lapsen synttäreihin meni 300e

"vieras"
Kyllä se helposti menee, vaikka juhlittaisiinkin vain kotona. Meillä on aina sukulaisille ja kavereille eri synttärit, väkeä on suht paljon ja tarjoiluihin menee helposti yhteensä tuo 300€.
 
"jooh"
Kuulostaa suurelta rahasummalta. Lapsi kannattaisi opettaa tulemaan vähemmällä toimeen. Voihan suunnitella jotain halpaakin huvia syntymäpäiväksi. Tietysti jos vanhemmat on rikkaita eikä rahalla ole väliä, sama sitten mitä se maksaa. Mutta jos rahasta on pulaa, sitä ei kannata tuhlata turhuuksiin.
 
.....
nooh, meillä meni n. 135e, tarjoilut, koristeet ilmapallot yms.

Itse leivoin kaiken (paitsi sipsit ja karkit) ja tarjoiluja oli todella paljon. Lapsen lahjan hintaa en laskenut tuohon summaan.

halvallakin pääsee jos tekee itse paljon.
 
No aika hinnakkaita tarjoiluja ihmisillä. Meillä oli nimiäiset viime kuussa, vieraita 31 kpl. Oli lämmin ruoka eli hernekeitto, jonka kanssa perunalepuskaa ja päälle sai valita juustoa tai leikkelettä, sitten oli kahvipöydässä 17 munan täytekakku, jauhelihapiirakkaa, lusikkaleipiä, viipalepipareita, mokkapaloja ja piimäpuolukkapiirakkaa sekä erityisruokavalioiden ihmisten vaihtoehdot, eikä noihin mennyt kuin joku seitsemisen kymppiä raaka-aineina. Kaverisynttäreillä ei aina lämmintä ruokaa, vieraita vähemmän yms.,eli ovat halvemmat.

Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin, että juhlajärjestelyt on iso stressi ja helpompi ostaa kaikki valmiina.
 
Normaalia. Meillä viimeksi 2v:n synttäreihin meni 200e kun oltiin liikkeellä Rainbown sijaan Valiota- meiningillä. Itse ne tarjoilut tehtiin eikä vieraitakaan ollut mahdottomia määriä, mutta minkäs teet. Halvemmalla ja vähemmälläkin olisi selvitty ja pärjätty jos olisi ollut budjetti mitä noudattaa.
 
"vieras"
Siis oikeesti te laskette paljon menee rahaa lapsen synttäreihin?! Jotenkin todella kamalaa mun mielestä! Vaikka kuinka olisi tiukkaa rahasta, niin en ikipäivänä silti laskisi paljonko mene nyt rahaa tähänki :eek: Tulee vähän sillanen olo et "hiton mukula, ni tarvii täläsiä synttäreitäkin järkätä"
 
[QUOTE="vieras";29065228]Siis oikeesti te laskette paljon menee rahaa lapsen synttäreihin?! Jotenkin todella kamalaa mun mielestä! Vaikka kuinka olisi tiukkaa rahasta, niin en ikipäivänä silti laskisi paljonko mene nyt rahaa tähänki :eek: Tulee vähän sillanen olo et "hiton mukula, ni tarvii täläsiä synttäreitäkin järkätä"[/QUOTE]

Hääbudjettikin on vaan sellasta "hittoako tässä nyt vielä naimisiin mennä!" ??
 
  • Tykkää
Reactions: Henriikka mustana
Meillä
ei olla laskettu,mutta ehkä jotain 100e paikkeilla max. Itse olen enimmät tarjoilut tehnyt. Vieraita nyt ei niin kauheesti,kaverisynttäreillä 5 lasta ja sukulaisversiossa 10-12.
 
"vieras"
saahan synttäreihin meneen vaikka 3000e jos vaan haluaa ja on ylimääräistä.
mutta onko siinä mitään järkeä?

Meinasin räjähtää nauruun . Lapsen ristiäisissä hernerokkaa.Tämä on vuosisadan pahin juhla tarjoilu. Sen olis ymmärtänyt laskiaisen aikaan mutta ei nyt. Halvalla olisi saanut muutakin.
 
"noo"
ON paljon minä en edes tienaa kuukaudessa noin paljon (ainakaan tällä hetkellä, edellinen 2 vuottaj a ainakin seuraava vuosi). Mieskään saa käteen kuin 1200 €, että aika iso osuus olis siitäkin tuhlata synttäreihin 300?
Juhlitaan meillä lapsen synttäreitä ja omiakin. Täytekakkua (20 €) lapselle synttärilahja, kummit nyt ainakin käy, ehkä kun kohta päästään kouluikään käy varmaan koulukavereita, mutta ei ne tuota tarjoilun hintaa kyllä nosta 300 euroon.
 
"vieras"
No aika hinnakkaita tarjoiluja ihmisillä. Meillä oli nimiäiset viime kuussa, vieraita 31 kpl. Oli lämmin ruoka eli hernekeitto, jonka kanssa perunalepuskaa ja päälle sai valita juustoa tai leikkelettä, sitten oli kahvipöydässä 17 munan täytekakku, jauhelihapiirakkaa, lusikkaleipiä, viipalepipareita, mokkapaloja ja piimäpuolukkapiirakkaa sekä erityisruokavalioiden ihmisten vaihtoehdot, eikä noihin mennyt kuin joku seitsemisen kymppiä raaka-aineina. Kaverisynttäreillä ei aina lämmintä ruokaa, vieraita vähemmän yms.,eli ovat halvemmat.

Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin, että juhlajärjestelyt on iso stressi ja helpompi ostaa kaikki valmiina.
Nyt en kyllä usko, että pärjäsit 70 €, kun teit noin 35 henkilölle vaikka itse teitkin. Järjestettiin just viime kesänä vastaavat juhlat 41 henkilölle ja koska raha oli tiukassa niin laskettiin ihan kaikki pennilleen.

Meillä meni jo 8 € servetteihin + kakun aluspapereihin. Lisäksi kahvi (2 pakettia, n. 9 €) + tee (3 €). Mehu oli itse tehtyä. Eli tuosta 70 € olis huvennut jo 20 €. Tuossa nopeasti päässä kun laskin niin ei tuolla 50 € olisi saanut noita ylläolevan tarjoilun aineksia ostettua kaupasta, mutta 80-90 € olisi varmaan selvinnyt. Eli ei ne nyt hirveän kalliiksikaan olis tullut.

Mut aiheeseen eli me järjestettiin noin 41 henkilölle juhlat viime kesänä ja meillä meni kaikenkaikkiaan vähän alle 200 € tarjoiluihin. Ei ollut lämmintä ruokaa, mutta oli suolaisia piirakoita. Ruokaa oli varattu niin että jää vähän yli ja tarjolla oli ihan perusherkkuja kuten marenkeja, pullaa, täytekakkua ja erinäköisiä keksejä.
 
"eee"
No aika hinnakkaita tarjoiluja ihmisillä. Meillä oli nimiäiset viime kuussa, vieraita 31 kpl. Oli lämmin ruoka eli hernekeitto, jonka kanssa perunalepuskaa ja päälle sai valita juustoa tai leikkelettä, sitten oli kahvipöydässä 17 munan täytekakku, jauhelihapiirakkaa, lusikkaleipiä, viipalepipareita, mokkapaloja ja piimäpuolukkapiirakkaa sekä erityisruokavalioiden ihmisten vaihtoehdot, eikä noihin mennyt kuin joku seitsemisen kymppiä raaka-aineina. Kaverisynttäreillä ei aina lämmintä ruokaa, vieraita vähemmän yms.,eli ovat halvemmat.

Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin, että juhlajärjestelyt on iso stressi ja helpompi ostaa kaikki valmiina.
Kyllä itse tekemälläkin rahaa menee helposti enemmän kuin tuo teidän seitsetmänkymppiä. Te olette tehneet tarjoilut todella edullisista raaka-aineista. Vaihdapa sokerikakkupohjainen täytekakku juustokakkuun ja jauhelihapiirakka kylmäsavulohipiirakkaan, niin summa nousee kertaheitolla huikeasti, vaikka kuinka itse tekisi :)
 

Yhteistyössä