Lainaisiko vanhempasi sinulle 2000? jos tarvitsisit?

  • Viestiketjun aloittaja M
  • Ensimmäinen viesti
Haave harmaana
Mun äiti lainasi kanssa pienistä säästöistä mulle 6500 euroa auton ostoa varten, kun aloittelin ensimmäistä vakituista työtä johon auto oli pakollinen ja kilometrit viikossa aika hurjia. Mitään romua en halunnut ostaa sillä välille jääminen ei olisi ollut vaihtoehto, ihmiset luottivat siihen että tulen paikalle sovittuna aikana. Äitin mielestä oli järkevämpää lainata häneltä kuin pankista. No olen maksanut takaisin ihan säännöllisesti, kunnes ihan viime kuukausina kun on sairasloman takia ollut todella tiukkaa rahasta. Mutta takaisin maksan jos vain suinkin pystyn.
 
vieras
Vanhempani lainaisivat, mutta eivät huolisi takaisin. Eli siis antaisivat oikeasti. Miehen vanhemmat.. no ei edes tulisi mieleen kysyä. Mutta en pyydä missään tilanteessa lainaan rahaa, en ole koskaan osannut pyytää rahaa vanhemmiltani. Edes silloin kun sanoivat kustantavansa elämiseni, että saan käytyä koulut rauhassa. No, sitten kituutin ennenmin kuin pyysin ruokarahaa. Jos äiti antoi, niin eri, mutta itse en sanonut että tarvitsisin..
 
vieras
Kyllä lainaisivat. Olen joskus opiskeluaikoina viimeksi joutunut lainaamaan heiltä, mutta silloinkin maksoin kaiken takaisin. Samoin minä lainaisin nyt heille, mikäli jostain syystä tarvitsisivat. Eläkkeellä ja työttömyyskorvauksilla elävät, mutta ovat säästeliäitä ja saavat pienistä tuloistaan jonkin verran myös säästöön. Miehen vanhemmat tuskin lainaisivat, eikä mieheni heiltä kehtaisi edes kysyä. Välillä mies on kyllä vanhemmilleen joutunut pienehköjä summia lainaamaan. Eivät ole kovin fiksuja rahankäyttäjiä.
 
vieras
Lainaisivat tai antaisivat. Tai no isä lainaisi ja haluaisi minun maksavan vähitellen takaisin, ja äiti saattaisi jopa antaa tai sitten antaisi osan ja lainaisi loput. Esim. auton isompaan remonttiin, kun auto levisi aika yllättäen, sain tuollaisen summan.
 
raikku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vanhempani lainaisivat, mutta eivät huolisi takaisin. Eli siis antaisivat oikeasti. Miehen vanhemmat.. no ei edes tulisi mieleen kysyä. Mutta en pyydä missään tilanteessa lainaan rahaa, en ole koskaan osannut pyytää rahaa vanhemmiltani. Edes silloin kun sanoivat kustantavansa elämiseni, että saan käytyä koulut rauhassa. No, sitten kituutin ennenmin kuin pyysin ruokarahaa. Jos äiti antoi, niin eri, mutta itse en sanonut että tarvitsisin..
Ihan kuin mun vanhemmat ja minä :)
 

Yhteistyössä