Lapset lyhyellä ikäerolla?

meillä tytöt 2v7kk ja 1v 5kk, kolmas ois tulossa ens kuussa :D Hyvä näin, ompahan ainakin toisilleen seuraa... mut kyllähän tuo välillä pistää ottaan päähän ja ärräpäitä pääsee, mut en silti vaihtas tilannetta toiseen (vaikka joskus tuntuiskin siltä). Karmeeta ois pitkällä välillä tehdyt, ku kerkiäis oppia nukkuun yönsä taas niinku normaalit ihmiset :LOL: saas nähä vieläkö meillä yritetään tän kolmannen jälkeen vielä nelosta... aika näyttää =)
 
Ekalla ja tokalla ikäeroa vuosi ja 3 viikkoa.Olin tosi väsynyt!!! Silloin päätin että lapsiluku jää kahteen mutta mutta....nyt meillä on myös jo kolmas.Enkä todellakaan halunnut enää pienellä ikäerolla kolmatta!!!!
Jokainen kokee nää asiat omalla tavallaan mutta minä en nauttinut pienestä ikäerosta.Olin niin poikki perushoidosta ja en osannut nauttia lapsista lainkaan.Mulla oli ihan järkyttävät univelat.Toki lapsista oli seuraa toisilleen mutta kyllä sai olla erotuomarina koko ajan ja aina oli jatkuva kaaos päällä.Keskimmäisen ja kuopuksen ikäero on 4v 4kk ja on ollut kiva ikäero,ei liian pieni eikä liian iso.

T.kolmen äiti (-99,-01 ja -05)
 
Niin ja mä nautin kun isommilla lapsilla on jo omia kavereita,harrastuksia jne,ovat jo melko omatoimisia.Kotona oleminen on ollut ihan erilaista kun isommat lapset ovat jo koulussa/kerhossa.Kolmen pienen kanssa kotona...juu ei kiitos ;)
 
Meillä on esikoisen ja kakkosen välissä vuosi ja kuusi kuukautta. Muuten ikäero olisi mainio, koska nyt alkaa olla heistä seuraa toisilleen, mutta pienempi on valvottanut aivan mahdottomasti. En ole kymmeneen kuukauteen nukkunut juuri tuntia pidempään putkeen. Haluaisin kolmannen putkeen, mutta juuri tänään tuli periaatepäätös, ettei kolmatta ennen kuin tämä hullunmylly vähän rauhoittuu. Silloin kun aloin odottamaan toista oli kova vauvakuume eikä mitään mahtanut, mutta en tiiä olisinko hommaan ryhtynyt jos olisin tiennyt millaista tulee olemaan.... :headwall: Siksi pelottaa, jos kolmas olisikin valvottavaa sorttia. Mutta heti vaan pullat uuniin, kun taas jaksaa
 
Täällä ekan ja tokan väli justiinsa 2 vuotta,tokan ja kolmannen väli 1v 11kk ja kolkin ja nelkin väli 3v 6kk...Elikkä NELJÄ MUKSUA 7,5 vuodessa! Monien mielestä hurja tahti,mutta oispa nuo voineet tiuhempaankin tulla...tuo kaksi vuotta väliä on vielä ihan ookoo,mutta edellinen kuopus kun sai kekkaloida kolmekin vuotta joukon pienimpänä,niin uuden vauvan syntymä ottikin sitten hiukkasen kovemmalle.Miulle on sopinu pienet ikäerot,mutta sehän on ihan makukysymys ja eikä näitä muksuja "tehtailla" kuvitelmien mukaan...sillä ehkäisyä ei oo nähty vissiin kymmeneen vuoteen ja tällaiset ikäerot sattui vaan tulemaan!!!
 
meillä ekan ja tokan välissä 2.5v.,toka-kolmas 1v2kk ja kolmas-neljäs 1v3kk.Vanhin kohta 5,eli neljä muksua vajaas viidessä vuodessa.Plus kolme keskenmenoa väleihin :( Siinä nuo nyt taitaa olla,meno välillä melkosta mutta kyllä sen kestää =)
 
Meillä on ensimmäisen ja toisen välissä 1v5kk,
toisen ja kolmannen2v8kk
kolmannen ja neljännen välissä tasan 2v.

Meillä oli esikoinen niin nukkumaton ja muutenkin raskas tapaus, etteivät nuo muut ole tuntuneet mahdottomilta ;)
4 lasta 6 vuodessa, olen saanut kuulla asiasta. Tämän olen jaksanut, toisaalta nämä riittävät.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:28 Feenikslintu kirjoitti:
Meillä on ensimmäisen ja toisen välissä 1v5kk,
toisen ja kolmannen2v8kk
kolmannen ja neljännen välissä tasan 2v.

Meillä oli esikoinen niin nukkumaton ja muutenkin raskas tapaus, etteivät nuo muut ole tuntuneet mahdottomilta ;)
4 lasta 6 vuodessa, olen saanut kuulla asiasta. Tämän olen jaksanut, toisaalta nämä riittävät.
Nostan hattua sulle :flower:

Itse olin tosi poikki jo kahden pienen kanssa (vuosi ikäeroa).Ihme että meille on yleensä vielä kolmas tullut,tosin isommalla ikäerolla =)
 
kalainen
Heippa!
Hyvin jaksaa isonkin perheen kanssa. Meillä lapsia 4 ja kolme kolmessa vuodessa ja uusin vauva syntyi kun nuorin oli 3,5 vuotta. Nyt lapset 7( tyttö), 6 ja 4 sekä 9kk (poikia). Kesä tulossa ja elämä hymyilee. Välillä lapsilla on jos mitäkin ikää, mutta se pitää paikkaansa, että lapset kasvavat tosi nopeasti. Kuopuksesta olen vasta osannut nauttia oikeasti, ekan kolmen kanssa päivät meni vähän sumussa. Ääntä ja vauhtia riittää eikä tahti varmasti vähään aikaan hidastu. Ihanaa, että ihmisillä on paljon lapsia ja että jaksavat niiden kanssa.
 

Yhteistyössä