lapsilisästä

vierailija
lapsilisää haetaan samalla lomakkeella, jolla haet/olet hakenut äitiyspäivärahaa ja vanhempainrahaa. jos et muistanut siihen laittaa rastia, niin ilmoitusta kelalle vaan.

noi paperit saa ainakin meillä päin neuvolasta sitten, kun niiden lähettäminen alkaa olla ajankohtasta.
 
maria
lapsilisää haetaan ennen vauvan syntymää... kelalle menee suoraan tieto vauvan syntymästä joten sitä ei tarvii erikseen ilmoittaa... lapsilisää alat samaan seuraavana kuukautena kun lapsi syntynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
tai siis lapsilisähän haetaan samalla kaavakkeella kuin äitiyspvraha. eli sen jälkeen ei tarvitse ilmoittaa vaan kela maksaa sen merkityn lasketun ajan mukaan. :)
Ei, vaan kela saa tiedon syntyneestä lapsesta maistraatista, jonne ilmoitus syntyneestä lapsesta menee sairaalasta.
 
mulle isä sanoi joskus että ei tarvitse että automaattisesti saavat tiedon väestörekisteristä,minä sitten odotteli muutaman kk ja ihmettelin että mitä ihmettä. sitten kolahti sosiaalitoimesta kutsu,menin paikalle yhtään tietämättä mistä on kyse.
-)sosiaalityöntekijä sitten kysyi minulta että tiesinkö sen että lapsilisät menevät lapsen isän tilille,enpä tiennyt ennen ku sossutäti kertoi.

ne oli tosiaan kelasta maksaneet lapsilisät isälle,vaikka asui eriosoitteessa,ja minä vauvan kanssa yhteisessä.
 
mulle isä sanoi joskus että ei tarvitse että automaattisesti saavat tiedon väestörekisteristä,minä sitten odotteli muutaman kk ja ihmettelin että mitä ihmettä. sitten kolahti sosiaalitoimesta kutsu,menin paikalle yhtään tietämättä mistä on kyse.
-)sosiaalityöntekijä sitten kysyi minulta että tiesinkö sen että lapsilisät menevät lapsen isän tilille,enpä tiennyt ennen ku sossutäti kertoi.

ne oli tosiaan kelasta maksaneet lapsilisät isälle,vaikka asui eriosoitteessa,ja minä vauvan kanssa yhteisessä.
 
mulle tuli päätös viimeviikolla jossa luki että lapsi syntynyt 28.8 josta myönnetty lapsilisä syyskuusta lähtien..vaikka la olikin jo 19.8
en oo mitään ilmottanut sinne koska saavat tiedon väestörekisteristä,tuleehan pienen kela korttikin automaattisesti
 

Yhteistyössä