Lapsi 1 v. Laittaisitko ulos nukkumaan tällä varustuksella (-21 astetta pakkasta)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Huom harmaana
[QUOTE="mie";22655737]Mutta noin kovilla pakkasilla olen tehnyt niin, että lapsi on nukkunut sisällä vaunuissa, avoimen ikkunan lähellä. )[/QUOTE]

No tämä se on älykästä puuhaa, kertakaikkiaan :headwall:
 
1-vuotiaan äiti
Täällä saman verran pakkasta ja nukutin tytön just pihalla ja toin sitte vaunut tuulikaappiin ja riisuin vähä kamppeita pois. Teen näin, kun pakkasta yli -15.
 
"Vieras"
En laittais, en mene itsekään ulos tuossa pakkasessa, saatikka että nukkuisin tuolla!
Jokainen toki toimii lapsensa kanssa miten parhaaksi näkee =) Tosin ihmettelen minäkin, miten saatte ne lapsenne yöllä nukkumaan omaan sänkyynsä, mutta päivällä ei onnistu? Nukutatteko ulos päikyille ihan niin kauan kun lapsi päikkyjä suostuu nukkumaan? Meinaan vaan, että meillä vielä 4 vuotiaskin nukkui päiväunia...:D
 
meilä on pakkasta -18
päällä on:
-boby
-sukkikset
-ohuenohut toppahaalari
-villa-fleece käsineet
-kypärämyssy villainen
turkis töppöset
sitten on turkis liki ympäri ja lämpöpussi.
vaunujen päällä on tuuliesteenä sadesuoja kun rattaiden kangas on ohut ja kuomun edessä on kaksinkertainen lakanakangas. ei tuota oo viel kertaakaan kylmäny.
ja ikää vuos.
 
040608
Mä en noin kylmällä vienyt lapsia ulos nukkumaan, mut mulla olikin mahdollisuus nukuttaa kylmällä kuistilla, jossa talvella kovilla pakkasilla muutama miinus aste. Mut jos ulos veis niin laittaisin sinne vaunun pohjalle vielä jonkun lampaantaljan tai villapeiton. Lampaantalja meillä oli aina pakkasilla vaunuissa.
 
Pihalle vaan. Viime talvena (ja sitä edellisenä) tyttö nukkui rattaissa tyytyväisenä sisävaatteet+villahousut, toppahaalari, villasukat, villatossut, kahdet villatumput, kypärämyssy, ohut villapipo (+haalarin huppu) -yhdistelmässä äippäpakkauksen makuupussissa peiton sisässä taljan päällä tyytyväisenä unia, jos pakkanen putosi alle -20 asteen, -25:n alitus vaati villatakin. Vaunun päällä oli vain ötökkäharso ja harso. Lämpimän, hyvin levänneen tytön sain aina sisälle. Tyttö täytti viime talvena 2, edellistalvena 1.
 

Yhteistyössä