Lapsi&putous ohjelma?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lapsi katsoi putous ohjelman ja oli laulanut uskonto tunnilla "taivas varjele mikä sieltä tulee, sieltä tulee haavi?" Oli siis pyytänyt opelta luvan laulaa, sai jälkkää 1h! Tykätään huumorista koko perhe mutta nyt pisti ajattelemaan onko hyvä antaa lapsen katsoa?
 
"..."
Lapsi ajattelee eri tavoin asiat. Ei ymmärrä niin kaksimielisesti asioita kuin aikuinen.

En ymmärrä tuota kohua. Vaikka toisaalta olisi voinut tehdä ihan toisenlaisen hahmon. Ehkä tuolla hahmolla herätellään just suomalaisten tiukkisasenteita.
 
Mä sanoisin opelle että nyt on kyllä hieman kohtuutonta!

Musta Uskon kaksimielisyys on juuri loistavaa huumoria, sillä se menee jopa osalta aikuisilta niin korkealta ja kovaa yli, että ei lapsi tajua niitä sen vitsejä. Esim. Sorvan kylä tai Hintava pappi. Vaikka ne aikuinen kääntäisi ja sanoisi ääneen, ei mun lapset ainakaan tiedä mitä kyrpä tai pantava tarkoittaa... Tai joku "kerro kun olet valmis tulemaan Uskoon" - uppoaa mun huumoriin mutta ei sano lapsille mitään vielä moneen vuoteen!!
 
"vieras"
Meillä ei ole Putousta toistaiseksi pahemmin ehditty tällä kaudella vielä katsoa, mutta sen verran on jo ihmisten facebook päivitykset opettaneet että tänään eskarilaista kotiin hakiessa tajusin siellä ainakin yhden lapsen sitä katsoneen. Hoki nimittäin kaikille pukiessaan koko ajan että "Sitähän sä kysyit, sitähän sä kysyit..."
 
"Xxxx"
Meiän 5v tyttö hoilailee " vanha nainen unningolla" jne.... Pelkään koska se vetäsee sen seurakunnan kerhossa. Ja vaihdan ainakanavaa jos kuulen sen tulevan. Itse inhoon vielä tota biisiä.
 
"Vieras"
Meillä katseltiin eka jakso ja sen jälkeen kaksi vanhinta lasta totes, että ei kyllä huvita enään katsella... Meillä ei olis kyllä telkkari auennut muutenkaan putouksen aikaan, koska mun mielestä se oli ihan järkyttävä tällä kaudella!
 
fff
[QUOTE="höh";25463018]Hmm, mä en nyt tajunnut. Mikä haavi?[/QUOTE]

Se pappi lauloi ton biisin ja haavilla tarkoitti kolehtihaavia, johon keräsi kolehdin. "taikatemppuna" haavista ilmestyi sitten "virtakäyttöinen kettu".
 
En näe Putouksen katsomisessa mitään väärää. Toki jokainen tavallaan omassa kodissaan, mutta noin yleisesti jossei lasta pelota mikään ohjelmassa niin miksei voisi katsoa? Ei lapset niitä juttuja tajua (ja jos tajuavat niin se kasvatuksellinen vika löytyy jostain muualta).
 
"vieras"
Saavat katsoa, tykkään sen olevan perheohjelma. Onhan muumeissakin mörkö, naapurissa kamala mummo, kalatiskillä omituinen täti, saarnastuolissa pahaääninen mies jne...
 

Yhteistyössä