Lapsen mustuaiset?!!

  • Viestiketjun aloittaja Huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti
Huolestunut äiti
Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta tai kerrottavaa.

Olen nyt pistänyt merkille että reilu 3 vuotiaalla lapsellani on toisinaan herkät silmät ja toisinaan isot mustuaiset. Tänään taas huomasin lapsen silmiin katsoessa mustuaisten olevan isolla kun taas meillä muulla perheellä mustuaiset olivat ihan normaalit samassa valaistuksessa. Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä asiasta. Pitäisikö olla huolissaan. :/
 
Huolestunut äiti
Muotoilinpa vähän hassusti asian. Eli siis tottakai toisinaan mustuaisten koko vaihtelee mutta lapseni mustuaiset saattavat olla isolla ja muilla paikalla olijoilla ihan normaalina samassa valaistuksessa. Eron näkee selvästi.
 
helmi
meillä poika täyttää tässä kuussa 3vuotta ja täsmälleen samanlailla ku teillä.. aina normaalissa tilassa tosi suuret mustuaiset.. sitä värillistä rinkulaa ihan olematon määrä :) ja on kuulemma ihan normaalia
 
Sanni
En tiedä voiko se mahdollisesti olla merkki jostain, mutta itse olen aina ollut tuollainen. Pupillini elävät ihan omaa elämää, ja yleensä möllöttävät tosi isona. Ei siihen ikinä ole puututtu, eikä silmissä tai muuallakaan mitään vikaa ole ollut.
 
Huolestunut äiti
Niin itse ajattelin että toisilla on vaan herkemmät silmät eikä tuo "isomustuaisuus" aina ilmene. Tulin taas miettineeksi asiaa kun huomasin tänään mustuaiset isolla. Aion nyt kuitenkin kaiken varalta ottaa huomenna yhteyden neuvolaan.
 
Huolestunut äiti
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Alkuperäinen kirjoittaja Huolestunut äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
katotko 4D.:tä?


Kyllä se ihan normaalia tietääkseni on.

En katso, miten 4d nyt tähän liittyy?
Jattelin että jos huolestuit kun katsoit ohjelman aihetta..ei siis millään pahalla.
Heh, en ottanut pahalla. Ihmettelin vain miksi kyselet katonko 4d:tä, piti heti kurkata telkku.comista mikä on aiheena ja nyt ymmärrän kysymyksesi. :)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
En tiedä voiko se mahdollisesti olla merkki jostain, mutta itse olen aina ollut tuollainen. Pupillini elävät ihan omaa elämää, ja yleensä möllöttävät tosi isona. Ei siihen ikinä ole puututtu, eikä silmissä tai muuallakaan mitään vikaa ole ollut.
Käytät huumeita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
En tiedä voiko se mahdollisesti olla merkki jostain, mutta itse olen aina ollut tuollainen. Pupillini elävät ihan omaa elämää, ja yleensä möllöttävät tosi isona. Ei siihen ikinä ole puututtu, eikä silmissä tai muuallakaan mitään vikaa ole ollut.
Käytät huumeita.
 
Huolestunut äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
eikös ihmisellä ole isot mustuaiset kun on jokin tunnekuohu päällä?
lapsilla siis vielä herkemmin?
en ole muuten laittanut merkille omien lasteni mustuaisia, ei varmaan sitten ole isoina kaikenaikaa.

Itselläni on kovin vähän tietoa asiasta. Olimme juuri tulleet muskarista ja kaupasta ja lapsi sai palan hyvää. Juttelimme juuri kuinka reippaana lapsi oli ollut muskarissa ja kaupassa ja kehuin lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huolestunut äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
eikös ihmisellä ole isot mustuaiset kun on jokin tunnekuohu päällä?
lapsilla siis vielä herkemmin?
en ole muuten laittanut merkille omien lasteni mustuaisia, ei varmaan sitten ole isoina kaikenaikaa.

Itselläni on kovin vähän tietoa asiasta. Olimme juuri tulleet muskarista ja kaupasta ja lapsi sai palan hyvää. Juttelimme juuri kuinka reippaana lapsi oli ollut muskarissa ja kaupassa ja kehuin lasta.
Voihan se olla, että lapsi oli niin innoissaan kehuistasi, että mustuaiset laajenivat. Aikuisen mustuaiset laajenevat ainakin silloin, kun hän on seksuaalisesti kiihottunut.
Soita kuitenkin sinne neuvolaan asiasta. Parhaat neuvot saat sieltä.
 

Yhteistyössä