Lapsen hoidosta todistus... kysynpä jos joku tietää vastauksen

Sunnuntaina lääkäri kirjoitti 3 päivää, eli tänään viimeinen? Kuitenkin mulla olis ollu vaan 1 työpäivä siinä välissä. Voiko terkka kirjoittaa mulle huomenna uuden lapun, jos otan omaksi vapaaksi sen maanantain enkä vie sitä lääkärin lappua ollenkaan? Vai pitääkö olla lääkärin kirjoittama kun sunnuntaina lääkäri kirjoitti, jota en siis veisi ollenkaan???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
et vie jompaa kumpaa lappua ollenkaan. Miksi et ota huomista omaksi vapaaksi?
Sen vuoksi en ota, jos tyttö on vielä loppuviikostakin kipeä niin saan olla palkallisesti kotona hänen kanssaan. Eli jos jätän tuon lääkärin lapun viemättä niin sitten voin pyytää uuden huomenna? Pitääkö lääkärin se kirjoittaan, vai riittääkö terkan kirjoittama? Tätä mietin siks ku jos mulle kirjoittaa lääkäri sairasloman niin terkka ei sitä voi jatkaa vaan se pitää lääkärin jatkaa, päteekö sama sääntö myös lasten kohdalla?
 
Ok, kiitos vastauksesta. Täytyy mun soittaa aamulla neuvolaan joka tapauksessa, sieltähän se terkka sanoo miten asia pitää hoitaa. Sunnuntaina olemme käyneet lääkärillä eikä silloin ollut muusta epäilystä kuin viruksen aiheuttamasta flunssasta. Pienempi sisko oli n. 3 pvää kuumees ja parani, miehellä oli 2 päivää kuumetta ja laski. Tällä neitosella on ollut tosiaan nyt tasan viikon kuumetta ja tuntuu ettei parane millään :(
 

Yhteistyössä