Lapsen kummista.. ehkä turhaa nipoilua!

  • Viestiketjun aloittaja "Tessa"
  • Ensimmäinen viesti
yrf
Ihme sädekehien kiillotusta taas joiltakin "kyllä minäkin hoidin 10 lasta ½ tunnin yöunilla, siivosin kämpän, tein miehelle ja lapsille ruokaa, pidin itseni aina kunnossa enkä koskaan kaivannut apua"

Mulla on täysin sympatiat ap:n puolella.

Jos kummi on pyytänyt kylään ja luvannut hoitaa, niin onhan se kyllä persieestä, ettei kuitenkaan lupauksiaan pitäny vaan käyttäytyi vähintäänkin töykeästi.

Mä en todellakaan menis sinne enää uudestaan ja jos puhe tuosta tulee kummien kanssa niin suoraan sanoisin, että heistä ei kyllä ollut hivenentäkään apua.
 
"vieras"
[QUOTE="Tessa";22850208]Joo, niinpä. Eipä heistä kyllä kauheesti apua ollu... Meillä siis ongelmana on se, että tuo lapsi herää aina sika aikaseen. JA ei suostu aikasin unille. Nukkuu just ja just 8 tuntia.
Nukkuu sen kyllä putkeen, mutta pakko on itse illalla käydä suihkussa jne.
Eli ehdin nukkua sen 6 tuntia. Tuntikin uniin lisää ois ollu kiva..
Tulee vaan niin turhautunut olo.
Mies oli pikkasen kummissaan, kun oli pyytänyt apua. (kyseessä on siis hänen sisko)
Ja sanonut, että ois kiva jos vaimo sais nukkua. Ja he olivat ihan täpinöissään.
Sanoivat kuinka saan ihan rauhassa saunoa, syödä ja nukkua. Eipä onnistunu mikään.
Ja sainhanmä osakseni myös arvostelua siitä, etten nukuttanu pakkasilla ulos.
Ulkona -20. Ja siis asutaan kerrostalossa. Partsilla on 30 senttii lunta, ja tuuli ottaa kokoajan tohon..[/QUOTE]

Voi kun olisikin joskus vauva-aikaan ehtinyt 6 tuntia nukkua putkeen,vähäks olis ollut ruhtinaallista...meillä nukkui max. 2h putkeen.

Mutta joo oli tuo munkin mielestä ikävä homma,ymmärrän pettymyksesi kyllä.
 
"Tessa"
[QUOTE="kolmen äiti";22852084]Ja kun he tulivat sanomaan siitä tutista niin sinä, et osannut sanoa että "NO LAITTAKAA SILLE TUTTI SUUHUN?!?!"[/QUOTE]

Joo, sanoin kyllä. Mutta, heillä oli elokuva kesken.
 
"Salli"
Meillä on useampia lapsia eikä kummit ole heitä ikinä hoitaneet.
Ei ole tullut mieleenkään.

En siis voisi vetää herneitä nenään kun tuollaista ei tapahtuisi.
Hoida itse lapsesi.

Meidän päivänsäteet ovat heräilleet 15-30min välein, ensimmmäisen 6kk.
Sitten 30-60min välein.
Väsymykseen tottuu. Ja se on juuri niin iso asia kuin siitä tekee.
Ei siitä kukaan nauti mutta se harvemmin tappaakaan.
 
b
ymmärrän ärtymyksesi, mutta ilmeisesti kummit olivat täysin "kädettömiä" vauvan kanssa. Näitä löytyy ja esim. meidän pojan kummitäti on juuri sellainen. Ei ole koskaan ollut lasten kanssa eikä osaa olla. Tiedämme tämän, joten teemme vierailujen ajaksi hieman erilaisia järjestelyjä ja miehen veli ottaa päävastuun lapsesta jos menee kylään yksin, koska häneltä lasten hoito onnistuu. Kaikki ihmiset eivät myöskään tajua olla vieraanvaraisia, vaan ovat hyvinkin itsekkäitä ja silloin ei välttämättä (lupauksista huolimatta) tajua antaa toisen olla rauhassa, nukkua tai tulla vieraan seuraksi. Näitäkin riittää meidän tuttavapiirissä. Itse silloin lasten syntymän aikoihin tämä otti kovasti päähän, mutta nyt kun lapset ovat vanhempia ja itsekin vanhempi niin ymmärrän, että toiset ihmiset vaan on tuollaisia.
 
ouuy
Voi jumalauta mitä ihmisiä täällä kun alkavat selittämään JOO EI MEILLÄKÄÄ NUKUTTU YHTÄÄN, ET SÄKÄÄN UNTA TARTTE!1 Ymmärrättekö, että tuo 6 tuntia voi olla toisille ihan liian vähän, niin että jos useampana yönä saa nukuttua 6 tuntia, on sitten kuin kävelevä zombie? Esim. erilaiset sairaudet tai lääkkeet voivat muuttaa unentarvetta ja sille vaan ei itse voi mitään, sille ei voi mitään että yksinkertaisesti ei pysy enää hereillä kun jonkin aikaa on ollut lyhyillä unilla. Ihmisillä on erilaiset tarpeet tässäkin asiassa joten turha teidän levitellä tänne noita aikataulujanne ja unien määriänne koska se määräytyy yksilöllisesti!!
 
Jäis mulla ens kerralla menemättä ja vähän kieroon kyllä katsoisin seuraavan kerran ku tavattais.. Minäkin suosittelen jättämään sen kahdenkeskisen ajan joku ilta väliin ja nukkumaan menoa heti kun lapsikin nukahtaa, jos kerran väsymystä on ilmassa. Käyt vaikka lapsen kanssa yhdessä päivällä suihkussa :)
 
"vieras"
Voi jumalauta mitä ihmisiä täällä kun alkavat selittämään JOO EI MEILLÄKÄÄ NUKUTTU YHTÄÄN, ET SÄKÄÄN UNTA TARTTE!1 Ymmärrättekö, että tuo 6 tuntia voi olla toisille ihan liian vähän, niin että jos useampana yönä saa nukuttua 6 tuntia, on sitten kuin kävelevä zombie? Esim. erilaiset sairaudet tai lääkkeet voivat muuttaa unentarvetta ja sille vaan ei itse voi mitään, sille ei voi mitään että yksinkertaisesti ei pysy enää hereillä kun jonkin aikaa on ollut lyhyillä unilla. Ihmisillä on erilaiset tarpeet tässäkin asiassa joten turha teidän levitellä tänne noita aikataulujanne ja unien määriänne koska se määräytyy yksilöllisesti!!
No jos vauva nukkuu 8 h ja äiti tuhraa siitä 2 h suihkuun ja unenpuute vaivaa, niin eikö voi muut kuin ihmetellä?
 
ouuy
[QUOTE="vieras";22853112]No jos vauva nukkuu 8 h ja äiti tuhraa siitä 2 h suihkuun ja unenpuute vaivaa, niin eikö voi muut kuin ihmetellä?[/QUOTE]

Äiti ei tainnut sanoa käyttävänsä 2 tuntia suihkuun vaan että 'illalla on pakko käydä suihkussa jne.' Eli käydä suihkussa ja paljon muuta.
 
"hmm"
Äiti ei tainnut sanoa käyttävänsä 2 tuntia suihkuun vaan että 'illalla on pakko käydä suihkussa jne.' Eli käydä suihkussa ja paljon muuta.
niin, mikähän se on niin pakollista, että mieluummin on nukkumatta, vaikka kärsii unenpuutteesta..? valintakysymyshän se sitten on. olishan se kiva saada omaa aikaa, mutta luulis unen menevän edelle, jos oikeasti kovasti väsyttää.
 
Voi apua miten täällä haukutaan aloittajaa ja ollaan niin super-äitejä ettei muutkaan sais väsyä. :(

Täydet sympatiat aloittajalle, oma siskoni on samanlainen; on niin innoissaan auttamassa lasten kanssa ja selittää mitä kaikkea voikaan tehdä ja lopulta huomataankin mieheni kanssa, että tästä auttajasta on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. Ja omasta mielestään on siis ollut suurikin sankari hädässä. Eli tiedän tasan miltä tuntuu, kun tuollaisia lupauksia ei pidetäkään.
 
"Niinpä"
Mulla on symptiat kyllä ap:n puolella. Ymmärrän että pistää v**tuttamaan kun on asennoitunut siihen että käy rauhassa saunassa ja nukkuu pitkään. Ja kun niin ei käykään.

Toisaalta. Kummeilla ei ole lapsia, mistä he voivat osata hoitaa. Ehkä vähän kuitenkin pelkäsivätkin vauvaa. Moni taitaa olla unohtanut sen mitä se oli esikoisen kanssa kun ei oikein osannut, ei tiennyt mitä se vauva haluaa eikä paljon muutakaan.

Ja 8 tuntia putkeen unta on tosi hyvin vauvalta. ;) Eikö tuo liene ihan keskimääräinen aikuisenkin unen tarve? Neuvoisin ap että ensi kerralla jos pyyntö tulee niin varmista etukäteen että haluatteko todella auttaa. Vai suostutaanko siihen vain kun ei kehdata kieltäytyä veljen pyynnöstä.
 
"hmm"
Joo mäkin kyllä ymmärrän siinä mielessä näitä kummeja, että eihän vauvaa voi millään osata hoitaa jos ei ole omia lapsia. Ja kun ei ole oma lapsi kyseessä, ymmärrän senkin että se vauvan itkeminen voi ottaa hermoille ja siksi halutaan laittaa musiikkia kovemmalle. Inhottavaa se on, en mä sitä kiellä.

Ehkä he yrittivät auttaa, mutta eivät vain käsitä, että olisit halunnut nukkua vielä aamullakin. Oikeasti, jos ei ole omia lapsia niin kaikkea ei voi ymmärtää. Jopa sen tutin laittaminen suuhun voi olla vaikeaa, kun vähän pelätään että tehdään jotain väärin.
 

Yhteistyössä