Lapsen sukupuoli

Zoe-F
Ku kirjottaa kuukeli (googlee) chinese boy or girl ni löytää monii sivui. Erilaisii kalenterei mut mun (21) kohal ei luvattu mitää muuta ku tyttöö paitsi tammikuus poikaa ni kaikis kalentereis.
 
Mut sit perään kyssäri. Miten tuo laskee oikein tuon naisen iän? ...mää noin vanha ole kuin se laskee..
Kiinalaiset laskee iän niin että syntyessään on jo 1 vuotta (laskevat siis kai raskausajan mukaan) ja kun kiinalainen uusi vuosi vaihtuu niin kaikista (se on ylensä helmi-maaliskuussa) tulee vuoden vanhempia. Eivät siis vaihda ikää syntymäpäivänä vaan uuden vuoden alussa. Eli vaikka olisit syntynyt joulukuussa ikäsi vaihtuu jo helmikuussa. Eli jos olet syntynyt tuon kiinalaisen uuden vuoden jälkeen niin ikää näyttää kaks vuotta enemmän kuin mitä oikea ikä on meidän kalenterin mukaan. Jos taas on syntynyt vuoden alussa niin ikää on yhden vuoden enemmän.
 
B-7
Kysyn tyhmänä mitä ton kalenterin conception tarkoittaa,pitääkö siihen laittaa viim kk aika vai hedelmöittymisaika vai mikä? =)
Jos laitan viim kk tulee sen mukaan poika ja jos oletetun hedelm.päivän tulee tyttö...
Jossain "huuhaasivuilla"samanmoinen kalenteri ja osa lapsista menee oikeen ,osa väärin mutta onhan nää 50-50% juttuja =)

Mutta aiheeseen:mulla 7:s raskaus menossa ,perjantaina rakenne ultra ja aion kysyä sukupuolta.Kuudessa aiemmassa oon saanut tietää sukupuolen r-ultrassa viikoilla 17+-20+ ja aina on pitänyt paikkansa!!Ei ole miksikään muuttunut=)Väitän myös jo itsekin tunnistavani ruudulta kumpaa on tuloilla! =)
 
Kiitos manna selvennyksestä. Päättelinkin sitten, et siinä on joku niksi. :D

Ja Petite-te pistä siihen ylempään oma syntymäaika ja alempaan hedelmöittymispäivä. :) Eli siis sun iän ja hedelmöittymisen perusteella lasketaan. :D Huomasin eilen, et jossakin sillä sivulla, missä ne tulokset luki, oli, et toi ois 80 % varma.. :whistle: Ja mä testasin kanssa useampaa noita ja kaikissa sain saman: tm ois ollu tyttö ja tämä poika. :D Sit testasin vielä huvikseen neljällä muulla jo syntyneellä, joiden tiedot tiedän ja nekin meni kaikki kohdilleen... :whistle:
 
Mulla vähän samanlainen kokemus kuin KUKERO:lla eli ekasta ei haluttu tietää - tosin vehkeet nähtiin, tai isi näki varmasti ja poika oli. Nyt tästä raskaudesta päätettiin, että kysytään ja kysyttiinkin ja saatiin vastauskin mutta ultraaja totesi vähän sarkastisesti, että eikö tässä nyt tää muu ole tärkeämpää.. No todellakin on mutta eihän sitä tarvii alkaa mutisemaan jos vanhemmat jotain kysyy. Voi olla vastaamatta ja pitää mölyt mahassaan. Melkein vieläkin harmittaa, että kysyttiin kun saatiin niin mukava vastaus. Luulis nyt ultraajien oikeasti tietävän, että lähes kaikki sinne seulaan menee sormet ja varpaat ristissä, että vauvalla -oli sitten tyttö tai poika - on kaikki hyvin..
 
Zoe-F
Jos löytyy sivu mis lukee se conception ni se meinaa hedelmöityst.
Miä en oo ihan varma noist vuosi jutuist mut se on vissii kiinalaisee kännettyn oma ikä plus vuos tai kaks. Mulle lupas joka iäl tyttöö.
 
sevitettiin rakenne ultrassa joskus viikolla 20 tai jotn. :whistle:
poikaa sieltä veikattiin, ja ite piti seki kysyä ku eivät ees alkanu kysymään että haluanko tietää.
Kysyin sitten itte. Ja pippelihän siellä vilkkui ihan selvästi. :snotty:
 
Meillä näkyi tällä kakkosella pojan merkit jo np-ultrassa niin selvästi, ettei erehtyä voinut :) Ja myöhemmin asia varmistui kun jouduttiin istukkatutkimuksessa kromosomit selvittämään.

Suomessa jostain syystä niin kovasti pantataan sitä sukupuolta vanhemmilta vaikka monissa muissa maissa on ihan normaali käytäntö että jos näkyy niin kerrotaan. Ja useinhan se näkyy, jos haaroväliin kurkistetaan...

Täältä voi itte käydä ennen omaa ultraa opiskelemassa miltä näyttää tytöt ja miltä pojat, niin tunnistaa sitten =) http://pregnancy.about.com/od/boyorgirl/a/girlboyultras.htm
 
Nuo kiinalaiset kalenterit ei ainakaan mulla oikein pida paikkaansa. Kaksi kolmesta tai kaikki vaarin, riippuen kalenterista.
Vanhan kansan uskomuksista taitaa parhaiten pitaa kutinsa se etta tytolta pahoinvointia enemman. Tuttavapiirissa ja itse huomattu.
Esikosta ei kysytty sukupuolta mutta vahva poikaolo ja poikahan se olikin. Toisesta ei ollut itsella mitaan vihia mutta rakenneultra paljasti ihan selvan pippelin ja nain oli. Kolmosesta oksetti ja kuvotti 24/7 ja alusta asti todella vahva tytto-olo vaikka isanta oli vakuuttunut etta oma jalkapallotiimi saa taas vahvistusta. Ultria oli riski-raskauden takia paljon ja jokaisessa vauva makoili jalat levallaan eika epailysta jaanyt etta tyttohan se siella. Nyt tuossa tuhisee vieressa :heart:
Minulle muuten sanoi laakari etta jos ultrassa nayttaa tytolta niin se on aika varma sitten mutta poika-arvaus joskus osoittautuu tytoksi napanuoran takia. Kun sanoin kuulleeni enemmankin painvastoin niin laakari naurahti etta optikolle asiaa sellaisella ultraajalla joka pojan jalkovalia luulee tytoksi :LOL:
 

Yhteistyössä