Lapsen eläin allergiasta


Lapsen allergiasta
Eli tuolla 3,5-vuotiaalla todettiin allergia kissalle, kanille, hevoselle, pölylle ja koivulle.

Nyt sitten anoppilaan oli otettu kissa ja meillä pitäis mennä sinne ehkä kolmeksi päiväksi. Tytöllä menee jo vähäisestä koskemisesta naamapunaiseksi ja nenä ja silmät alkaa vuotaa. Anoppi oli sanonut että voi viedä kissan aina siksi aikaa hoitoon, mutta eihän se auta kun se kissan pöly on kuitenkin siellä. Ja en sitten tiedä viekö, ja tuo tyttö ei varmasti malta olla koskematta siihen kissaan jos se siellä on, sen verran on eläinrakas. Tähän saakka ei olla tarvittu allergialääkkeitä vielä, mutta miten siis, auttaako ne lääkkeet tuohon naamanpunoitukseen ja nenän vuotamiseen?

Vai pitääkö yrittää etsiä sieltä päin joku toinen yöpaikka?

Ja allergialääkkeet on ilmeisesti tabletteja? Kuinka antaa ne tuolle kun ei varmasti tabletteja niele?

Jos jollain kokemusta niin mielelläni kuulisin :flower:
 
Zyrteciä on myös tippoina, reseptilääke!

Antaisin lääkettä jo ennen vierailua ja jos tuntuu, että oireilee silti niin katkaisisin vierailun siihen.

Itse en voi yöpyä kissatalossa; muutama tunti menettelee, mutta silmät kutiavat kovasti. Yön jälkeen olo on jo aika sietämätön. Joten tarkkailisin lastanne ja lähtisin kotiin jos on oireita.

Itselläni lääkkeet auttavat välillä enemmän, välillä vähemmän. Kannattaa kokeilla kuitenkin.
 
Meillä todettiin kanssa kissa-allergia tytsyn ollessa 4 v. Meillä on kotona kissa ja allergialääkäri oli sitä mieltä, että kattia ei tartte hävittää. Tytsy sietää meidän kissaa, hällä tulee silmäoireita jos koskee kissaan ja sitten koskee silmiinsä, silmät alkaa kutista jne...

Meille määrättii Aeriusta siirappina ja sitä on sitten otettu. Kyllä se auttaa ja lääkitys kannattaa aloittaa muutama pv ennen sinne menoa. Hyvää lomaa!
 
Minä en pysty olemaan kissan kanssa samassa talossa puolta tuntia pidemkpään, vaikka syön allergialääkkeitä kuinka paljon. Se on tosi yksilöllistä. Katti vaan naapurille ja kunnon siivous kämppään ja lapselle allergialääkettä jo etukäteen, jos reissu on välttämätön. Kannattaa varautua kuitenkin siihen, että reissu saattaa jäädä oletettua lyhyemmäksi.
 
Mulla itsellä todettiin astma muutaman vuoden ikäisenä. Oireili mummolassa, vaikka kissa oli ollut kuolleena jo muutaman vuoden. Se hilse, mikä kissoista ja muista elukoista irtoaa, jää patjoihin, sohviin, tyynyihin yms. lähes ikuisiksi ajoiksi. Saa olla melkoinen siivousihme, jos pölyn saa pois siivoamalla. Ja pahin, mitä eläinkodissa voidaan tehdä, on se, että imuroidaan vähän ennen kuin allerginen tulee kylään! Siinä se pöly vasta lähteekin liikkeelle. Kannattaa imuroida pari päivää ennen vierailua, ja sitten pyyhkiä pölyjä ahkerasti. Mulla se tehoaa kissan kohdalla, mutta koirapaikoissa voin viipyä korkeintaan pari tuntia. Joskus vain 5min. Riippuu koirastakin. Joskus auttaa, kun vetelen Zyrteciä tai vastaavaa ennen kyläilyä normilääkityksen lisäksi.
 

Yhteistyössä