Lapsettomuushoitojen rahoitus ?

Ajattelin aloittaa tälläisen keskustelun. Niin kuin kaikki tietää että lapsettomuushoidot ovat kalliita varsinkin IVF/ICSI puhumattakaan lahjamunasoluhoidoista. Usein ei yksi hoitokerta riitä ja laskun loppusammakin on tuhansia euroja. Me ollaan julkisella puolella hoidoissa ja siltikin tekee tiukkaa poliklinikkamaksut/bensankulut/lääkkeet/ansionmenetykset jne... Olemme molemmat kokopäivätyössä ja silti raha ei tahdo riittää näidenhoitojen vuoksi. Emme käy lomamatkoilla yms. Haluaisimme siirtyä yksityiselle puolelle koska meidän aluesairaalassa ei löydy osaamista hoitaa meidän kohdalla IVF hoitoa. Mutta mistä rahat? Miten muilla rahoitus pelaa?
 
M ekäytiin aluski yksityisellä, mutta koska homma oli hidasta niin siirryttiin yksityiselle eikä kertaakaan kaduttu (turun väestöliitto). Kyllähän summat välillä kirpaisi ja lääkkeet maksoi maltaita, mutta jotenkin sitä ei ajatellut.......Meillä molemmilla vakityö ja sukanvarteen laitetaan ja muutenkin rahaa jää kun ei olla mietenkään menevää/tuhlaavaa sakkia. En nyt tarkoita että te olisitte.....Mutta rahaa ei jotenkin ajatellut kun pieni ihmisen alku oli mielessä.....2v6kk meni lääkäreillä ravatessa ja nyt tuo ihmisen alku on reilu 2v ja MAAILMAN IHANANIN TYTTÖNEN. Kotona olen hoitovapaalla ja touhutaan tytön kanssa päivisin. Onnea ja jaksamista teille.
 
Olipas äsköisessa kirjoituksessani kirjoitusvirheitä........

Kelasta saa osan takaisin sekä hoidoista että matkakuluista.

 
Itse olen ajatellut kattaa hoitojen kustannukset säästöillä ja tarvittaessa pankkilainalla.

Säästöjä oli alun perin kolmisen tonnia, mutta nyt jäljellä on enää reilut kaksi tonnia, vaikkei vielä ole päästy edes ensimmäiseen inssiin. Vielä en ole käynyt pankissa lainaneuvottelussa, mutta jos näyttää siltä, että ensimmäiset pari kolme inssiä eivät tuota tulosta, ei auta muu kuin marssia pankkineuvojan juttusille.
 
Säästöjähän me käytetään.. ja tingitään matkustelusta ja uusista huonekaluista ym. Tähän meneviä rahoja ei lasketa niin kauan kuin säästöt riittävät. Ja onneksi miehellä on välillä matkatöitä, joista saa vähän lisärahaa :) .
 

Yhteistyössä