Lapsella verihyytymiä oksennuksessa!

  • Viestiketjun aloittaja "kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"kolmen äiti"
8-vuotias tyttö,joka on ollut kuumeessa eilisestä asti,oksensi äkkiä kun oli siirtynyt sohvalta sänkyynsä..KUn menin sitten siivoamaan sitä niin säikähdin,kun siellä seassa oli kirkasta verta ja hyytymiäkin..Tyttö on muuten hyvävointinen,mitä nyt nukkunut kuumeen takia,eikä ole syönyt..Kuume alkanut laskea tänä iltana,ja kuulemma tuli pirteämpi olo,kun oksensi.Meillä on muillakin samaa kuumevirusta perheessä,eli itse kuume on ihan "syyperäinen"..Säikähdin kovasti tuota oksennusta,mutta mies rauhoitti,että tuskin mitään vakavaa??Hän ainoa ajokortillinen täällä ja meni nyt nukkumaan,että jaksaa aamulla töihin..Minä en varmasti nuku silmäystäkään,kun olen huolissani..Jos vielä oksentaa samalla tavalla niin sitten empimättä päivystykseen..On se kumma,että miehet voivat vaan ola noin huolettomina ja minä naisena sitten valvon koko yön hädissäni..Aamulla vien neidin terveyskeskukseen hoitovapaan saamiseksi..Mutta onko muilla ollut kokemuksia,että verta oksennuksessa..?Voiko johtua,jos esim.nenästä valuu nielun kautta mahalaukkuun niinkuin mieheni ehdotti..?Ihmetyttää vaan,että hyytynytttä..
 
"hmm"
Oliko hyytymät kovin isoja? Ja olivatko tummia? Hyytynyt veri kummastuttaa täälläkin, yleensä kirkas veri saattaa tulla keuhkoputken seinämästä tai tosiaan nenänielusta, kun on yskimisestä ihan verillä. Mutta harvoin sitä verta niin paljon tulee, että ihan hyytymiä...
Vaikea sanoa mitään näkemättä, mutta aina voit soittaa oman alueesi päivystykseen ja kysyä. He näkevät ja kuulevat näitä asioita päivittäin, joten ehkä osaavat antaa edes mieltärauhoittavan vastauksen?
 
"aloittaja"
[QUOTE="nora";22982371]tai sitten oman terveyskeskuksen päivystykseen[/QUOTE]

Yritin,mutta odotin niin kauan vastaamista,että ehdin jo luovuttaa..Mies sai jotenkin puhuttua,että tuskin vakavaa..Ja nyt,kun meni nukkumaan niin tuntuu,etten saa herättääkään kuin äärimmäisessä hädässä..Hän vain tuumaa,ettei lähde "turhaan" yöksi sinne jonottamaan ja tutkimuksiin..
 
"aloittaja"
[QUOTE="hmm";22982376]Oliko hyytymät kovin isoja? Ja olivatko tummia? Hyytynyt veri kummastuttaa täälläkin, yleensä kirkas veri saattaa tulla keuhkoputken seinämästä tai tosiaan nenänielusta, kun on yskimisestä ihan verillä. Mutta harvoin sitä verta niin paljon tulee, että ihan hyytymiä...
Vaikea sanoa mitään näkemättä, mutta aina voit soittaa oman alueesi päivystykseen ja kysyä. He näkevät ja kuulevat näitä asioita päivittäin, joten ehkä osaavat antaa edes mieltärauhoittavan vastauksen?[/QUOTE]

Limaisia,venyviä hyytymiä oli muutama ja siinä seassa kirkasta verta,ei kovin paljon,mutta kuitenkin..
 
"Vieras"
[QUOTE="aloittaja";22982390]Yritin,mutta odotin niin kauan vastaamista,että ehdin jo luovuttaa..Mies sai jotenkin puhuttua,että tuskin vakavaa..Ja nyt,kun meni nukkumaan niin tuntuu,etten saa herättääkään kuin äärimmäisessä hädässä..Hän vain tuumaa,ettei lähde "turhaan" yöksi sinne jonottamaan ja tutkimuksiin..[/QUOTE]

Koita ap soittaa sinne vielä uudelleen. Kannattaa oikeasti, koska eihän sitä voi tietää, jos onkin oikeasti jotain vakavaa. :(
 
"huoh"
Mistä hemmetistä sun miehes voi tietää että onko kyseessä jotain vakavaa vai turhaa?? Sitä kun ei valitettavasti osaa kukaan sanoa ennen tutkimuksia. Mä olisin varmaan jo menossa päivystykseen. Tumma veri tulee käsittääkseni aina jostain "syvemmältä". Korjatkaa jos olen väärässä.
 
"aloittaja"
Tai sitten soitankin sinne neuvontaan..Ihan mielenrauhan vuoksi.Se vaan,että jos sanovat että heti näytille niin mieshän lähtee sitten pahantuulisena ja saan sitten siitä kuulla,jos mitään ei löydykään..
 
"aloittaja"
[QUOTE="huoh";22982411]Mistä hemmetistä sun miehes voi tietää että onko kyseessä jotain vakavaa vai turhaa?? Sitä kun ei valitettavasti osaa kukaan sanoa ennen tutkimuksia. Mä olisin varmaan jo menossa päivystykseen. Tumma veri tulee käsittääkseni aina jostain "syvemmältä". Korjatkaa jos olen väärässä.[/QUOTE]

Sitä häneltä yritin tivata,mutta niin hänkin vastasi,että eihän sitä voikaan tietää,mutta ei kannata tehdä hätiköityjä päätöskiä..Huoh..
 
"jepulis"
[QUOTE="aloittaja";22982429]Lapsi meni nukkumaan,ihan ok-vointiselta vaikutti..Seurailen tässä yön aikana hänen vointia ja aamulla menemme tk.[/QUOTE]

Et siis aio edes soittaa mihinkään? Kummallista touhua, sanon minä. Lapsi oksentaa verta, joka ei todellakaan yleensä ole normaalia. Äiti huolestuu (joka on aiheellista) ja yrittää soittaa jonnekin, mutta kun ei heti vastata, lopetetaan puhelu ja annetaan miehen manipuloida itsensä ettei hätää ole. Ja mies tuskin on lääkäri. Sitten tullaan tänne kyselemään neuvoja ja kun yritetään neuvoa, tehdäänkin omat päätökset ettei aio soittaa tai lähteä minnekään. Seelvä, mut mä en ymmärrä. Mut ei mun varmaan sitten tarvikaan ymmärtää.
 
An
[QUOTE="aloittaja";22982429]Lapsi meni nukkumaan,ihan ok-vointiselta vaikutti..Seurailen tässä yön aikana hänen vointia ja aamulla menemme tk.[/QUOTE]

Kuulostaa mielestäni hyvältä suunnitelmalta. Yötä vasten ihan turha olisi lähteä, tuskin mitään tekisivät (eivätkä oikein voisikaan tehdä). Jos lapsi kuitenkin on hyvinvoiva, käskisivät juurikin seurailemaan tilannetta. Gastroskopia tuskin tähän aikaan olisi mahdollista (?) ja muutoinkin ihan turhaa lapsen kiusaamista näillä tiedoin lähteä tekemään.
 
juustjoo
[QUOTE="aloittaja";22982435]Tai sitten soitankin sinne neuvontaan..Ihan mielenrauhan vuoksi.Se vaan,että jos sanovat että heti näytille niin mieshän lähtee sitten pahantuulisena ja saan sitten siitä kuulla,jos mitään ei löydykään..[/QUOTE]

Mä en voi käsittää tällaisia ihmisiä, siis tarkoitan nyt miestäsi. Voiko tosiaan olla niin kylmä ja välinpitämätön ihminen, että SUUTTUU vaimolle jos JOUTUU heräämään ja lähteä viemään OMAA LASTAAN hoitoon, kun on OKSENTANUT VERTA ja jos AMMATTILAISET KÄSKEVÄT TULLA NÄYTILLE.
 
"aloittaja"
Soitin,sanoivat,että voin seurata tilanneta kotona ja aamulla heti lääkäriin,niin kuin ajattelinkin.Ja ihmettelijöille;Sitä nyt vaan on vähän sekaisin itse,että mitä pitäisi tehdä niin johtopäätökset ovat sekavia..Lapsi säikähti reaktiotani ja verestä puhumista,alkoi panikoida ettei halua lähteä yöllä sairaalaan..Ajattelematon kun olin,että lapsen kuullen siitä puhuin..Halusi mennä nukkumaan,enkä tohtisi raasua nyt herättää ja lähettää yöksi päivystykseen,luulen että siellä menisi melkeinpä yhtä aamuun kuin mitä nukkumalla.Mies käväiis tuossa,ei hänkään saa unta,kun miettii..Eli ei nyt sitten kuitenkaan olekaan ihan välinpitämätön,ehkä vain turhan rauhallisesti suhtautuu asioihin..Mies olikin tätä vastaan,että palstalta kyselen neuvoja,koska omaa järkeäänhän sitä pitää käyttää..Tämä nyt oli vain sellainen hätäreaktio..
 
l
[QUOTE="aloittaja";22982435]Tai sitten soitankin sinne neuvontaan..Ihan mielenrauhan vuoksi.Se vaan,että jos sanovat että heti näytille niin mieshän lähtee sitten pahantuulisena ja saan sitten siitä kuulla,jos mitään ei löydykään..[/QUOTE]

En kyllä ymmärrä??? Eli miehesi suuttuu jos mitään ei löydy?! Voi jeesus. Paras vaihtoehtohan olisi, että päivystyksessä löytyisi jotakin vakavampaa vaikkapa vierasesine ruoansulatuskanavassa. Eikö? Suoli puhki ja vatsakalvon tulehdus niin ei mies suutu. Siitähän kannattaa suuttuua jos lapsella kaikki hyvin..

Anteeksi, mutta en vain ymmärrä. Itse olisin soittanut heti päivystykseen/neuvontaa jo tod. näk vienyt näytille. Täytyyhän sitä miestä kuitenkin suojelle, mitä siitä lapsesta..
 
An
Maalaisjärkeä saa käyttää, niinkuin ap tekikin! Lapsen tilan mukaan toki mennään, ja jos se on hyvä, kannattaa pysähtyä miettimään myös muita tekijöitä: ilta-aikana monessa paikassa tutkimusmahdollisuudet melko suppeat (jos siis kyseessä vähänkin pienempi paikkakunta missä ei laajaa sairaalapäivystystä ole).
 
korpeaa taas
Osaatko ajatella itse mitään?

Kun mies sanoo, et lähde viemään lasta lääkäriin. Pelkäät miehen reaktiota, jos lähtisittekin, ja käynti olisi turha. Ja miehesi on palstalta kyselyä vastaan ja sinä selittelet siksi palstailuasi.

On ihan kivaa olla itsenäinen, omilla aivoilla ajatteleva nainen. Sinun tilanteessasi olisin varannut jo ajat sitten yksityislääkärin, kantanut lapsen autoon ja hurauttanut näytille ammatti-ihmisen luo. En tajua, miksi pitää tehdä lapsia, jos ei olla valmiita huolehtimaan heidän hyvinvoinnistaan asiaan kuuluvalla tavalla. Thats it.
 
An
Sinun tilanteessasi olisin varannut jo ajat sitten yksityislääkärin, kantanut lapsen autoon ja hurauttanut näytille ammatti-ihmisen luo. En tajua, miksi pitää tehdä lapsia, jos ei olla valmiita huolehtimaan heidän hyvinvoinnistaan asiaan kuuluvalla tavalla. Thats it.
Mistä löydät tähän aikaan yksityislääkärin, jolla on a) mahdollisuus mahalaukun tähystykseen ja b) suostuu YHDEN hieman verta sisältäneen oksennuksen jälkeen kyseisen toimenpiteen suorittamaan hyvävointiselle lapselle?

Ei TODELLAKAAN ole mitenkään huonon äidin merkki, että kuuntelee JÄRKIPUHETTA mieheltään eikä heti suinpäin ryntää päivystystä kuormittamaan.
 
"hmm"
Samaa mieltä, viisas päätös kaikkien kannalta tarkkailla rauhassa lapsen vointia aamuun. Aina on se takaportti, että jos jotain ihan hillitöntä tapahtuu, että soittaa sitten 112 ja ambulanssin.
 
juusjoo
Mistä löydät tähän aikaan yksityislääkärin, jolla on a) mahdollisuus mahalaukun tähystykseen ja b) suostuu YHDEN hieman verta sisältäneen oksennuksen jälkeen kyseisen toimenpiteen suorittamaan hyvävointiselle lapselle?

Ei TODELLAKAAN ole mitenkään huonon äidin merkki, että kuuntelee JÄRKIPUHETTA mieheltään eikä heti suinpäin ryntää päivystystä kuormittamaan.
Ja voi toki käyttää senkin verran järkeä, että ajattelee sitä asiaa mitä tapahtui. jos esim. lapsi olisi kuumeen lisäksi vaikka, no, ripuloinut. Tai no vaikka sitten oksentanut mutta verta ei olisi tullut, olisi asia eri. mutta kun veri ei ole koskaan oksennuksessa ja ulosteessa normaalia (lukuunottamatta vaaleaa verta, esim. pukamien aiheuttamana tms.) saati sitten hyytymät. Sitä tässä ehkä ajetaan takaa.
 

Yhteistyössä