Lapsi sairastui eilen illalla yllättäen korkeaan kuumeeseen ja kuume jatkuu kovana edelleen. Mikä neuvoksi

  • Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"huolestunut äiti"
Kuume on koko ajan 39.5- 39.7, eikä alene millää. Lapsi vain nukkuu välillä heräten ihan paniikissa.

Juo huonosti ( tarjonnut olen vaikka mitä) ja syönyt on palan omenaa. Sanoo vain,että ei voi juoda eikä syödä koska on niin kipee.
 
"huolestunut äiti"
Nii soitin päivystykseen ja siellä sanottiin,että 3 pvä pitää olla tuo korkea kuume ennen kuin kannattaa tulla,että ei oteta edes tutkimuksiin sitä ennen. Jos olisi vauva niin pääsisi heti. Lapsi on pari kk yli kolmen.
 
[QUOTE="huolestunut äiti";30155085]

Näin julman tekstin kirjoittaja ei voi olla ihminen[/QUOTE]

Sinä olet julma, kun et hoida lastasi kuntoon! Nyt sitä nestettä kitusiin!!!!! Tajuatko että lapsi kuivuu jos ei juo?!??!
 
"vieraana"
Meillä lapsella tuli kanssa viimevkl samanlainen ihan "puskista". Yht' äkkiä kova kuume, mutta se kyllä aleni sitten seur. päivänä pikkuhiljaa lääkkeilla ja sitä seuraavanaamuna lapsi oli taas, kuin mitään kuumetta ei olis koskaan ollutkaan. Tiiä noita, mitä lie ollut. Pelkkä hellekö sai kropan reagoimaan noin.
 
[QUOTE="huolestunut äiti";30155101]Nii soitin päivystykseen ja siellä sanottiin,että 3 pvä pitää olla tuo korkea kuume ennen kuin kannattaa tulla,että ei oteta edes tutkimuksiin sitä ennen. Jos olisi vauva niin pääsisi heti. Lapsi on pari kk yli kolmen.[/QUOTE]

Niin periaatteessa ehkä joo. Jos kuume kuitenkin noin selvästi aiheuttaa yleistilan laskua, ei reagoi lääkkeisiin, etkä saa nesteitä menemään, niin kyllä se päivystyskuntoinen sitten on.
 
huuolestunut äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30155105:
Sinä olet julma, kun et hoida lastasi kuntoon! Nyt sitä nestettä kitusiin!!!!! Tajuatko että lapsi kuivuu jos ei juo?!??!
Mä olen lapelle yrittänyt juottaa lasista, nokkamuksita ja ei. Sit koetin antaa lääkeruiskulla,mut ei siitäkään paljoa menny.
Kerro sä se taika millä mä saan lapsen juomaan koska tunnut olevan niin helvatan pätevä.

En käsitä miten joku voi vajota noin alas puheissaan.
 
Vierras
[QUOTE="huolestunut äiti";30155101]Nii soitin päivystykseen ja siellä sanottiin,että 3 pvä pitää olla tuo korkea kuume ennen kuin kannattaa tulla,että ei oteta edes tutkimuksiin sitä ennen. Jos olisi vauva niin pääsisi heti. Lapsi on pari kk yli kolmen.[/QUOTE]

Niin tämä pätee jos lapsi on hyväkuntoinen, kuume alenee lääkkeellä ja jaksaa leikkiä. Jos sillä on keuhkokuume tai verenmyrktys niin se ehtii kuolla ennenkuin se kolme päivää on täynnä.
 
Sh
Millä olet yrittänyt alentaa kuumetta? Onko MITÄÄN muuta oiretta kuin kuume? Mikäli kuume ei ihan oikeasti särkylääkkeillä laske yhtään, eikä ole muuta oiretta kuin kuume, niin minäkin olisin huolissani. Miksi hän on paniikissa herätessään, osaatko avata? Ja se nesteytys on oikeasti tärkeetä.
 
elsami
Nestettä paljon, laimeaa mehua mielellään niin saa sokereita ja viileällä vedellä kostutettu pyyhe ympärille niin keho viilenee. Näin lähti ainakin omalla lapsella korkea kuume laskemaan.
 
....mitä....
Alkuperäinen kirjoittaja huuolestunut äiti;30155135:
Mä olen lapelle yrittänyt juottaa lasista, nokkamuksita ja ei. Sit koetin antaa lääkeruiskulla,mut ei siitäkään paljoa menny.
Kerro sä se taika millä mä saan lapsen juomaan koska tunnut olevan niin helvatan pätevä.

En käsitä miten joku voi vajota noin alas puheissaan.
sun täytyy viedä lapsi tiputukseen jos et muka itse saa nestettä alas. siis ethän voi antaa lapsesi kuolla.
 
"Hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja huuolestunut äiti;30155135:
Mä olen lapelle yrittänyt juottaa lasista, nokkamuksita ja ei. Sit koetin antaa lääkeruiskulla,mut ei siitäkään paljoa menny.
Kerro sä se taika millä mä saan lapsen juomaan koska tunnut olevan niin helvatan pätevä.

En käsitä miten joku voi vajota noin alas puheissaan.
Meniskö mehujää? Tai vaikka joku muukin jäätelö. Entä joku kiisseli/mehukeitto? Pillimehu?
 
"huolestunut äiti"
Panadolia annoin, nestemäistä. Yhden kerran on sanonut,että maha ja pää on kipe,mut uudestaan kysyessä ei ole ollu mikää paikka kipeenä.

herää siis sikeästä unesta ja on niin kuin pelästynyt ja siksi ihan paniikissa.

Olen tuota ruiskun kautta juomaa vähän väliä hälle laittanut suuhun. En saa sitä kuin poskiin kun puristaa hampaa tiukasti yhteen. Mut kai siitä menee jotain hampaisen välistä kuitenkin.
 
"Terkka"
Nyt on liikkeellä adenovirusta, jossa tulee ensin voimakas päänsärky ja heti perään korkea kuume (joka kesää 1-3vrk). Kuullostaa taudinkuva samalta. Minkäikäinen lapsesi on? Millä keinoin/millä lääkkeellä olet yrittänyt kuumetta alentaa? Onko lääkkeen annostus ollut riittävän suuri? Ja juomaan lapsi pitää saada vaikka pakolla. Ei lapsi voi tehdä päätöstä siitä, ettei halua juoda. Vastuu ja päätös on vanhemman.
 
"huolestunut äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja ....mitä....;30155149:
sun täytyy viedä lapsi tiputukseen jos et muka itse saa nestettä alas. siis ethän voi antaa lapsesi kuolla.
Muka? No kerrro sinä sit miten sitä saa muuten kokeiltua? Aukomassa kyllä ollaan,mutta hyvät neuvot olisi nyt kaalliita mitä ei sinultakaan tunnu löytyvän.

Onneksi yksi hyvä neuvo täältä tuli. Annoin mehujään ja sitä nyt tuossa puresekelle
 
samanikäisen äiti
Ootko tarjonnut kaikkia suosikki juomia ja herkkuja? Onko sairastanut vauvarokkoa? Meidän pari kk nuoremmalla oli muutama vk sitten vauvarokko, eli 3 päivää kuumetta, jonka jälkeen tulivat näppylät. Kannoin kaupasta kaikki lapsen herkut; pillimehuja, viinirypäleitä, lasten hedelmäsoseita, jäätelöä, lihapiirakkaa, rusinoita... Ei paljon mitään syönyt, paitsi rusinoita pikkurasioista ja pillimehuista välillä imi. Ja osta vaikka joku hieno uusi kannellinen pillimuki, josta voi herätessään hörpätä :). Ja koita saada annettua särkylääkettä!
 
nestettä!
Muki/lasi/(tutti)pullo/nokkamuki/lääkeruisku/pilli.. Jos ei noilla millään saa mitään nestettä - vettä,mehua,limua,maitoa,kaakaota,.. menemään,niin jäätelöä/mehujäätä/"slushia"/juotavaa jogurttia.. nestettä on saatava menemään. Ei tartte suuria määriä kerralla,vaikka sitten se yks 10ml lääkeruisku kerralla vartin välein. Nestehukka laskee yleisvointia jo ilman kuumettakin!
 

Yhteistyössä