Lapsen paino 2 vuotta 7 kuukautta

Moikka!
Minulla on poika, joka on tällä hetkellä 2 vuotta 7 kuukautta vanha. Hän on aina mennyt pituuden puolesta miinuskäyrillä ja vauvasta asti ollut enemmänkin pyöreä kuin mikään laiheliini. Minusta tällä hetkellä kuitenkin ihan sopusuhtainen. Kävin neuvolassa (omassa neuvolassa, olen raskaana) ja kysäisin terveydenhoitajalta onko pojan nykyinen pituus-painosuhde ok. Poika ei siis ollut mukana. Hän on pituudeltaan 89cm ja painaa 15kg. Terveydenhoitajan mielestä ’ei aihetta huoleen’, mutta selkeästi ymmärsi, että painoa oli hänen mielestään reilusti. Meillä syödään todella säännöllisesti, poika ei syö karkkia, pullaa yms. ollenkaan ja ulkoillaan muutama tunti päivässä (paitsi nyt hirmupakkasilla). Ruoka on täysjyvää, vähärasvaista yms…. Onko tuo paino siis jotenkin huolestuttava?
 
No meidän 2v on 90 cm ja painaa 13,5 kg joten ehkä hiukan pituuteensa nähden liikaa painoa mutta en mä nyt todellakaan olisi yhtään huolissani, seuraava pituuskasvupyrähdys kun tulee niin takuulla tasaantuu. Unohda se paino kokonaan ja anna lapselle terveellistä ravitsevaa ruokaa ja välillä jotain herkkuakin, mitä se teillä nyt onkaan ja ota rennosti :)!
 
"Minna"
Meillä oltiin 3v neuvolassa 15.3 kg ja 98 cm, tyttö. Terkan mielestä oikein sopusuhtainen silmämääräisesti arvioituna ja sanoi silmillä tehtävän arvioinnin olevan tärkeämpi kuin koneelle muodostuvan käyrän.
Joten jos lapsi näyttää sopusuhtaiselta, niin varmaan on sitä. Onhan niissä käyrissäkin normaali vaihteluväli +2 - -2.
 
Meillä poika (2v 10kk) painaa 15,2 kg. Pituutta en tiedä, mut varmaan lähemmäs metrinen jo on.
Ja hyvin on sopusuhtainen.
Meidän molemmat lapset on aina olleen "painavia" olematta pulleita (no, vauvana olivat kyllä pulleita) :)
 
No,
ei kuulosta minusta ap:n lapsi mitenkään erikoisen pyöreeltä,kaverilla tuon kokoinen "roteva" harteikas poika. Meillä tyttö 2v4kk n.93cm ja n.13kg,aina ollut pituus plussalla ja paino miinuksella.
 

Yhteistyössä