Lapsi näkee erivärisiä lituskoja renkaita

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Viisivuotias kertoi nukkumaanmennessä että päässä tuntuu välillä tärinää ja silmissä näkyy koko ajan kaikenvärisiä lituskoja renkaita ja että näin on ollut jo pari vuotta, ainakin niin puheesta ymmärsin. Mitään pahempaa pään iskeytymistä mihinkään ei ole ollut, ainoastaan kun oppi kävelemään, silloin löi takaraivonsa kivilattiaan. Silloin käskettiin vain seurailla tilannetta. Nyt mietityttääkin, onko tuolla kaatumisella jotain yhteyttä tähän vai johtuuko silmistä tms. Soitan kuitenkin huomenna lääkärille ajan mutta onko muilla ollut vastaavaa?
 
vierailija
Muistelen, että itse lapsena tunsin samanmoisia juttuja. Juuri noita värirenkaita ja muita. Parasta olisi kuitenkin mainita ihan terkkarilla/lääkärillä tuosta. Tuo tärinä kuullostaa vähän semmoiselta josta olisi hyvä mainita.
 
vierailija
Kyselin että näkyykö niitä renkuloita iltaisin, aamulla vai päivällä kun epäilin että väsymyksestä johtuu mutta kuulemma näkyy koko ajan. Näytin erivärisiä papereita ja niissäkin kuulemma niitä näkyi. Ei väliä onko hämärää vai valoisaa. Pään tärinästä kyselin ja niitä on kuulemma ollut jo silloin kun on ollut neljävuotias. Tulee aina välillä. Pää ei ole kipeä ja näkö muuten hyvä. Ei osannut kohdistaa tärinää mihinkään tiettyyn kohtaan vaan sanoi sen tuntuvan koko päässä. Ulospäin ei ole näkynyt mitään siihen viittaavaa että tämmöistä vaivaa on.
 
vierailija
Oisko migreeniaura? Onko suvussa migreeniä? Joskus migreeniin liittyviä näköharhoja on pitkään ennenkuin itse päänsäryt puhkeaa.
Itselläni luultavasti on ollut muutama migreenikohtaus. Ensimmäinen kokemus oli toisen raskauden jälkeen. Pää tuntui halkeavan ja silmissä näkyi sahalaita välkkyvän. Ainoa paikka jossa pystyi jotenkuten olemaan oli pimeä huone. Sen jälkeen hyvin harvoin päänsärkyä, jonka aikana pitää siristellä silmiä kun kaikki sattuu. Muuten en ole kuullut että kenelläkään kummaltakaan puolelta olisi ollut.
 
Mun lapsella migreeni alkoi oireilla 6v. Ensin ei ollut kipua vaan outoja näköhäröjä kuten värien valumista ja näki oudosti. Myöhemmin alkoi tulla kivut mukaan. Mulla itselläni on niitä sahalaita auroja. Mutta yhtäkaikki, hyvä ois käyttää ap lapsi näytillä lekurissa.
 

Yhteistyössä