Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Alexille ja Mintulle tsemppejä, teitä on raskaudet koetelleet! :hug:

Minä tulin tänne manailemaan että tänään olis pojan laskettu päivä! :kieh: Arvatkaa vaan onko edelleenkään ollut m itään supistuksia, ensimmäistäkään? Tai limatulppia? Saatikka mitään muuta? No ei ole ja ihan on semmonen olo ettei ikinä tulekaan.

Toivoopi Bee ja Ee, lähdössä kihlajaisjuhliin kakulle sitten kun ei synnärille pääse.
 
Mitäköhän Napsikselle kuuluu?? On varmaan jo vauva kainalossa :flower: :flower:

Rouva B: koita sinnitellä, odottavan aika on PIIIIITKÄ.. Kyllä sulla tosiaan on melkoisen pyörivä vauva masussa =)

Alex: kurja juttu toi raskausmyrkytys.. Toivottavasti pysyy kurissa paineet, ettei tartte takaisin osastolle heti mennä.
Mullakin todettiin raskausmyrkytys tällä viikolla. Kävin neuvolassa keskiviikkona, jossa alapaine oli yli sata, mutta pissassa ei proteiinia. Seuraavana päivänä mittailin paineita kotona, ja alapaine oli koko ajan yli sata, ja ei kun naistenklinikalle ja osastolle, jossa olin pari päivää. Pääsin kotiin kun paineet laski lääkityksellä, ja proteiinikin katosi pissasta, nyt seurailen tilannetta kotona. Kyllä se on yllättävän tylsistyttävää makailla siellä osastolla.. Todella sympatiseeraan niitä, jotka joutuu siellä viikkotolkulla olemaan..
Muutenkin olo on jo tosi raihnainen, joten sais jo nämäkin pojat mun puolesta syntyä!!

Vilhelmiina ja pojat 36+4
 
vilhelmiina72 melkeinpä oltiin samaan aikaan osastolla,mä kotiuduin sieltä torstaina päivällä :) Sä sait sentään lääkityksen paineisiin?Mulla vaan seuraillaan vaikka kuinka korkealla on...äskenkin kontrolloituna 193/108 mutta katsotaan :kieh: ottaisin mieluusti sen lääkityksen jotta olo paranisi.

Tänään siis kontrollissa käyty ja paineet on korkeat mutta edelleen odotellaan eikä aloteta lääkitystä...Tiistaina uusi kontrolli jälleen kerran.Hyvä tietysti että oon seurannassa mutta tää olo on huono joten olis kiva jos sille edes yritettäis tehdä jotakin.Katotaan mitä tiistai tuo tullessaan.

Napsuneiti on varmaankin jo sanut pienokaisen,jännää :D
rouvab sulla on siis eräpäivä tänään? :LOL: Nyt täytyy jutella sille kaverille että yksiön vuokra-aika umpeutuu puoleltaöin joten olis aika tulla ulos! :LOL:

Alex + tahvo 33+5
 
Napsiksen kuulumisia kurkkailemassa :saint:
Rouva B:llä ja Jannaliinillä vois kans jo alkaa tapahtuun :D Niin ja Wilhelmiinallakin pojat jo täysaikaisia! Hattua nostan kans sulle! Mulla varmasti kaksosodotus olis katastrofi kun ei yksikään meinaa pysyä sisällä...
(.) 34+0 tänään ja yksi rajapyykki saavutettu! Lääkitys loppui ja enää ei synnytystä yritetä aktiivisesti estellä. Vauvalle tiedoksi että 3 viikon päästä voidaan purkaa yksiön vuokrasopimus ja tavata kasvotusten :saint:

-minttu ja rimprenssa 34+0 :heart:
 
Onnea Taikis! :heart: :flower: Minä olen niin kade teille synnyttelemään päässeille!
Synnytyskertomuksia olisi tosiaan kiva kuulla.

Sanoinhan että synnytät ennen meikäläistä. Jotenkin niin pettynyt olo että tuntuu nyt että jokainen teistä synnyttää ennen meikäläistä. Olen aivan varma, että yliaikaisuuden takia tämä käynnistetään joskus vappuna. Ja sit puserran yli-ison vauvan hampaat irvessä ulos. Kiva.

Mintulle onnittelut virstanpylväästä. Turvallisemmilla vesillä olette jo! :heart:

Toivoopi Bee ja Ee, 40+3
 
Taikapapu: ONNEA!! Ihana kuulla, että synnytys voi olla nopea ja helppo =)

Alex: aika jännä, että sulle ei noilla paineilla aloitettu lääkitystä, johtuneeko raskausviikoista, kun mulla niitä kuitenkin enemmän.. Toivotaan, että vaiva pysyy kurissa, onneksi olet sinäkin kuitenkin jo noin pitkällä, ettei mitään suurta vaaraa, vaikka jouduttaisiin jo käynnistämäänkin. Itse jo toivoisin käynnistystä, mutta ei ne oo mitään siihen suuntaan vielä puhuneet.. Torstaina mulla on seuraava käynti, joten katotaan mikä tilanne sitten on.. Senkin takia toi käynnistys olis ihan kiva, kun mulla on se klexane-lääkitys, joka estää epiduraalin annon 12-24 tuntia pistosta, joten jos synnytys käynnistyy piikin piston jälkeen, jään tod. näk. ilman epiduraalia, joka ajatuksena lisää tätä muutenkin kasvavaa pelkoa..
Vilhelmiina ja pojat, 37+0 POKS, jees, täysiaikaisia ollaan :heart: :heart:
 
Taikapapu: Onnea hirmuisesti! :flower: Ja synnytyskertomusta odotellessa kunhan ehdit :saint: Ihanaa että oli helppo ja nopea synnytys, itekin toivon että tälläkin kertaa olis, viimeks pääsin tosi helpolla ja nopeesti :)
Rouva B: :hug: Jaksamista!
Jannaliinille myös jaksamista loppuodotukseen!
(.) Äitipolilla kävin tänään. Kohdunsuuta ei nyt ultrattu jostain syystä, joten en oikeen tiedä oliko jotain tapahtunu vai ei kun viimeks taas ei lääkäri koittanu käsin ollenkaan.. Nyt oli kaulaa jäljellä n.2cm, pehmeä ja sormelle auki. Lääkäri antoi luvan liikkua, mutta mattojen tamppaukset yms. pitää edelleen jättää muiden hommaks. Nyt tosiaan ei enää aktiivisesti estellä synnytystä, mutta hyvä olis jos vauva vielä 2-3 viikkoa pysyis masussa. Painoarvio oli nyt 2250g. Lääkäri katsoi käyriltä, että jos syntyis samoihin aikoihin kuin esikoinen (37+0) niin olis suurinpiirtein samanpainoinen (esikoinen oli 2600g).

-minttu ja rimprenssa 34+1 :heart:
 
Tulin kurkkailemaan joko Rouva B olisi synnyttänyt mut täällä se vielä on roikkunut näköjään ainakin tiistaina :D
Toivottavasti nyt synnyttämässä! ;)

Nyt aamulla olisi neuvolalääkäri vko 36 tarkastus ja toivon todella että vauva ei ole niin jumbo kokoinen kun vatsa antaa ymmärtää.......tekis mieli perua jo koko juttu koska en uskalla synnyttää isokokoista vauvaa enkä leikkaukseenkaan uskaltaisi :eek:

Onnea taikapavulle ja hienoa että oli helppo synnytys! :flower:

Jaksamisia muillekkin loppuraskauteen! Odottavan aika on pitkä! B)

T:äitiliini 36+3 :heart:
 
Huomenta,

Pikaisesti vain, lisää sitten myöhemmin.

Eli meille syntyi aivan täydellinen, ihana, suloinen, kaikki kätilöt ripsillään ja rauhallisuudellaan hurmannut pieni Prinssi 15042010 klo 22,01. Synnytys oli oikeastaan kuin oppikirjasta, kestoksi kirjattiin 8,5h josta ponnistaminen 26min.

Osastolla alkoi jo olla ongelmia maidon nousun kanssa. Se pakkautui rintoihin, ja imetys ei meinannut onnistua millään. Päästiin kotiin vasta tiistaina. Ja heti ti-ke yönä nousi mulle melkein 39asteen kuume, joka on päällä edelleen. Eli rintatulehdus. Olen ollut niin kipeä etten ole jaksanut tänne tulla sen kummemin infoamaan.

Kerron synnytyksestä yms. enemmän kun pääsen taas elävien kirjoihin. Ja Luen sitten myös teidän kuulumiset.

Liitteenä on kuitenkin kuva meidän pienestä sydäntenmurskaajasta. Jonka mitat muuten oli 2880ja 47cm. Eli ei todellakaan mikään sokerivauva. Ja mä kun ostin vaatteitakin vaan 56cm --> ni arvatkaa vaan onko ne vähän isoja pojalle? Nyt on saatu hommattua muutama 50cm vaate ja poika hukkuu kyllä niihinkin.



Napsis ja täydellinen pakkaus :heart:
 
Ihanaa! Onnea Napsis! :heart: Suloinen poika! Mä aina ihailen noita vastasyntyneiden silmiä, katse on niin viisas :heart: Pikaista paranemista rintatulehduksesta!
Meillä taisi äidin toive käydä toteen esikoisen yökuivaks oppimisen suhteen ennen vauvan syntymää. Nyt on yövaippa ollu kuiva aamusin jo pitkään kun on yöllä heränny pissalle ja viime yönä tuo oli jopa käyny yksin vessassa herättämättä meitä. Mun ihana pieni poika :heart: Saas nähdä tuoko vauvan syntymä takapakkia..
 
Onneksi olkoon napsis! On kyllä valloittava pikkuinen. :heart:

Yritän tässä yhdellä kädellä jotain raapustaa. Melkoinen sylikissa tämä meidän prinsessa. Olen kyllä aivan rakastunut. Kyllä se oma muru on vaan maailman kaunein ja ihanin. :heart:

Eli synnytys käynnistyi vesien menolla 16.4 aamuyöllä. Ei mitään ennakkotuntemuksia ja vauvakin laskeutui vasta synnytyksen lopulla. Perjantaina ei kuitenkaan vielä juurikaan supistellut, joten käynnistivät sairaalassa tabletilla la aamuna. Muutaman tunnin päästä rupesi pikkuhiljaa supistamaan. Klo. 12 olin väljästi sormelle auki ja kanava hävinnyt. Sain peräruiskeen, jonka jälkeen supistukset rupesivat tuntumaan kipeämmiltä. Klo. 14 siirryin synnytyssaliin, jossa olin jo kunnolla kipeä. klo.15 sain epiduraalin, joka auttoi tosi hyvin. n. klo.16.40 olin täysin auki ja ponnistaminen aloitettiin klo.16.45. 20min ja meillä oli tyttö. Ei tarvinnut leikata epparia, enkä revennytkään yhtään. Synnytyksen jälkeen oli upea olo, aivan kun ei edes olisi synnyttänyt. Lopputulos oli myös täydellinen. :heart:

Tosiaan tyttö oli pienempi mitä painoarvio antoi odottaa, täälläkin kaikki vaatteet roikkuu päällä. Imetys sujuu hyvin ja muutenkin menee hienosti. Kyllä sitä äitinä kuitenkin huolehtii turhistakin, kun murehdin riittääkö maito, vaikka mitään merkkejä ei ole, että ei muka riittäisi. Täysimetyksellä mennään ja yritän unohtaa turhat murheet.
 
Voi ihanaa mitä uutisia täällä oli :heart: :heart: Paljon onnea Taikapapu ja Napsuneiti!! Hienosti mennyt synnytys kummallakin ja Napsuneidillä niiin suloinen vauva :heart: Toivottavasti rintatulehdus hellittää ja imetys alkaa sujumaan!

Täällä neuvolareissu tehtynä, kaikki ok, vauvan pää tuntui kuulemma aika alhaalla ja sf-mitta tipahti keskikäyrän yläpuolelta alapuolelle. Pian alkaa jo jänskättää, kun tännekin vauvoja tupsahtelee :D Ensi tiistaina tutustuminen kättärille!

Anna ja Olivia 34+0
 
Lisätään vielä, että on aika harvinaista, että ensisynnyttäjä selviää ilman repeämiä tai mitään. Samoin mun ponnistusvaihe oli muutenkin ensareiden helpoimmasta päästä. Oikea suuntakin löytyi heti. Mähän treenasin tällä: http://www.pedihealth.fi/product_details.php?p=228 vk:sta 36 alk. pikkuhiljaa. Suosittelen, vaikka onhan tuo kallis.
 
:flower: Onnea Taikapapu ja Napsuneiti :flower: Teillä on ollu molemmilla sujuvat synnytykset, hienoa.

Vilhelmiina: Onnittelut täysiaikaisuudesta, meikäläinen ei varmaan pääse 37+0 asti omien kaksosten kanssa.

Rouva B:lle jaksamista loppumetreille.

Minttu1: Samoilla päivillä mennään! Mullakin eilen polikäynnillä kohdunsuu auki yhdelle sormelle, ja kohdunkaula lyhentynyt. Vauvat oli .n 2kg. Ei mitään erityisiä kieltoja annettu meillekään. A-vauva on nyt tosi alhaalla... Pitäis vissiin sairaalakassia alkaa pakkaileen pikkuhiljaa.

Hope ja sintit 34+3

 
Jannaliini: Tosiaan tää mun synnytys oli erittäin positiivinen kokemus. Kunpa kaikilla voisi olla yhtä mukava. 4cm olin auki siinä vaiheessa kun epiduraali pistettiin. Teho rupesi pikkuhiljaa hiipumaan 16.30 jälkeen, että ponnistusvaiheessa ei juurikaan enää vaikuttanut. Tosin supistukset ei siinä vaiheessa enää tunnu, kun sitä keskittyy niin täysin siihen ponnistamiseen ja se supistuskipu jää sen "painamiskivun" alle, kun vauvan pää painaa peppuun ja välilihaan.

Mulla tuli muuten myös tisseihin tosi paljon raskausarpia. Samoin reisiin tuli jonkunverran tohon sivuille. Mahaan ei tullut ollenkaan. En tiedä oliko rasvailusta apua, mutta lähes joka päivä rasvasin ihan perusvoiteella tai semmoisella öljyllä (mutta ei ollut mitään raskausarpiin tarkoitettua). Ainakin se rasvailu helpotti siihen kutinaan, joka nahan venymisestä tuli, lähinnä siksi sitä teinkin.

Tsemppiä kaikille loppuraskauksiin! Odottelu on pitkästyttävää ja inhottavaa, mutta lopputulos todella palkitsee. :)
 
Pakko hypätä naapuri-pinosta onnittelemaan ihanista uutista
Napsis, paljon onnea pikkuisesta!!! :heart: :heart: :heart: Aivan mielettömän suloinen poika, sniiif. voin kuvitella sitä tunteiden mylläkkää kun saa vihdoin oman pienen syliinsä..!!

Toivottavasti rintatulehdus paranee pian.. :hug:

Taikapapu, mä olen kans aikeissa hommata ton laitteen! Tosi kiva kuulla että siitä oli apua! Oon netissä lukenut paljon tuosta ja uskon että se voi oikeesti helpottaa synnytystä. :heart: Paljon onnea pienestä prinsessasta!

fifiris 21 + 6
 
Onnea Taikapapu ja Napsuneiti :flower:
En ookaan taas aikoihin käynyt täällä ku on ollut niin kiirettä.
Mä olin viime vkon Suomessa ja su ois pitäny lentää takas, mutta sinnehän mä jäin sit jumiin niinku tuhannet muutkin. Varmaan sit stressin seurauksesta alkoi eka kerran kunnolla supisteleen su iltana ja kävi jo mielessä että joudun synnyttään suomessa. Ti sit mun isä ajo mut puoleen väliin ruotsia ja mies tuli sinne vastaan, nyt takas kotona oslossa.
Just kävin lääkärillä ja on jo laskeutunut tosi alas eli nyt sitten otetaan rauhallisesti viimeset viikot. Ei varmaan tehnyt hyvää pari vrk autossa istuminen.
Toivottavast nyt pysyy sisällä ainakin 4 vko vielä.

Tuulia ja Jalmari 33+1
 
Jannaliini tulin vain pikaisesti kertomaan omasta kokemuksesta tosta epiduraalista. Koitan laatia synnytyskertomusta myöhemmin.

Mä sain sen kun olin 3cm auki, joskus klo 18 aikaan. Samaan aikaan laitettiin tippa tehostamaan suppareita. Ja sitä epiduraalia lisättiin kaksi kertaa, yksi kokonainen annos ja sit vielä yksi puolikas. Se viimeinen lisättiin kun olin auki jo 8.5cm. Vaikutti kyl vielä ponnistusvaiheessa. Mut silti osasin ponnistaa täysin oikein. Ponnistusvaihe alko 21.25 ja vauva syntyi 22.01.

Voin siis täydellä sydämmellä suositella. Mulla synnytys oli positiivinen kokemus, johon vaikutti kyllä paljon. Oikeastaan ihan äärettömän paljon, se että kätilönä oli mun paras lapsuuden kaveri, pikku-prinssin tuleva sylikummi :heart: .

Nyt miehen kainaloon toviksi ennekun pikku-prinssi herää vielä syömään ja vaipan vaihtoon.

Napsis ja prinssi 7pv
 
Jannaliini mä liikuin paljonkin sen epiduraalin laiton jälkeen. Kävin useasti vessassa ja istuin tosi pitkään pallon päällä. Se autto vauvaa laskeutumaan alaspäin, ihan selkeesti. Ja mulla kuolema niiden suppareiden kanssa koitti välillä 1,5cm --> 3cm. Siinä vaiheessa mä en enää olis jaksanut ilman sitä epparia. Alko meneen jo kipu sen verran kovaks. Onneks se mun kaveri oli jo tilannut sen nukkumatin siinä vaiheessa. mulla ei o mitään hajua miltä se mies ees näyttää :D Siinä vaiheessa imppasin ilokaasua silmät kiinni sängyllä ja odotin vaan sitä autuuden tunnetta jonka se puudutus tuo. Ja senhän se tosiaan toi. Suosittelen kyllä oikein vahvasti!!!
 
Hyvää alkanutta viikkoa naiset ja masut ja vauvat!!

Voi mitenkähän sitä muistaisi kommentoida kaikkea. On tullut lueskeltua mutta kirjoittaminen taas jäänyt. Ohjelmaa ollut sen verran viikonloppuna. Älkää pahastuko kun en muista kaikkia!

Ihana kuva ja poika Napsis! Onnea vielä hurjasti! Niin on täydellinen pakkaus!

Mäkin olen miettinyt, että minkäkokoista vaatetta pitäis olla. Kun meille ei ole oikein mitään kokoarviota. Olen nyt ostanut muutamat 50 cm, että on edes jotain jos sattuu olemaan pienemmän puoleinen.

Ja Onnea hurjasti myös Taikapavulle :flower:

Omaa napaa sen verran että kävin viime torstaina neuvolassa ja kaikki ok mitä katsottiin.
JA TH oli sitä mieltä että Elvis oli ainakin silloin pää alaspäin! WAU. Ekaa kertaa siis neuvolakorttiin tuli merkintä RT :)
Vapun jälkeen on neuvolalääkäri, joka sitten tietty vielä katsoo miten päin on siloin JA nyt th sanoi, että seuraavalla normineuvolakerralla hän voi katsoa vielä ultralla miten päin on! Mutta ei siten katso mitään mittoja tms. Olin vähän että TÄ? Koska aikaisemmin kun olen kysellyt neuvolassa ultran perään niin on sanottu, että juu ei meillä täällä tehdä niitä, että ainoostaan jos joku lääkräri on joskus täällä joka voi katsoa jos jotain erityistä tarvetta. Noh mutta ultra kuitenkin on ja sen verran noi neuvolan th:kit voi sitten katsoa, että voivat tarkistaa vielä tarjonnan! Ihan kiva se kyllä on :)

Eipä tästä tiedä vaikka olis vielä kääntynyt takas. En taida itse osata erottaa onko se pää vai peppu mikä tuossä ylhäällä tuntuu.

Ja 4 työpäivää, sitten alkaa äippäloma! Jahuu! Torstaina vien toimistolle koneen yms. ja sitten se alkaa :)

Muuten kävin lauantaina Jumbossa ja siellä Figura-shopissa oli loppuunmyynti - 60 %
Ostin kahdet samanmalliset, eri väriset imetysliivit. Ei niillä tainnut olla kuin yhtä mallia, mutta ostin nyt että on edes jotkut, kun halvalla sai. Nämä kahdet siis maksoivat 44 euroa!

Mutta nyt hommiin, vielä viimeiset päivät on rutistettava!
Ihanaa viikkoa!!

T.Ripe ja Elvis 34+0 POKS :heart:

(olikos tämä 34 viikko joku virstanpylväs kans?)
 
Heisan kaikille!

Olen tosi kypsä tähän olotilaan kun ei voi likkua eikä tehdä mitään ja lapsilla alkanut joku ylivilkkauskausi...... ei vaan jaksais olla koko ajan komentamassa.....

36 vko neuvola lääkäri takana ja vauva on edelleen pää alaspäin ja koko arvio oli nyt n.3kg, sekä syntymäpaino arvio n. 3600g. Onneks ei ton isompi! (toivotaan että ei mennyt väärin toi arvaus) :)

Täällä mennään liian isoilla vaatteilla. Ostin yhet potkarit ja bodyn 50 kokoa ja muutama vanha body tuolla kaapissa kokoa 56 ja loput onkin sitten äitiyspakkauksen kokoja...alkaen 60....hankin sitten tarvittaessa lisää kunhan saa varmasti sen tytön syliin.......ettei tule sitten poikaa puettua pinkkeihin :D

Kaikki vauvan vaatteet ja tavarat on valmiina. Enää ois jäljellä sairaalakassin pakkaaminen...hui ku jännittää jo hirveesti tuleva synnytys ja se miten taas kestäis ne hirveät synnytys supparit!!!! Kai mun täytyy olla hullu ku uudelleen ja uudelleen tähän rupean :LOL:

Aivan ihana kuva vauvasta napsiksella! :heart:

Ja onnea vielä kaikille synnyttäneille! Olen niin hajmielienn nykyään et en muista mitä pitäis kommentoida ja ketä on jo onniteltu!

T:äitiliini 37+0!

 

Yhteistyössä