Lapsirakkaat rottweilerit...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26200541]Dog Whisperer's "Rottweiler" Attacking A 4-Year-Old Girl In The Mall! 07/20/2011 - YouTube

Lapsi tulee videolle kohdassa 0.40.

Ei voi ymmärtää enää miksi tätä rotua pidetään lemmikkinä, kun ei sen omainaisuudet siihen riitä eikä siihen ole jalostettu. No, kohta tulee taas joku rotikan omistaja itkemään kun tuo mamman mussukka on ihan sylikoira ja maailman luotettavin otus...[/QUOTE]

niin itkenkii... mamman mussukka on mitä ihanin fifi istuu aina sylissä jos huolitaan. mussukka painaa tosin sen 40kg joten meinaahan siihen litistyä. ai hitsit mutta mullahan on vaan rotikan/dobberin sekotus. vaan eikös se ole jo tarpeeksi paha ;)
 
Minun tuntemat rotikat ovat lempeitä koiria. Olen itsekin ollut sitä mieltä, että ovat hurjia petoja, mutta olen tutustunut nyttemmin esim. harrastusten kautta aivan loistoyksilöihin.

Enemmän olen tavannut äärettömän huonohermoisia ja epäluotettavia saksanpaimenkoiria. Niitä on tullut vastaan enemmän kuin tervepäisiä sakemanneja. : /
 
  • Tykkää
Reactions: ekavekara3
"elli"
nää rotikkakammoiset ihmiset jaksaa aina huvittaa. kaikissa koirien "pahisrooleissa" on aina rottweiler tai dobermanni. Oikeasti kasvatettuna rotikka on lapsiystävällinen ja kiltti koira. Ja täällä on kokemusta kolmesta rotikasta! et tiedän mistä puhun. Enemmän itse pelkään pieniä, arvaamattomia piskejä.
 
Sellaista se on kun otetaan vähän liian iso pala purtavaksi ja kun ei ihan mene kuten on aatellut niin käy sitten noin. Eli suuntaisin katseen koirasta sinne remmin toiseen päähän! ;)

Meidän rotikka on ihana mamman hali-hali-pusi-pusi sylivauva mutta en IKINÄ jätä valvomatta lasten kanssa kuten en toistakaan koiraamme.
 
  • Tykkää
Reactions: feger
"Janna"
Löysin joskus jostain kyseisen teksin pätkän:
-70 luvulla syytetiin dobermanneja
-80 luvulla sakemanneja
-90 luvulla rotweilereita
Ja nykyän syytetään pittbulleja, mutta koska aletaan syyttämään ihmisiä?

Siinä jokaiselle vähän mietittävää, koiran käyttäytyminen riippuu niin paljon sen saamasta taikka saamatta jääneestä koulutuksesta sekä kohtelusta
 
"Vieras"
Jos sitä ei mielestäsi ole jalostettu lemmikiksi, niin mihin sitten? Aina näitä idioottiväittämiä, että esim. pitbull on jalostettu taistelukoiraksi, vaikka se on jalostettu työkoiraksi. Rotuyhdistyksistä saa hyvää tietoa, ei tarvitse tyrkyttää omia uskomuksia faktoina.
 
Meiän Welsh corgi muinoin kun olin lapsi puras mua takapuolesta, kun kipitin karkuun. Seuraava corgi kävi vastaantulijan lahkeeseen kerran kiinni, ei ollut edes pentu enää. Tervepäisiä yksilöitä olivat ja koulutettuja. Bordercollieiden taas sanotaan voivan olla haastavia lasten kanssa. Omasta kokemuksesta vieraiden lasten ehkä, mutta ei omien ja tuttujen. Sama juttu suhtautumisessa toisia koiria kohtaan.

Toi rotikan omistaja ei ehkä ole tajunnut mitkä vaistot koirassa saa aikaseks ohi yllättäen juokseva lapsi. Itse tiedän oman koiran kanssa et valppaana on oltava kokoajan, vaik kyse ei ole mistään ns. "huonossa maineessa olevasta rodusta".

Joku pikku koira jos vähän nappasee, niin se ei paljoa haittaa, mut eri juttu ison koiran kanssa. Rotuja ei tosiaan kannata mennä tuomitsemaan, eikä aina se hyvä koulutuskaan aivan kaikkea takaa. Kannattaa oppia tuntemaan koiransa kunnolla ja silti oltava tietyissä tilanteissa varuillaan.

Ne muutamat tuntemani rotikat ovat kanssa olleet todellakin niitä lupsakoita yksilöitä. Toi video ei kerro mitään itse koirasta. Onko se esimerkiksi hyvin tottunut olemaan ton kaltaisessa ihmisiä täynnä olevassa hälisevässä paikassa, onko se pennusta asti tottunut sellaiseen jne.? Ei ainakaan näyttänyt kovin rentoutuneelta alkuunkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Liro
röppö harmaana
[QUOTE="Janna";26200907]Löysin joskus jostain kyseisen teksin pätkän:
-70 luvulla syytetiin dobermanneja
-80 luvulla sakemanneja
-90 luvulla rotweilereita
Ja nykyän syytetään pittbulleja, mutta koska aletaan syyttämään ihmisiä?

Siinä jokaiselle vähän mietittävää, koiran käyttäytyminen riippuu niin paljon sen saamasta taikka saamatta jääneestä koulutuksesta sekä kohtelusta[/QUOTE]

Kokemusta itsellä sakemanneista,rotikoista ja nyttemmin amstaffeista..
Yhteenkään luonnevikaiseen sekopäähän en ole vielä törmännyt.
Tuo lainaamani kirjoitus on aivan totta!
 
pieniä koiria
[QUOTE="elli";26200864]nää rotikkakammoiset ihmiset jaksaa aina huvittaa. kaikissa koirien "pahisrooleissa" on aina rottweiler tai dobermanni. Oikeasti kasvatettuna rotikka on lapsiystävällinen ja kiltti koira. Ja täällä on kokemusta kolmesta rotikasta! et tiedän mistä puhun. Enemmän itse pelkään pieniä, arvaamattomia piskejä.[/QUOTE]

Näin pienikokoisten koirien omistajana ärsyttää aina tämä isot vs. pienet vertaus. Ja mikä tässäkin taas tekee pienestä koirasta piskin, niin se on mysteeri....

Mutta ei takerruta pilkkuun. Pienikokoinen koira kuuluu kasvattaa ja kouluttaa. Valitettavasti jotkut koiranomistajat unohtavat tämän seikan pelkkään koiran kokoon ja näin ollen sen hallittavuuteen liittyen. Pienillä koirilla, kun sattuu olemaan kokoonsa nähden erittäin suuri ego. Ja jotta tälläisen täysverisen koiran kanssa pärjää ja jotta sen kanssa kanssa on ilo kulkea julkisilla paikoilla, niin koira on syytä kasvattaa ja kouluttaa yhteiskuntakelpoiseksi.
Koira on koira, kokoon katsomatta.
 
"vieras"
Kokemusta on monenrotuisista koirista, vaikken itse ainuttakaan omista. Rotwailer katseli vauvaa huoneen toiselta reunalta, ei tullut lähellekään kolmiviikkoista, mutta ärähti huoneen ovesta vauvan lähettyville juosseelle teiniikäiselle. Perhoskoira, joka siis on jalostettu seurakoiraksi, sen sijaan hyökkäsi vauvan kimppuun välittömästi tämän havaittuaan. Luojan kiitos kerkesin väliin ja ne puremajäljet olivat minun sääressäni, eikä vauvassa.
 
....
Meiltä lähti rotikka lapsen myötä. Ei vihaisuuden vuoksi vaan massan vuoksi. Lapsena näin miten pikkuveljeni ja koira törmäsivät pihapolulla ja veljeltä lähti taju, seurauksena vakavat ruhjeet. Kun oman lapsen kanssa oli käydä samoin, lähti koira. Ihan liian iso massa ja ei tosiaan tarvita kuin yksi törmäys... oli kuinka rauhallinen koira vaan, mutta kun ne tolvanat ei osaa väistää! Juoksee lapsen vierestä ja *pum*
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
romano
meillä on rotikka narttu ja 9 sekä 4v lapset ei oo ongelmia koira kunnioittaa lapsia ja lapset koiran rauhaa. ei mistään koirasta voi sanoa että 100% varma seurakoira eikä ikänä tee mitään. ei edes kilteimmästä fifistä.rottweilerista saa juuri sellaisen kuin sitä käsittelee ja kohtelee. tietty joskus voi olla huonojakin yhdistelmiä mutta niin kaikissa koirissa ja myös ihmisissä : ) tunnen enempi vastenmielisiä ihmisiä kuin koiria.
 
vieras-ap
No niin tulihan ne sieltä :D voisiko joku kovasti rotua ja sen ominaisuuksia puolustava kertoa miksi rottweiler sitten seisoo jatkuvasti raatelu/tappotilastojen kärkipaikoilla vuodesta toiseen? Eikö ole munaa myöntää että joku rodussa (ja sen kasvatuksessa) on pielessä kun seurauksena on terävän aggressiivisesti reagoiva koira joka purressaan ei vain näykkää ja puraise (kuten joku seurakoirarotu tai lintukoira) vaan RAATELEE.

http://www.dogsbite.org/dog-bite-statistics-study-dog-attacks-and-maimings-merritt-clifton.php

Koirat (sellaiseten mixit) joilla on tuollainen puruvoima ja ominaisuudet joilla ei ole nykypäivänä mitään käyttöä pitäisi todellakin lailla kieltää.

Se on kumma että ei pystytä myöntämään että oman rodun ominaisuudet ovat sellaisia ettei koira välttämättä ole yhteiskuntakelpoinen. On todella väärin ja epäoikeudenmukaista että ulkopuoliset ihmisetkin (useinhan uhri on myös oman perheen jäsen) joutuvat näiden koirien hyökkäysten uhriksi.

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/2012050206225916_v0.shtml
 
Koiranomistajathan nyt tietysti ettii syytä tuosta lapsesta.. käveli jotenkin väärällä tavalla tai heilutteli käsiä tms. Onhan nämä selitykset kuultu.
Kuka koiranomistaja on ettinyt syytä lapsesta? Mä olen koiranomistaja ja ihan sama miten lapsi kävelee/juoksee/liikkuu ylipäätään niin se ei mitenkään oikeuta sitä, että koira vahingoittaa lasta. Edelleen ihan ne koiranomistajat on niitä, joista sitä syytä pitäisi ettiä.

Ja tää pätee muihinkin eläintenomistajiin myös. Jos voi olettaa et kissa saattaa raapia pahasti, tai kani purra, niin älkää päästäkö lastanne lähelle tai olkaa valppaina. Koskaan ei kannata vaan olettaa et ei meiän musti tai mirri...
 
Kyllä se vika on siä remmin päässä... Kaikki rotikat joita oon tavannut, ovat olleet semmoista sosiaalisia ja rauhallisia sylivauvoja. Serkun pikkutyttö nukkui päiväunia niiden rotikkauroksen kainalossa. Melkoinen peto oli tuokin koira ;)
 
Koiranomistajathan nyt tietysti ettii syytä tuosta lapsesta.. käveli jotenkin väärällä tavalla tai heilutteli käsiä tms. Onhan nämä selitykset kuultu.
Näkeehän sen ohtallaankin, että osa koirista on todellakin väärillä omistajilla, koska sitä koiraa hankitaan egon(munan) jatkeeksi, mutta muuten ollaan sitten aivan hel*etin hukassa koiran kouluttamisen suhteen.
Koiria on sellaisilla tyypeillä, joiden en soisi omistavan yhtäkään koiraa, hyvä jos villakoiria sängyn alla. Näistä tyypeistä voisin sanoa paljon muutakin, mitä eivät ole ansainneet saada/omistaa.
 
romano
No niin tulihan ne sieltä :D voisiko joku kovasti rotua ja sen ominaisuuksia puolustava kertoa miksi rottweiler sitten seisoo jatkuvasti raatelu/tappotilastojen kärkipaikoilla vuodesta toiseen? Eikö ole munaa myöntää että joku rodussa (ja sen kasvatuksessa) on pielessä kun seurauksena on terävän aggressiivisesti reagoiva koira joka purressaan ei vain näykkää ja puraise (kuten joku seurakoirarotu tai lintukoira) vaan RAATELEE.

Dog Attack Deaths and Maimings, U.S. & Canada, September 1982 to December 26, 2011 - By Merritt Clifton - DogsBite.org

Koirat (sellaiseten mixit) joilla on tuollainen puruvoima ja ominaisuudet joilla ei ole nykypäivänä mitään käyttöä pitäisi todellakin lailla kieltää.

Se on kumma että ei pystytä myöntämään että oman rodun ominaisuudet ovat sellaisia ettei koira välttämättä ole yhteiskuntakelpoinen. On todella väärin ja epäoikeudenmukaista että ulkopuoliset ihmisetkin (useinhan uhri on myös oman perheen jäsen) joutuvat näiden koirien hyökkäysten uhriksi.

1-vuotisjuhlien karmiva päätös - koira tappoi lapsen | IL-TV Uutiset | Iltalehti.fi
hohhoijaa minä ymmärrän ettet sinä pidä rottweilereista mutta meillä pidetään ja minä kerroin vain miten meidän koira käyttäytyy koira on kyllä hyvin käsitelty ja koulutettu en minä ketään pakota pitämään kyseisesestä rodusta mutta omia käsityksiään ei kannata esittää ainoana totuutena. kaikissa on eroja.rasistikin voi olla monella tavalla.
 
No niin tulihan ne sieltä :D voisiko joku kovasti rotua ja sen ominaisuuksia puolustava kertoa miksi rottweiler sitten seisoo jatkuvasti raatelu/tappotilastojen kärkipaikoilla vuodesta toiseen? Eikö ole munaa myöntää että joku rodussa (ja sen kasvatuksessa) on pielessä kun seurauksena on terävän aggressiivisesti reagoiva koira joka purressaan ei vain näykkää ja puraise (kuten joku seurakoirarotu tai lintukoira) vaan RAATELEE.
Taas päästiin siihen kasvatukseen. Nämä tilaston kärjessä keikkuvat rodut on juurikin niitä jotka enemmän kuin usein otetaan täysin vääriin käsiin egoa pönkittämään ja noissa tilastoissa sitten näkyy tuon tulos....
 

Yhteistyössä