Lapsille ei ole hoitajaa synnytyksen ajaksi

  • Viestiketjun aloittaja Avuton..
  • Ensimmäinen viesti
Avuton..
Emme saa sukulaisista hoitajaa lapsille synnytyksen ajaksi. Olisi niin mukavaa jos mieskin pääsisi, hänkin haluaa tulla. Ainoa, joka on saatavilla on anoppi, mutta hänellä on mielenterveysongelmia, on työkyvyttömyys eläkkeellä sen vuoksi. Minua epäilyttää häntä pyyää, kun ei ikinä tiedä millä mielellä on eikä siinä synnyttämään lähtiessä osaa sitä varmaan arvioida... Matkaa synnärille on reippaasti, miten sitä osaisikaan olla ja miettiä miten pärjää lasten kanssa.

Mä oon vaan murehtinut koko aamun tätä, kun eilen selvis, että sovittu hoitaja ei vissiin olekaan saatavilla ja tuntuu muutenkin ettei sitä kiinnosta. Sitä ennen mun vanhempien piti tulla, mutta ei muka voikaan tulla töiden takia, tiedän, että ottivat itseensä eräästä asiasta ja siksi eivät tule, ovat mulkkuja muutenkin. Kaikilla ystävillä on itsellään pieniä lapsia tai vauva niin eipä heitä viitsi ees kysyä.

MLL:n hoitajat ei vissiin päivystä synnytyksiä ja muutenkin ventovieraan pyytäminen tuntuis oudolle,,,

Mä synnytän kohta tämän stressin takia!

Mies vaan vänkää äitiään, mutta uskaltaako sille lapsia jättää...
 
"vieras"
Älä jätä anopille, mulla samanlainen anoppi, pahoja mielenterveysongelmia mm. itsemurhayrityksiä enkä jättäisi lastani hänelle mistään hinnasta. Paljon enemmän luotan MLL:n ammattilaiseen kuin hulluun anoppiin.
 
[QUOTE="vieras";28747041]Älä jätä anopille, mulla samanlainen anoppi, pahoja mielenterveysongelmia mm. itsemurhayrityksiä enkä jättäisi lastani hänelle mistään hinnasta. Paljon enemmän luotan MLL:n ammattilaiseen kuin hulluun anoppiin.[/QUOTE]

Se on vähän hankaluus siinä että mll ei välttämättä pysty vastaamaan hyvinkin nopealla ajalla, keskellä yötä jne....Ja mll ammattitaito voi olla se 16v jolla ei edes ole kokemusta paljoa.
 
asioilla on tapana järjestyä
Jos sulla on ystäviä kerran niin kysy rohkeasti vaan. Ihmiset monesti tykkää auttaa ihan hyvää hyvyyttään. Tarjoa vaikka rahaa? Tai jos asut oulun seudulla niin tuo meille :) Anoppi kannattaa jättää pois laskuista ettei vaan satu mitään. Vaan on sulla kyllä kamalat vanhemmat :(
 
"jepjep"
Eihän siinä synnytyksessä välttämättä kovin monta tuntia mene, eli ei tarvitsis hoitajaa kovin pitkäksi aikaa. Siinä tapauksessa voisi hyvinkin ajatella sitä miehesi äitiä. Sovitte vaan sen kanssa etukäteen ja laitatte kaikki mahdollisimman valmiiksi, esim. ruuat pakkaseen jne, että olisi sille äidille kaikki mahdollisimman helppoa. Kyllä se nyt varmasti sitten sen ajan selviäisi. Toivottavasti saatte hoitajan järjestymään ja synnytys menee hyvin!
 
"vieras"
Kysele sieltä MLL:stä, löytyykö synnytyspäivystäjiä. Niitä oli vuosia sitten, vanhempia naisia, jotka tekivät vain tuota hommaa. Itseltä oli varalla sellainen, mutta ei sitten tarvittu, äitini sattui juuri sopivasti lomailemaan siinä vaiheessa, kun tuo vintiö syntyi.

Eli sieltä antoivat minun numeroni parille tuollaista hommaa hoitavalle ja heitä olisin voinut kysellä hoitamaan pienelläkin varoitusajalla. Mitään takuuta ei tieten ollut, että juuri silloin olisi onnistunut, kun tarve olisi tullut, mutta todennäköisesti jommalle kummalle olisi sopinut.
 
Se, että on mielenterveydellisistä syistä eläkkeellä ei aina tarkoita sitä että ihminen ei kykenisi hoitamaan lapsia, eikä myöskään sitä että ihminen on itsetuhoinen, vahingoittaisi läheisiään, on epäluotettava. Minä tiedän hlön, joka on juuri tuosta syystä eläkkeellä...lähinnä sosiaalisten tilanteiden pelko_On aivan ihana, luotettava, lämminhenkinen.
 
Alkuper.
No anoppi ei sinällään ole hullu, sillä vaihtelee mieliala tiuhaan, välillä se ei ees tunne muakaan kaupassa törmätessä. Ei se oo itsetuhoinen tms, mutta silti ei oikeen tee mieli siihen luottaa, eipä se muutenkaan turhan paljon pidä yhteyttä.

No nyt kävikin niin, että saatiin lapsenvahti, olin käsittänyt vähän väärin aiemman ehdokkaan jutut, kun käsitin ettei hän olekaan halukas.

En oikeen viitsi pyytää neljän lapsen äitiä jolla itsellään pari viikkoinen vauva ja muillakin vähän sellaset tilanteet että tiedän ettei ne repeä :)

Ekalle kommentoijalle sen verran, että aika outo asenne jos ei sais lapsia hankkia koska ei ole hoitajaa synnytyksen ajaksi... Kyllähän sen tarvittaessa yksinkin hoitaa, ei mia se pelota vaan mieskin kovasi haluaa nähdä lapsensa syntymän niin mielellään hänet mukaan otan ja onneksi tämä nyt selkiskin.
Kannatti näemmä tänne valittaa :D
 
"Vieras"
Meillä oli varalla oäovystämässä MLL hoitaja, kävietukäteen tutustumassa lapsiin (kesäaika ja oli sellainen 17v tyttö, ihan kiva ja lapset oli silloin 5 ja 7v)
Kannattaa ainakin kysyä tuota vaihtoehtoa.
Meilläkään ei tosin tarvinnut lopulta käyttää MLL tyttöä, kun sattui järjestymään hoito muuten
 
"mie"
Missä asut?
Minä 3 lapsen äiti voisin joensuussa ottaa lapset hoitoon (oikein ilomielin!). Varmasti hyvä hoito.

Mullakin mielenterveysongelmainen anoppi, ja lapsi oli hoidossa pari kertaa ennen kuin asian kielsin (mies ei näe äidissään mitään vikaa..).
 
"mona"
Hyvä että sait hoitajan, kyllä aika moni äiti olisi valmis auttamaan ko.tilanteessa. Itse juuri sanoin yhdelle naapurille että voi kantaa niiden lapset meille yöllä jos tarvii synnärille keskellä yötä lähteä.Mun mies siis viikot reissussa eli itse en voi yöllä mihinkään lähteä, mutta meille saa kyllä tulla.
 

Yhteistyössä