Lapsen kaverin äiti teki aika törkeän tempun lapsille

  • Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti
vieras..
Lapset suunnittelivat uintireissua ja kyselivät kyytejä monta päivää. Ite sanoin suoraan että tällä viikolla ei onnistu. Täältä uimahalliin noin parikymmentä km.

Kaverin äiti sitten lupasi viedä lapset tänään jos minä hakisin. Lupasin hakea vaikka monta muutakin menoa.
Lapsi tuli koulusta ja pakkasi uimakamppeet ja soitti kaverilleen että mihin aikaan lähtevät. Kaveri sanokin ettei heidän äiti viekkään. Ei edes selittänyt miksi.

Iltapäivän lapsi makasi huoneessaan itkemässä. En vain ehtinyt kuin sanoa että järjestetään toisena päivänä jotain. Nyt tuo jo pelaa tuolla veljensä kanssa.

Mutta en tajua että aikunen ihminen voi lapsille tehdä noin. Yhtä pettynyt se kaverin lapsikin on ollut. Toki ymmärrän että jos jotain pakollista olisi tullut ja sen lapsetkin olisi ymmärtäneet. Kaveri sitten jälkeenpäin lapselle sanonut että siksi äitinsä ei vienyt kun he pääsevät ensi viikolla koulun kanssa uimaan. No se oli kyllä jo eilen tiedossa kun kyydin lupasi.
 
"a p"
Miksei kaverin äidillä ole saanut olla jotain muuta tekemistä, ettei päässytkään, mutta sulla saa?
Siksi kun en alunperinkään luvannut niitä lapsia viedä kun tiesin etten jouda. Ja ilm ei tuolla kaverin äidillä mitään menoa ilmaantunut ei vaan jostain syystä halunnut jaksanut viedä noita.
Ois sit jo eilen sanonut ettei onnistu. Ja olisin tietenkin ne lapset hakenut omien menojen välissä kerran niin lupasin.
 
....
Jaa.. Kyllä aikuisella ihmisellä on oikeus perua joku uintireissu. Eikä lapsesi kuulosta kovin vakaalta jos noin pientä pettymystä itkee koko iltapäivän.

Juuri tämän takia haluan olla mahdollisimman vähän tekemisissä yhdenkään lapseni kaverin vanhemman kanssa. Aina löytyy joku jolla on naama väärinpäin ja joka asiasta.
 
"a p"
Jos se sulle oli noin tärkeää niin mä maksaisin vaikka taksin silloin. Sulle tärkeä, toiselle äidille ei niin tärkeää.
Omille lapsilleen voi niitä pettymyksiä toki tahallaankin aiheuttaa jos siltä tuntuu. Mutta toisten lapsille pitäis kyllä yrittää lupaukset pitää mitä antaakin. Itse teen niin kyllä omien lastenkin kanssa. Ja täällä maalla ne taksimatkat on vähän eri kuin jossain kaupunkialueella.
 
niin no
[QUOTE="a p";30446569]Omille lapsilleen voi niitä pettymyksiä toki tahallaankin aiheuttaa jos siltä tuntuu. Mutta toisten lapsille pitäis kyllä yrittää lupaukset pitää mitä antaakin. [/QUOTE]

Siis MITÄ? Oletko oikeasti tuota mieltä???
 
"a p"
Jaa.. Kyllä aikuisella ihmisellä on oikeus perua joku uintireissu. Eikä lapsesi kuulosta kovin vakaalta jos noin pientä pettymystä itkee koko iltapäivän.

Juuri tämän takia haluan olla mahdollisimman vähän tekemisissä yhdenkään lapseni kaverin vanhemman kanssa. Aina löytyy joku jolla on naama väärinpäin ja joka asiasta.
En vaan tajua millä perusteella. Se uintireissu on täällä korvessa asuvalle lapselle aika iso juttu. Kun ei edes kuukausittain sinne uimaan pääse. Joten ei ollut pieni pettymys. Ja siis lapset sen verran isoja että olisivat menneet keskenään uimaan eli se kaverin äidin olisi pitänyt vain viedä ne lapset sinne.
 
viera.s
Minä veikkaisin, että se kaveri on töppäillyt niin pahasti, että äitinsä on rangaistukseksi perunut uimareissun. Lapsi ei välttämättä haluaisi tätä kaverilleen tunnustaa, siis että uimareissun peruuntuminen on oikeastaan hänen vikansa. Mutta tällaisen ymmärtäisin (riippuen kielletyn teon vakavuudesta) kuten myös pakottavat esteet. Muuten vaan ei saa minusta lupausta perua.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
....
[QUOTE="a p";30446581]En vaan tajua millä perusteella. Se uintireissu on täällä korvessa asuvalle lapselle aika iso juttu. Kun ei edes kuukausittain sinne uimaan pääse. Joten ei ollut pieni pettymys. Ja siis lapset sen verran isoja että olisivat menneet keskenään uimaan eli se kaverin äidin olisi pitänyt vain viedä ne lapset sinne.[/QUOTE]

I rest my case..

Sinunlaisesi ovat ahdistavia.
 
niin no
[QUOTE="a p";30446589]Lue loppuun. En todellakaan tee niin omille enkä toisten lapsille. Mut joku tuossa kommentoi että aikuisella on oikeus perua lapselle tekemät lupaukset jos niin haluaa.[/QUOTE]

Päätäpä mitä mieltä olet, kun ihan selvästi kirjoitit, että omille lapsille niin voi tehdä, mutta toisten ei. Mitä hittoa sä sillä sitten tarkoitit jos et kuitenkaan sitä mieltä olekaan, vai oletko, vai miten se oli?
 
niin no
[QUOTE="a p";30446601]En pääse enkä ole niin väittänytkään. Mutta se ehkä antaa mittasuhteita kuin isosta asiasta lapselle oli kysymys.[/QUOTE]

Jos se on niin iso asia, niin koita saada onnistumaan vähän useammin..? Siis ihan itse.
 
Vierass
[QUOTE="a p";30446569]Omille lapsilleen voi niitä pettymyksiä toki tahallaankin aiheuttaa jos siltä tuntuu. Mutta toisten lapsille pitäis kyllä yrittää lupaukset pitää mitä antaakin. Itse teen niin kyllä omien lastenkin kanssa. Ja täällä maalla ne taksimatkat on vähän eri kuin jossain kaupunkialueella.[/QUOTE]
Tahallaan? Mun mielestä tämä menee liian pitkälle. Yleensä omat vanhemmat pyrkivät pitään tarkemmin lupaukset, mutta vieraampi voi luvata kaikenlaista herkemmin ja peruuntumisiakin tulee pakosti, kun on luvattu asiaa sen enempää miettimättä. On hyvä oppia, että suunnitelmiin tulee muutoksia joskus väistämättä ja silloin toimitaan uuden muuttuneen tilanteen mukaan.
 
??????
[QUOTE="a p";30446607]Ei ole hyvänpäivän tuttu. Ollaan oltu 20 v enemmän tai vähemmän tekemisissä. tällä hetkellä vähemmän. Mutta lapset olleet vauvasta asti tekemisissä ja ovat tällä hetkellä toistensa parhaat kaverit. Eli ovat jatkuvasti yhdessä.[/QUOTE]

No herranen aika, soita sille itse ja kysy jos se sun elämän on saanut noin raiteiltaan :eek:
 

Yhteistyössä