Lapsen eka yökyläreissu?

Puolitoistavuotiaan alkaisi olla aika kokeilla yökyläilyä, paitsi meidän parisuhteen kannalta, niin myös siksi, että asiasta olisi hänellä ja mummo(i)lla edes hiukkasen kokemusta, kun meille tulee lähtö synnärille ensi keväänä.

Kuinkahan paha ikä tämä on ekaa yökylää ajatellen? Anoppi ottaisi pojan vaikka ns. kylmiltään, matkaa on tosin vain kivenheitto, joten jos joku menee mynkään, lapsen luo pääsee parissa minuutissa.

Minun äitini on esittänyt, että voisimme mennä joululomalla heillekin, mutta yhdessä (minä+poika) ensin, että hän näkisi, millaiset rutiinit meillä on.

Saapa nähdä, mitä koko yökyläilyjutusta tulee, äitiä jänskättää :)
 
äiti, kohta x 2
Meillä oli tyttö juuri n.1,5v, kun oli eka kerran yökylässä mummulassa. Käytiin miehen kanssa pikkujouluissa. Vietiin tyttö illalla mummulaan (joka hyvin tuttu paikka tytölle) ja haettiin jo aamupäivällä seuraavana päivänä. Hyvin olivat pärjänneet :)
 
Mun muksu oli äidilläni tasan 1v. Ja hyvin oli menny. Oltiin kyllä oltu ennenkin mummilassa ja hän meillä pojan kanssa joten paikka+ihminen ei olleet outoja. Mukana oli pesemätön yökkäri, uninalle ja kerroin mummille iltarutiinit unilauluineen. Kylmiltään en ois uskaltanu antaa yökylään. Pojan ollessa noin 1,5v sisko oli täälä meillä ja hyvin sekin oli sujunut. Paikka tuttu eikä hoitajakaan aivan outo.
Toivotaan ap että teilläkin sujuu yökyläily.
 
ei ymmärrä.
Miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeeta. Olkaa hyvät ihmiset kiitollisia, jos teillä on joku luotettava ihminen, joka lapsen ottaa yöhoitoonkin. Iästä viis, ei siitä varmasti traumoja jää.
 
Mä luulen, että anoppi pelästyy ja alkaa hätäpäissään keitellä lohdukkeeksi jotakin ruokaa tuolle lapsoselle, jos nukkumaanmeno on samaa kuin kotona. Hetken siis täytyy kiukutella, itkeä ja surkutella itseään, ennen kuin uni tulee silmään. Ne ovat kyllä krokotiilinkyyneliä, mutta anoppi on kamalan herkkä pojan pienimmällekin pahalle mielelle. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä.;22650679:
Miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeeta. Olkaa hyvät ihmiset kiitollisia, jos teillä on joku luotettava ihminen, joka lapsen ottaa yöhoitoonkin. Iästä viis, ei siitä varmasti traumoja jää.
Kyllä, tästä ja monesta muusta asiasta on kyllä oltava :heart:
 

Yhteistyössä