Lapset tekevät vanhemmistaan onnettomia

  • Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
Kun perheeseen syntyy lapsi, vanhempien huomio, tai ainakin äidin, siirtyy pelkästään lapseen ja oma elämä unohtuu. Sen näkee usein jo ulkomuodosta, että fokus on ihan muualla kuin itsessä. Puistot ovat täynnä onnettoman näköisiä tuulipukumammoja.
 
"vieras"
Joo, ja ainoastaan tuon huomionsiirtymisen takia ihmisten suku elää ja voi hyvin. Luonto on varustanut ihmislajin äidin tällä tavalla pitämään huomion pienessä ja avuttomassa ja hetkeksi unohtamaan itsensä.
 
"piipa"
Riippuu äidistä.
Lapsilleen voi omistautua täysillä tai ottaa ne mukaan omaan elämäänsä.
Minulla ainakin on aikaa hoitaa lapsia kotona ja käydä iltaisin salilla treenaamassa. Oma ulkonäkö on sen verran tärkeää ;D
 
"mie"
Mikä kumma siinä on että sitä tuulipukua aina mollataan? Minä mieluiten liikun lapsen kanssa vaatteissa jotka ovat rennot eikä harmita jos sotkeentuu tai vaikka rikkoutuu. Pukeudun paremmin kylään mennessä, juhliin tms. Onhan se aika koomisen näköistä kun hienohelma mammat sipsuttele korkkareissaan ja muotivaatteissaan ulkona eivätkä voi osallistua lapsen leikkiin hiekkalaatikolla kun vaatteet likaantuu :D siis jos sellainen ihme ylipäätään tapahtuu että tällaiset äidit hiekalaatikolle lapsensa kanssa menevät.
 
"Vieras"
Joo. Esim. siitä olisi hyvä puhua ääneen jossain, että vanhempien keskinäinen aika on kortilla vuosia lasten saamisen jälkeen. Kannattaisi useamman jäädä vain lapsettomaksi ihan rohkeasti.
 
Kyllä se on ihan oma valinta elääkö pelkästään sille lapselle vai myös itselleen. Onhan niitä paljon joiden elämä romahtaa siinä vaiheessa kun se elämän sisältö muuttaa pois kotoa, aika karu vastuu lapselle/nuorelle.
 
"onnellinen"
mistä sää sen tiedät, ett ne on onnettomia? ookko kysynny kaikilta tuulipukumammoilta, jotta " ootkos onneton kun oot niin onnettoman näkönen?" kaikkea onnellista sulle joka kirjoitit aloituksen, toivon sulle paljon onnellista elämää tulevaisuudessa, kun sitä ei nyt ilmeisesti ole :)
 
No tavallaan totta... Mutta ei kaikki silti jämähdä siihen olotilaan.. Itse olin ekat kuukaudet meikkaamatta, tukka pystyssä ja usein vaatteet vedin kaapista niskaan sen enempää miettimättä sopivatko yhteen... Sitten kun vanhemmuuteen tottui niin alkoi taas kiinnittää enemmän huomiota itseensä, parisuhteeseen ja ulkoisiin asioihin. Mun mielestä ihan normaalia, kun sopeutuu uuteen elämäntilanteeseen :) Onnellinen olin kyllä tukka pystyssäkin :)
 
"jaa"
Ei sitä uskalla kauheesti tuolla hymyillä, kun heti luullaan hulluksi. Ja ei kauheesti kannata itseänsä laittaa, kun heti kattelliset kuiskuttelee toisilleen, että mikähän tuokin luulee olevansa. Tuulipuku päälle vaan ja naama peruslukemille niin sulautuu paremmin joukkoon.
 
Äiti35
Mä luulen, että jokainen on onnellisin niin, että on itse saanut valita tiensä. Oli sitten lapseton tai lapsellinen. Oon mä nähny viimesen päälle muotikuteissa ja meikeissä olevia äitejä puistoissa ja ne vasta kuulkaa onnettoman näköisiä onkin :D.

Mä olin n 29-30-vuotiaaksi asti onnellinen ja vapaaehtoisesti lapseton. Sitten alkoi reissut, baari-illat, koti ja kaikki tuntua niin tylsältä, tyhjältä ja saman toistolta...again and again...ja tajusin, että haluan lapsen. Nyt oikeestaan ainoa onnettomuuden aihe on aikuisen seuran puute siellä puistossa...sitäkin aina silloin tällöin kuitenkin on tarjolla. Ja muuten on kyllä ystäviä, mutta lapsiperheisssä on aina omat rytminsä ja aikataulunsa, eikä ne välttämättä mätsää aina yhteen.

Mä ymmärrän, että joku on onnellinen lapsettomana, mutta oikeesti sitä EI vaan voi tietää, mitä se oman lapsen saaminen merkitsee, ennen ku sen ite kokee. Sitä rakkauden määrää ja laatua ei lapseton vain voi tajuta. Onnellinen voi olla ilman lasta, mutta onnen laatu on erilaista.
 
Eipä niinkään
Minut lapsen tulo on pakottanut skarppaamaan: olen tarttunut ikuisuuksia roikkuneisiin opintoihin, olen kiinnittänyt huomiota terveyteeni eri tavalla, olen hakenut aktiivisesti paremman avun mielenterveysongelmiini. Taapero saa minut kampeamaan joka aamu ylös sängystä, ulkoilemaan ja tekemään muutakin kuin tuijottamaan tv-sarjojen tuotantokausia dvd:ltä päivät pitkät. Myös mies on tarttunut omiin ongelmiinsa ja kasvanut henkisesti isoin harppauksin lapsen tulon myötä. Ja se, että olemme molemmat alkaneet kohdata omia ongelmiamme tahoillamme heijastuu parisuhteeseemme myönteisesti. Seksikin on parantunut, saan parempia orgasmeja. ;)

Lapsen tulo ei ratkaise ongelmia, mutta se on ollut minun kohdallani havahduttava asia: miten voin kuvitella pitäväni huolta pienestä jos en pidä huolta itsestänikään?
 

Yhteistyössä