Lapsettomuushoitojen rahoittaminen

Rahalla ei ole merkitystä jos lopputuloksena on oman lapsen saaminen, mutta kukkaron nyöriä on kiristettävä ja pankista lainaa otettava jos hoidot jatkuvat. Kaikilla ei ole yhtä hyvä tuuri, että pääsisi julkiselle hoitoihin. Meille ei suostuttu hoitoja julkisella antamaan ja sen vuoksi siirryimme yksityiselle klinikalle.

Miten olette rahoittaneet lapsettomuushoidot ja paljon teillä on hoitoihin kulunut rahaa?
 
Meillä meni esikoiseen pari tonnia (2v aikana) ja toiseen reilu kymppitonni (2,5v aikana). Säästäminen aloitettiin siinä vaiheessa, kun tiedettiin, että yksityiselle mennään. Laitettiin kaikki ns ylimääräinen sivuun. Rahaa jäi helposti säästöön, kun lopetettiin ravintoloissa syöminen ja etenkin juominen ;) Tupakkaankin paloin ennen rahaa. Joillakin klinikoilla on mahdollisuus myös rahoitukseen, mutta koskaan ei olla niitä tarvittu. Maksamista helpottaa myös se, että voi maksaa aina vain siitä mitä milläkin käynnillä on tehty tai vasta lopuksi koko summa.
 
Mä en koskaan edes laskenut mitä vuodessa upposi julkiselle lääkkeineen vaikka kyllä sinnekin jatkuvissa ultrissa ja siirroissa ravaaminen sai uppoamaan. Yksityiselle siirryttäessä stimulaatio+punktio ja yksi PAS tuli kustantamaan ilman lääkkeitä noin 4000eur. Stimulaatio+tuoresiirto siis vähän vajaa 3000eur ja jokainen PAS heillä tonnin luokkaa.
Me tehtiin sellainen maksusopimus heidän kanssaan, mutta laitoin töistä saamiani bonuksia sitten säästöön (enkä vaan tuhlannut tavalliseen tapaan taivaan tuuliin :D ), niin maksoin sitten kuitenkin pois kerralla ne tulleet kaksi laskua (toinen stimu+punktio+siirto ja toinen PAS). Onhan se tietty aika huimaa, että yksi PAS siirto olisi tosiaan aina ollut sen tonnin luokkaa, joten siitäkin syystä olen tosi onnellinen, että vihdoin sinne yksityiselle siirryttäessä tuli onnellinen lopputulos!
 
No me joudutaan turvautumaan ulkomailla tapahtuvaan hoitoon.Juuri rahan takia.Ok,on muutenkin helpompi saada lahjasoluja sitä kautta.Kunnalliset hoidot käyty jo läpi.
Olen itse pienyrittäjä ja mies opiskelee,opiskelut puolivälissä.
On tehnyt kuitenkin osa-aikatöitä,edelliseen ammattiin liittyen.
Laina ois vihonviimeinen vaihtoehto.
 
Nepparin kanssa olen samaaa mieltä ettei rahalla ole merkitystä jos lopputuloksena on lapsi.

Ollaan menossa Tsekkihin Brnoon lahjamunasoluhoitoon. Tämä hoito on ensimmäinen hoito meille. Sikäli onnekkaassa asemassa olen, että olen saanut lapsettomuustutkimukset "ilmaiseksi" työterveyshuollon kautta eli työnantajani on maksanut ne. Niihin on kuitenkin mennyt noin. kaksituhatta euroa ja samalla on tehty lahjasoluhoidon vaatimat verikokeet ja tutkimukset.

Itse lahjasoluhoidon maksamme itse. Nyt on maksettu 1000 euroa klinikalle hoidonvarausmaksua. Loppu maksetaan klinikalla siirtopäivänä. Säästämällä ja säästöistä rahoitamme hoitoja. Lääkkeet tähän lahjasoluhoitoon ovat huomattavasti halvemmat kuin omilla munasoluilla tehtävään hoitoon. Lisäksi voimme ostaa Tsekeistä keltarauhashormoonit ja kortisonit halvemmalla kuin Suomesta. Tsekkeihin sen vuoksi, että siellä on lyhyemmät jonot, halvemmat hinnat ja minulle sopiva tumma tukkainen ja tumma silmäinen luovuttaja löytyi sieltä helpommin. Tämä halvempi hoitojen hinta mahdollistaa meille myös useamman yrittämiskerran hoidoissa.

Jo näin ennen hoitoja ollaan mietitty sitä paljonko olemme valmiit rahallisesti näihin hoitohin panostamaan. Meillä on miettynä euromääräinen summa, jonka voimme käyttää hoitoihin. Toivottavasti saadaan toivottu lopputulos, mutta vaan jos ei niin silloin käytetty ne rahkeet asian hyväksi mitä meillä on käyttää.

Kohuke tule tuonne luovutettu munasoluhoito ketjuun kirjoittelemaan!. Siellä on meitä ulkomaille hoitoon menijöitä.
 

Yhteistyössä