Laitan lapsen hoitoon, vaikka oon ite kotona

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Enpä olis ikinä itsestä uskonut. Töitä haen ja nyt kun lapsi on reilu kolmen ajattelin, että saa mennä pariksi päivässä pikkuhiljaa hoitoon, jotta se töiden alku ei tuu sit niin suurena shokkina... Siksipä tänne tätä kirjoittelen, kun jotenkin on kauhee morkkis, vaikkakin lapsen takia tän teenkin... :(
 
kyllä se tuon ikäiselle jo ihan passeli onkin. oppii oleen ryhmässä jne. hyvää treeniä tulevaisuuteen.
mun esikoinen oli kotona 5vuotiaaksi asti,mitänyt kerhossa kävi joskus. nyt jos saisin uudelleen valita ois pitäny laittaa se päiväkotiin kun täytti 3v.
 
"aloittaja"
[QUOTE="hankey";23035166]Varmaan ihan hyvä ratkaisu lapselle. oletko jo laskenut, mitä maksaa?[/QUOTE]

Olen yksinhuoltaja niin ei mitään, päinvastoin mä säästän, kun lapsi syö hoidossa :D
 
"Kenguru"
Älä kanna mitään huonoa omaatuntoa! Tuossa iässä lapsi kaipaa jo leikkiseuraa, ja sinä tarvitset rauhaa ja aikaa hakea töitä. Pari päivää vaan viikosta, niin mukavahan se on lapsellekin. Pääsee totuttelemaan pikku hiljaa hoidossa oloon:)
En ole sen kannalla, että lapsi/lapset viedään täyspäiväisesti hoitoon jos ollaan itse kotona, mutta sinun tilanteessasi ei ole kyse tuosta. Ihan järkevän ratkaisun olet mielestäni tehnyt:)
 
"aloittaja"
[QUOTE="Kenguru";23035226]Älä kanna mitään huonoa omaatuntoa! Tuossa iässä lapsi kaipaa jo leikkiseuraa, ja sinä tarvitset rauhaa ja aikaa hakea töitä. Pari päivää vaan viikosta, niin mukavahan se on lapsellekin. Pääsee totuttelemaan pikku hiljaa hoidossa oloon:)
En ole sen kannalla, että lapsi/lapset viedään täyspäiväisesti hoitoon jos ollaan itse kotona, mutta sinun tilanteessasi ei ole kyse tuosta. Ihan järkevän ratkaisun olet mielestäni tehnyt:)[/QUOTE]

Kiitos :) Ja minulla on nytkin yksi työpaikka vetämässä, joka voi alkaa jo tällä vkolla (3 hakijaa jäljellä), joten se hoitopaikka on pakko olla, kun välillä on paikkoja, jotka alkaisi heti...
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";23035347]Minä en ymmärrä, mitä eroa siinä on, onko lapsi tarhassa pari päivää viikossa vai onko hän kerhossa.[/QUOTE]

No ei kai olisikaan, jos sellaisia kerhoja olisi, mutta kun niitä ei joka kunnassa ja pitäjässä ole....
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23035358]No ei kai olisikaan, jos sellaisia kerhoja olisi, mutta kun niitä ei joka kunnassa ja pitäjässä ole....[/QUOTE]

Siis tarkoitan, että sama on laittaa sinne tarhaa kuin kerhoon :) omanikin on tarhassa. En edes kyllä tiedä, onko täällä kerhoa. Päätin vain pitää tarhapaikan, kun se kerran meillä on.
 
,.,.,.
mullakin lapset jatkaa päiväkodissa, vaikka jäin työttömäksi, tosin otin heidät puolipäiväisiksi, esikoinen on eskarissa, joten se ei maksa mitään, kuopus sitten on saman ajan päikyssä kuin eskari on sen eskariajan. kuopuskin tosin jo 5v. joten kaipaa jo kavereitaan, ja sitten kun taas työllistyn niin saavat kokopäiväpaikat samasta päikystä.
 

Yhteistyössä