Lanttu/porkkana-sose + laatikoiden teko

Mun pitäs tehdä isompi satsi porkkana + lanttulaatikkoa. Aattelin et ostaisin valmista lanttusosetta, mietin vielä et tekisinkö porkkanasoseen itse. Minkä verran tulee siitä 1:stä valmis pussillisesta? siis riittääkö esim. 2:n isompaan kertakäyttöiseen vuokaan?
Minkä hintasia ne soseet on? ja onko teillä joku vakiohje millä teette?
Porkkanasoseen riisipuuron oon aatellu tehdä veteen ja lisään siihen sitten hyla/laktoosittoman kerman.

Saako tukusta isompia satseja sitä sosetta ja onko se halvempaa mitä normi ruokakaupassa?
 
leipoja
Valmiit soseet maksaa lähes 3e, eli ovat kalliita. kilosta porkkanoita tulee 1,7l vuoka porkkanalaatikkoa.
3 lantusta lisättynä muutamalla perunalla tulee kans 1.7l vuoka.
Mulla laatikot juuri uunissa.
Itse kannattaa tehä soseet, saa tuoretta ja hyvän makuista.
 
Lanttujen kuoriminen on sen verran työlästä hommaa et jos tekisin vain omaan käyttöön ni kuorisin itse, mut ku pitää tehdä ISO satsi ni "pääsee helpommalla", kiitos tuosta porkkana määrästä. eli tarvin luultavasti 10-15kg porkkanoita. Teen lanttulaatikon "pelkästä" lantusta.
 
"äiti"
Lanttujen kuoriminen helppoa ja nopeea kun sen osaa. Halkaise lanttu paksulla tukevalla veitsellä puoliksi. Leikkaus pinta vasten työlautaa ja samalla isolla veitsellä vuollaan paksut kuoret pois. Ei kuorimapuukolla tehdä lanttujen kanssa mitään.
 

Yhteistyössä