Lapsen vammaistuki , näkeekö Kelan asiointisivuilta päätöksen

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Meillä täällä paikallisessa Kelassa kerrottiin, että päätöksessä menee kuukausi ja siitä tulee sitten tieto kotiin kirjeitse. Kohta ollaan kuukausi odoteltukin, mun mielestä ihan TÖRKEÄN pitkä käsittelyaika - usein kaikki terapiapäätökset ym. roikkuvat ilmassa käsittelyn ajan, kun ei ole selvää kuka ne maksaa :kieh: !!! Tähän pitäisi kyllä saada aikaan muutos!
 
aapee
Alkuperäinen kirjoittaja aanah:
Meillä täällä paikallisessa Kelassa kerrottiin, että päätöksessä menee kuukausi ja siitä tulee sitten tieto kotiin kirjeitse. Kohta ollaan kuukausi odoteltukin, mun mielestä ihan TÖRKEÄN pitkä käsittelyaika - usein kaikki terapiapäätökset ym. roikkuvat ilmassa käsittelyn ajan, kun ei ole selvää kuka ne maksaa :kieh: !!! Tähän pitäisi kyllä saada aikaan muutos!

Mä olen odottanut jo 3kk joten ei ainakaan marraskuun 4pv tule tilille koska ei päätöstä oltu tehty viime viikolla vielä.
 
kk
Meillä vammaistukipäätöksessä kesti reilu 2kk ja Kelan mukaan se on keskiverto-aika odottaa päätöstä. Eli voi mennä 3-4 kuukauttakin että saa päätöksen, mutta jos tulee myönteinen päätös niin rahat saa takautuvasti.
 
vieras
Ensimmäistä hakumusta viedessä sanovat käsittelyn kestävän 2-3 kk, uusinta hoituu nopeammin. Päätöstä minäkin täällä odottelen, että terapia jatkuisi.

Laittakaa muutkin kelalle palautetta, että ala-ikäisen lapsen vammaistuki pitäisi näkyä hakemuksen laittajan tunnuksilla. Ei siinä lapsen oikeusturvaa mitenkään loukata, kun päätös kumminkin tulee hakijalle. Ehkä tuo muutos saataisiin, jos tarpeeksi moni siitä antaa palautetta.
 

Yhteistyössä