enemmän kuin kuluttaa. What the fucking fuck.

Lapsi on syypää, ihme ettei ole jo miestäkin syyllistetty. Ei kun JUMALISTE onpas, tuossahan sanotaan että miehen huoli elinkustannuksista on ajanut osaltaan mamman syömään liikaa! :LOL:

Naisen logiikka on käsittämätöntä. Aivan kä-sit-tä-mä-tön-tä.
 
~Anne~
Varsinkin lapsen kanssa kotona ollessa oli aikaa laihduttaa. Ehti laittaa sellaista ruokaa, että se sopii kaikille ja jumpata päikkäriaikaan tai lapsen kanssa.

Laita lapselle niin vähän ruokaa, että syö sen, laita lisää jos tahtoo. Pakasta ruokia, niin ei mene roskiin.

En ole ikinä kuullut noin huonoa tekosyytä sille, että on lihava, en ikinä.
 
~Anne~
Tästä ketjusta ei paljon apua ollut. Kiitos kovasti ilkeydestä ja alan katsomisesta. Jospa tuli teille parempi mieli kun sai haukkua taas kotiäitiä.

T. Ap
Olen oikein onnistuneesti laihduttanut työttömänä yh:na heittämättä ruokaa juurikaan roskiin. Myöhemmin, kun tuli mies kuvioihin, ei ole tarvinnut heittää ruokaa roskiin. Lapselle laitetaan vain se mitä lapsi syö, jos jää nälkä, voi ottaa lisää. Nyt sulla varsinkin on aikaa laihduttaa, niin käytä se. Töihin jos menet niin se on paljon vaikeampaa, kun ei iltaisin jaksa liikkua ja väsymys saa mieliteot valloilleen.
 
Tästä ketjusta ei paljon apua ollut. Kiitos kovasti ilkeydestä ja alan katsomisesta. Jospa tuli teille parempi mieli kun sai haukkua taas kotiäitiä.

T. Ap
No on kieltämättä ollut nyt kohtuullisen kärttyisiä mammoja täällä vastaamassa :LOL:
Tunnistan tuon ei-saa-viskata-ruokaa-syndrooman. Meillä ei ennen kotona saanut heittää mitään menemään ja pelkään, että jonain päivänä muutun samanlaiseksi kuin äitini ja mummoni, jotka joka ainoan pikku perunamurusenkin jemmaavat jääkaappiin. Olen aikuisiällä ihan tietoiesti opetellut seen, että kyllä sitä ruokaa voi välillä viskatakin.

Mitä tulee laihtumiseen, niin toisaalta töihin palattua laihtuminen käy monelta melkein itseekseen, jos esim. työmatkat fillaroi tai kävelee. Ja kannattaa keksiä kaikkia mahdollisimman liikunallisia juttuja lapsen kanssa; pyöräilette, pelaatte palloa yms ja leikkipuistossa/hiekkalaatikolla voi siinä samalla vähän venytellä ja tehdä askelliikkeitä hiekkalaatikon reunalla.
 
vierailija
Ymmärrän, että on ikävää heittää ruokaa roskiin, mutta mutustelemalla sen itse, hankit vain lisää ongelmia. Se laittamasi ruoka ei ole maksanut yhtään vähempää, vaikka syöt sen itse, tai heität sen roskiin. Rahaa menee siis joka tapauksessa yhtä paljon. Toisessa tapauksessa sinä vain vielä lisäksi LIHOT. Nyt sinun pitäisi vain yrittää päättää, että et tuon rahanmenon lisäksi ainakaan kerää itsellesi lisäkiloja, ts. et syö sitä ekstra ruokaa. Sehän on vain yksi ikävä asia sen päälle lisäksi, että kuitenkin kulutat saman määrän rahaa ruokaan. Tosiaan myös, annostelepa sille lapselle hieman pienempiä annoksia, mikäli ruokaa jää häneltä paljon yli. Mikäli teet isoja kattilallisia kerralla, ja joutuisit muuten heittämään ylimääräiset roskiin, niin laitapa sopivia annoksia tällaisissa tapauksissa pakastimeen, jottei ruokaa mene ihan älyttömästi hukkaan. Vaikka jotkin palstalaiset sinulle täällä hekottelevatkin, niin monella on tuo sama "ongelma". Yritä vain tosiaan muuttaa ajatteluasi asian suhteen, että syömällä enemmän haalit vain lisää ongelmia.
 
Vastasinpa todellella hieman äreästi. Mutta syystä!

Aloita aamupuurosta. Keitä se hartaudella maitoon ja nautitte sen pakastemarjojen kera.

Seuraavaksi lounas. Teet jotain mikä on kelpoa sulle ja lapselle. Ja syötte senkin yhdessä. Paljon kasviksia, sopivasti proteiinia ja ehkä vähän sitä pottua tai pastaa.

Päivällinen ja iltapala luonnollisesti myös samalla tavalla. Ja jos itse haluat tulista, ei oo vaikeaa ottaa lapsen osuutta ennen maustamista pois.

Välpaloina kumpikin voi syödä mararahkaa, juurespaloja tai hedelmän.

Etkä sä sit muuta tarvitsekaan.

Tohon vielä ulkoilut lapsen kanssa -joo, siloin voi liikkua itsekin, aika tulee hyödynnettyä tuplasti- ja kodin ylläpito (siivouskin uudella innolla, ajatuksella kaloreiden palamisesta viitsii hinkata hiki tirskuen) ja laihtuminen on taattu.
 
vierailija
Moni on käsittänyt asian väärin, olen siis ap. En LIHO syömällä lapsen ylijääneitä tähteitä, vaan painoni pysyy ennallaan. Ei siis tipu. Mainitsin myös että lapsi on nirso, se tarkoittaa että kaikki mitä tarjoan jää lähes kokonaan syömättä. Lapsi eläisi pelkillä jogurteilla ja puurolla jos saisi itse päättää. Lämmin ruoka ei uppoa ja siksi joudun kokkaamaan paljon erilaista jotta saisin ruokaa uppoamaan. Usein muutaman suupalan jälkeen taapero lopettaa syömisen. Ja kaikki se uusi, erikoinen, vaivalla tehty ruoka pitäisi heittää roskiin?

Mies taas eläisi pelkällä vaalealla leivällä ja kahvilla. Minun kokkaukset ei hänelle kelpaa, sen harvan kerran kun kotona käy. 18 kg olen menestyksellä saanut tiputettua mutta vauva-aikana ei tarvitse kokata, imettää vaan ja antaa soseita. Nyt paino on jäänyt jumittamaan eikä tipu millään. En tiedä mitä on "laatu-aika" kun en sellaista saa mieheltä koskaan.

Vaikeinta minulle on urheilla juuri lapsen kanssa, heittelemällä lasta tai muuta sellaista. Kyse ei ole laiskuudesta vaan siitä ettei KIINNOSTA. Minua kiinnostaisi kunnon hikitreeni jossain, ei mikään ihme lässytys lapselle ja muutama hassu kyykky siinä. Kaipaan järjestelmällistä sekä kovaa urheilua laihdutuksen sijasta mutta olosuhteiden vuoksi en sitä saa. Syitä en jaksa tähän eritellä, sanotaan vaan ettei minulla ole omaa aikaa siihen.

Ehkä pitäisi opetella jumppailemaan kotona, mutta olen aina syvästi inhonnut sitä! Se on kaikkea muuta kuin johdonmukaista ja monesti se keskeytyy lapsen takia ennen aikojaan. Laihduttaminen pelkkien ruokien avulla on ainoa mahdollisuuteni saada tuloksia, tosin löysää se ei poista. Mutta parempi löysä normaalipainoinen kuin löysä ylipainoinen...
 
~Anne~
Itse tarjosin samaa ruokaa lapselle monta kertaa, kun oli nirsompi kausi. Ja lahjoin jollakin lempparilla syömään ensin lautaselta ruuat. Totta kai voit syödä lapsen jämät. Mutta älä syö sitten omia siihen päälle. Laita puolet omasta annoksestasi pakastimeen odottamaan toista päivää.

Minkä ikäinen lapsi on, kun ei nuku päiväunia?
Ja jos miehen kanssa ei ole laatuaikaa, hänelle ei kelpaa ruuat, eikä hän ilmeisesti hoida lasta yhtään, niin miksi pidät tuollaista riippakiveä elämässäsi? Jo pelkkä stressi tai huonosti nukutut yöt voi pitää läskit kiinni, vaikka kuinka muutoin yrittäisi.

Laihduttaminen on 90% ruuista kiinni, liikunta on kiva lisä, jolla voi parantaa aineenvaihduntaa hyvin vähän, ja sen aikaa pysyy poissa jääkaapilta. Itse laihdutin aikanaan 20kg ilman mitään kuntosaleja tms, eikä jäänyt mitään löysää.
 
vierailija
Älä edes yritä kokata taaperolle mitään erikoista.
Keitä vaikka porkkanaa ja parsakaalia, paista vähän lihaa ja keitä makaronia.
Laita nämä kaikki lautaselle selkeästi omiin kasoihinsa. Ja lisänä vielä vaikka raejuustoa.
Mutta älä sekoita mitään valmiiksi!

Ei mitään kastikkeita, muhennoksia tai patoja. Vaan kaikki raaka-aineet selkeästi omina annoksinaan. Sitten kun näin alkaa ruoka uppoamaan, niin sitten monimutkaistat.
Ja anna syödä vaikka sormin.
 
vierailija
Moni on käsittänyt asian väärin, olen siis ap. En LIHO syömällä lapsen ylijääneitä tähteitä, vaan painoni pysyy ennallaan. Ei siis tipu. Mainitsin myös että lapsi on nirso, se tarkoittaa että kaikki mitä tarjoan jää lähes kokonaan syömättä. Lapsi eläisi pelkillä jogurteilla ja puurolla jos saisi itse päättää. Lämmin ruoka ei uppoa ja siksi joudun kokkaamaan paljon erilaista jotta saisin ruokaa uppoamaan. Usein muutaman suupalan jälkeen taapero lopettaa syömisen. Ja kaikki se uusi, erikoinen, vaivalla tehty ruoka pitäisi heittää roskiin?

Mies taas eläisi pelkällä vaalealla leivällä ja kahvilla. Minun kokkaukset ei hänelle kelpaa, sen harvan kerran kun kotona käy. 18 kg olen menestyksellä saanut tiputettua mutta vauva-aikana ei tarvitse kokata, imettää vaan ja antaa soseita. Nyt paino on jäänyt jumittamaan eikä tipu millään. En tiedä mitä on "laatu-aika" kun en sellaista saa mieheltä koskaan.

Vaikeinta minulle on urheilla juuri lapsen kanssa, heittelemällä lasta tai muuta sellaista. Kyse ei ole laiskuudesta vaan siitä ettei KIINNOSTA. Minua kiinnostaisi kunnon hikitreeni jossain, ei mikään ihme lässytys lapselle ja muutama hassu kyykky siinä. Kaipaan järjestelmällistä sekä kovaa urheilua laihdutuksen sijasta mutta olosuhteiden vuoksi en sitä saa. Syitä en jaksa tähän eritellä, sanotaan vaan ettei minulla ole omaa aikaa siihen.

Ehkä pitäisi opetella jumppailemaan kotona, mutta olen aina syvästi inhonnut sitä! Se on kaikkea muuta kuin johdonmukaista ja monesti se keskeytyy lapsen takia ennen aikojaan. Laihduttaminen pelkkien ruokien avulla on ainoa mahdollisuuteni saada tuloksia, tosin löysää se ei poista. Mutta parempi löysä normaalipainoinen kuin löysä ylipainoinen...
No mutta tee ruokaa sitten sen verran mitä itse syöt + vähän siihen päälle. Jos kerta mies ja lapsi ei syö, niin älä tee ruokaa niin paljon että siitä riittäisi heillekin.

Annatko lapselle sitten aina jogurttia ja puuroa ym.? Jos tuo syömättömyys on kovin suuri ongelma, niin kokeileppas jättää kaikki mieluisat jogurtit ja puurot ym. pois. Ennen pitkää lapsella tulee nälkä ja varmasti alkaa muutkin ruuat maistumaan. Jälkkäriksi sitten vaikka puuroa tai jogurttia.

Ja jos tuntuu vaikealta tehdä ns. "oikea määrä" ruokaa, niin koita vaikka miettiä ruokia, jotka säilyvät pitkään ja joita voit pakastaa tarvittaessa. Pakkasesta on sitten helppo tarpeen mukaan yli jääneitä ruokia lämmitellä.

Olisi varmaan myös hyvä jos saisit sen miehesi vahtimaan lasta edes parina päivänä viikossa että saisit käytyä vaikka jossain hikitreenissä. Toki jos ei onnistu, niin ei onnistu. Kurja vaan.
 
vierailija
Nyt tuli jo tosi hyviä vinkkejä, kiitos niistä! Voisin kokeilla tuota ruokien yksinkertaistamista, eli pastan ja lihojen tarjoamista siltään taaperolle. Olen tehnyt juuri laatikoita, patoja, kastikkeita, paistanut lihapullia ensin pannulla ja sitten laittanut uuniin... Tosi paljon työtä ja vie aikaa niin paljon ettei aina ehditä edes ulkoilla aamupäivällä. Haluan tarjota lapselle monipuolisesti ruokaa että oppisi syömään. En halua että nirsoilee näin päiväkodissa tai koulussa sanoen ettei äiti ole opettanut tällaisia ruokia syömään.
Lapsi on nyt päälle vuoden joten ei hänen kanssaan pyöräillä tai hypitä. Päiväunia nukkuu sekalaisesti, joskus 1/2 tuntia ja joskus tunnin. Sen ajan olen käyttänyt siivoamiseen, työnhakuun, jne.

Kahvakuula on ostettu kotiin mutta se pölyttyy nurkassa. Motivaationi saan sillä että pakkaan treenikassin ja lähden kodin ulkopuolelle. En ymmärrä lapsen kanssa jumppaamisia, minusta ne ovat leikkimistä ja siinä se. Ei siinä voi treenata täsmällisesti kaikkia lihasryhmiä läpi ja järjestelmällisesti hakea tuloksia. Olen tosi päämääräkeskeinen ihminen, ja jos koen ettei tekemäni johda mihinkään tiettyyn lopputulokseen mun on vaikeaa löytää motivaatiota. En ole koskaan aiemmin tiputtanut painoa pelkästään syömisillä, aina olen treenannut kovaa siinä sivussa (paitsi nyt kun sain lapsen).

Painan tällä hetkellä 73 kg ja pituutta on 163 cm. Normaalipainoon päästäkseni (BMI) pitäisi tiputtaa 7 kg mutta haluan päästä reilusti sen alle. En vedä karkkia tai sipsejä, ylipaino hankittiin raskaudella ja syömällä normaalia ruokaa isoja annoskokoja. Pakastimen käyttöä voisin tehostaa kuten joku mainitsikin. Jotkut vinkit teiltä ovat tosi käyttökelpoisia, tutkiskelen niitä tarkemmin.
 
~Anne~
itse olen käyttänyt lapsen päiväunet hyödyksi jumppaamalla. Kaiken muun voi pätkiä tarvittaessa tai tehdä illalla.
Youtubessa on paljon jumppaohjelmia joka makuun, itse en tee mitä sattuu jumppia, vaan teen aina jotain 30päivän haasteita, esim Gillianin. Kahvakuulaa tulee käytettyä ja siihen olen katsonut 30minuutin jumpan usb:lle niin on helppo tehdä tv:n edessä.
 

Yhteistyössä